+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

چوب مناسب برای ساخت تختخواب

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/23

چوب مناسب برای ساخت تختخواب می تواند طول عمر تخت شما را بالا ببرد . می گویند خواب بهترین مدیتیشن است ؛  بنابراین برای داشتن یک خواب راحت در شب ، تخت شما باید بهترین ویژگی ها را داشته باشد . در واقع انتخاب یک چوب بادوام از مهم ترین ویژگی یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب است . اما شاید بخواهید بدانید که چه جنسی از چوب برای تخت خواب مناسب تر است ؟ چوب های تخت خواب می توانند از نمونه های مختلف باشند . اغلب این چوب ها علاوه بر استفاده در تولید تخت خواب ، در تولید دیگر لوازم چوبی خانه هم می تواند استفاده شود . با این کار بخشی از طبیعت را به داخل خانه می آورید . البته برای خرید تخت خواب ، صرفا توجه به چوب آن مهم نیست و عوامل دیگری نیز در انتخاب آن ها بستگی دارد مانند انتخاب انواع رنگ برای سرویس خواب و ... . در این مقاله سعی داریم تا شما را با چوب مناسب برای ساخت تخت خواب آشنا سازیم تا شما در خرید و انتخاب تخت خواب های خود یاری دهیم .

چوب مناسب برای ساخت تختخواب

انواع چوب مناسب برای ساخت تختخواب

از چوب های متعددی در ساخت قاب و تنه ی تخت خواب استفاده می گردد . علاوه بر تختخواب بسیاری از این چوب ها را برای مبلمان هم استفاده می کنند همچون چوب راش که کاربرد فراوانی در تولید مبلمان های لوکس دارد . مزایا و معایب چوب راش در مبل خود می تواند بحث برانگیز باشد که بررسی آن از حوصله ی این بحث خارج است . در زیر مهم ترین و پرکاربرد ترین نمونه های چوب برای تختخواب را بیان خواهیم کرد :

  • چوب ساج یا تیک
  • چوب ماهون
  • چوب گردو
  • چوب راش
  • چوب بلوط
  • چوب افرا

چوب مناسب برای ساخت تختخواب

در زیر به بررسی کاربرد و ویژگی های برخی از این چوب ها می پردازیم :

چوب ماهون

یکی از نمونه های چوب مناسب برای ساخت تختخواب ، چوب ماهون است . رنگ چوب ماهون تقریبا قهوه ای تیره است . چوب ماهون خالص گران اما بادوام می باشد . چوب ماهون یکی از محبوب ترین نمونه های چوب در نزد کسانی است که به دنبال ساخت یا تهیه قاب تخت هستند . رنگ اصلی چوب به خودی خود یک زیبایی طبیعی است و وقتی با دوام و استحکام همراه شود ، آن را به یک انتخاب بی نظیر تبدیل خواهد کرد . چوب ماهون بسته به میزان استفاده و خالص بودن آن می تواند بسیار گران باشد ، بنابراین اگر بودجه محدودی دارید ، قبل از انتخاب این چوب بهتر است تجدید نظر کنید .

چوب مناسب برای ساخت تختخواب

چوب گردو

نمونه ای از چوب مناسب برای ساخت تختخواب ، چوب گردو است . استفاده از این چوب برای تختخواب به همراه چراغ های آویز و کاغذ دیواری گلدار زیبایی دوچندانی را به اتاق شما می بخشد . چوب گردو جلوه ای از طبیعت و محیط های روستایی را به اتاق شما می بخشد . البته این چوب را به عنوان انواع چوب به کار رفته در مبل هم می شناسند و مبل های تهیه شده از این چوب بالاترین کیفیت را به همراه دارند . در واقع استفاده از این چوب در مبلمان ها ، از ویژگی های مبل خوب و استاندارد به شمار می آید . یکی از دلایل دیگر برای محبوبیت چوب گردو رنگ آن است . چوب گردو معمولاً قهوه ای شکلاتی است، اما سایه های روشن تری از رنگ قهوه ای نیز دارد .

چوب بلوط

چوب بلوط برای ساخت تخت خواب به راحتی قابل سفارشی دهی است . این چوب را نیز می توان به عنوان یکی از نمونه های چوب مناسب برای ساخت تختخواب به کار برد . هم چون چوب گردو ، بلوط هم مقاومت بالایی دارد و تا سالیان سال برای شما کار می کند . بلوط ترکیب رنگ های خوبی دارد ، به این معنی که می توان آن را متناسب با دکوراسیون موجود انتخاب کرد و سفارش داد .

چوب تیک

چوب تیک را با نام دیگری به نام چوب ساج نیز می شناسند . ساج را می توان از بهترین چوب برای ساخت تختواب نام برد . چوب تیک (ساج) به دلیل طول عمر زیاد و دوام بالا بسیار مشهور است . اما برای افزایش طول عمر آن می توان از نکات نگهداری این چوب ها استفاده کرد . علاوه بر موارد بیان شده ، روغن طبیعی چوب ساج ، آن را در برابر موریانه ها و حشرات مزاحم مقاوم می کند .

چوب مناسب برای ساخت تختخواب

نتیجه گیری :

هنگام انتخاب چوب مناسب برای ساخت تختخواب یا مبلمان، توجه به ویژگی ها و طول عمر چوب حائز اهمیت می باشد . یک انتخاب درست می تواند شما را خرسند و راضی از خرید نماید . در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع چوب های با دوام و مناسب جهت تولید تختخواب آشنا سازیم .


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری