+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

ویژگی های مبل خوب و استاندارد

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/16

وقتی صحبت از خرید مبل جدید می شود، اولین چیزی که معمولاً توجه شما را به خود جلب می کند، طراحی جذاب است. پیدا کردن یک مبلمان با ظاهری زیبا اغلب می تواند شبیه به عشق در نگاه اول باشد. با این حال، این جمله که زیبایی فقط در عمق پوست است در مورد مبل ها نیز صدق می کند. مبلمان با تولید انبوه زیادی وجود دارد که ممکن است زیبا به نظر برسند، اما در عرض چند ماه شروع به خراب شدن و محو شدن می کند و شما را از خرید پشیمان می کند. در اینجا ما می خواهیم شما را با ویژگی های یک مبل خوب و استاندارد آشنا کنیم که در هنگام تهیه مبلمان کلاه سرتان نرود، که نه تنها یک دست مبل عالی تهیه کنید بلکه برای یک عمر از آن استفاده خواهید کرد.

ویژگی های مبل خوب

مواد قاب مبل خوب

هر مبل با کیفیتی نیاز به یک قاب خوب دارد که به آن اجازه می دهد شکل کلی و یکپارچگی خود را حفظ کند. قاب اسکلتی است که تمام قسمت های مبل را در کنار هم نگه می دارد، و به همین دلیل بسیار مهم است که محکم و سخت باشد. تا بتواند در برابر استفاده روزمره بدون آسیب به راحتی ایستادگی کند. 

بسیاری از تولید کنندگان از کامپوزیت های فلزی یا چوبی برای قاب در طرح های معاصر خود استفاده می کنند. اما انتخاب صنعتگر چوب سخت است، موادی که در طول تاریخ و تا به امروز به مبل سازان خوب خدمت کرده است. قاب های فلزی می توانند محکم باشند، اما همچنین می توانند با تغییرات فصلی دچار رطوبت زدگی شده و مستعد اکسیداسیون باشند. تولید قاب های کامپوزیت چوبی ارزان تر است اما فاقد استحکام چوب سخت یا فلز است.

ما معتقدیم که روش های چوبی سنتی برای تولید یک قطعه مبلمان با کیفیت بالا بهترین انتخاب است. به طور خاص، ما چوب راش را ترجیح می دهیم، که به دلیل استحکام و سهولت کار با آن شهرت دارد. به زبان ساده مزایا و معایب چوب راش بسیار زیاد است که به صورت تلویحی به برخی از این مزایا در اینجا پرداخته ایم، چوب راش با کیفیت، قاب ماندگار و قابل اعتماد برای مبل ها را تضمین می کند.

دلیل اینکه چوب سخت راش برای صنعتگران مبل بسیار مطلوب است، به دلیل ویژگی های طبیعی آن است. این درخت دارای یک تنه بلند و خم ناپذیر با چند شاخه جانبی است که یک چوب سخت با دانه ای مستقیم تولید می کند. این نوع دانه به چوب اجازه می دهد تا شکل خود را در طول سالها حفظ کند، زیرا هیچ تنوعی در دانه وجود ندارد که باعث پیچ خوردگی یا تا شدگی شود. فقدان شاخه های جانبی بر روی درخت راش نیز به این معنی است که چوب در طول خود از استحکام ثابتی برخوردار است، زیرا گره ها می توانند نقاط ضعیفی باشند. در سال های اخیر استفاده از چوب برای ساخت قاب ها برای تولید کنندگان متداول شده است. این صرفاً صرفه جویی در هزینه است و هیچ پایه ای در طراحی و ساخت خوب ندارد.  

قاب یا کناف مبل خوب

اتصالات قاب مبل خوب

در حالی که یک چارچوب محکم مانند چوب راش می تواند به شما طول، عرض و ارتفاع مبل را بدهد، نحوه اتصال هر قطعه به یکدیگر نیز بسیار مهم است. نوع مناسب نازک کاری  که توسط یک صنعتگر متخصص انجام می شود، می تواند استحکام و دوام قاب مبل را بیشتر کند. ماشین آلات پنوماتیک مدرن به این معنی است که می توان چوب را با استفاده از منگنه های فلزی به طور موثر به هم متصل کند. این روش صرفه جویی در هزینه معمولاً در ساخت قاب های انبوه استفاده می شود. با این حال، هیچ شکی وجود ندارد که محصول حاصله از استحکام و دوام کمتری نسبت به روش سنتی اتصال چوب با اتصال مناسب با رولپلاک چوبی و چسب های مخصوص چوب برخوردار است.

اتصالت و رنگ کردن مبل خوب

پر کردن کوسن

کوسن ها به شما کمک می کنند تا استراحت کنید و همچنین فرم و حجم مبل شما را نیز فراهم می کند. احساس و ظاهر مورد نظر مبل نشان می دهد که از کدام نوع کوسن استفاده می شود. متداول ترین آنها فوم، پر و الیاف پلی استر هستند. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و کیفیت های متفاوتی را اضافه می کنند. مواردی نیز وجود دارد که از دو یا هر سه این مواد پر کننده برای دستیابی به نتیجه دلخواه استفاده می شود.

فوم استاندارد یک دست مبل خوب 

فوم مبل چیست ؟ فوم با مخلوط کردن انواع مواد شیمیایی و سپس به شکل یک بلوک بزرگ در می آیند، مانند یک کیک اسفنجی بزرگ شکل می گیرد. بزرگترین مزیت این ماده این است که در عین داشتن انعطاف پذیری ذاتی، احساس نرمی را ایجاد می کند، که باعث می شود بعد از نشستن شخصی روی مبلمان، شکل آن بهبود یابد.

سفتی یا نرمی مواد استفاده شده و میزان حباب های هوا که در حین فرآیند پخت ایجاد می شود، هم احساس کلی و هم چگالی فوم حاصله را تعیین می کند. هرچه مواد و هوای کمتری در فوم وجود داشته باشد، چگالی آن بیشتر است. در نتیجه عکس آن نیز صادق است. به طور کلی، هرچه چگالی بیشتر باشد، فوم گران تر و با کیفیت تر است.

الیاف پلی استر

پلی استر یک رشته ریز است که از مواد شیمیایی بر پایه روغن تولید شده است و دارای ویژگی های بسیار قوی و سازگار است. در حالی که رشته ها به تنهایی هیچ گونه انعطاف پذیری یا نرمی طبیعی ندارند، اما وقتی تعداد زیادی به عنوان یک روکش ترکیب شوند، به دلیل هوای محبوس شده بین رشته ها، چنین خواصی را به دست می آورند.

بر خلاف فوم، الیاف پلی استر پس از اعمال فشار به طور خودکار شکل قبلی خود را از دست نمی دهند و برای تعویض نیاز به افزایش مداوم دارند. در حالی که در ابتدا به دلیل هوای محبوس شده بین رشته ها یا الیاف آنها احساس نرمی می کنید، با فشردن هوا به راحتی فشرده می شوند.

تاثیر مستقیم پر بر ویژگی های یک مبل خوب

شبیه به الیاف پلی استر، بالشتک پر از پر احساس نرمتر و سفت تری در کفی مبل ایجاد می کند. به همین ترتیب، آنها همچنین نیاز به چاق شدن منظم دارند زیرا پرها مستعد جمع شدن هستند. این کار به شما کمک می کند تا کوسن ها ظاهری ناهموار و بی شکل نداشته باشند که می تواند ظاهر مبل شما را خراب کند.

واحدهای فنری کلاف دار

چشمه های فلزی مخروطی متصل به تخته های فلزی، این دو عنصر به عنوان یک واحد متناسب با فضای نشیمن جداگانه ترکیب می شوند. نتیجه؟ تجربه نشستن نرم تر بر روی مبل است. این روش بیشتر با کوسن های صندلی پر شده با الیاف یا پر استفاده می شود. با این حال، از صندلی های با دکمه با کیفیت بهتر و بالشتک های اضافی صندلی نیز استفاده می شود.

فنر برای زیر فوم

سیم کشی یا سرپانتین برای جلوگیری از افتادگی

از سیم های فلزی جداگانه برای ایجاد شکل زیگزاگ استفاده می شود که باعث ایجاد فنر می شود. سپس آنها را از جلو به عقب در فضای صندلی و قاب قبل از اتصال به یکدیگر متصل می کنید. این رایج ترین روش تعلیق است که امروزه استفاده می شود و می تواند با طیف وسیعی از پرکن های کوسن صندلی ترکیب شود.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری