+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع چوب بکار رفته در مبل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/23

مطمئن نیستید چه نوع مبلمان چوبی برای محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید؟ ما به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد تا مناسب­ترین مبلمان چوبی متناسب با سبک محل کار و زندگی خود انتخاب کنید. با توجه به انواع چوب بکار رفته در مبلمان، انتخاب چوب مناسب، علاوه بر زیبایی، نوعی سرمایه­گذاری برای سالهای آینده نیز می­باشد. انواع متنوعی از چوب برای مبلمان وجود دارد. ما در این مقاله، مزایا، ظاهر و ویژگی های انواع چوب برای مبلمان را بررسی کرده و برای شما ارائه داده­ایم.

انواع چوب بکار رفته در مبل

انواع چوب بکار رفته در مبلمان

یکی از ویژگی­های مبل خوب و استاندارد، در مبلمان چوبی، چوب مناسب بکار رفته در مبل می­باشد. در ادامه به بررسی هر نوع چوب، به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

  • چوب گردو
  • چوب افرا
  • چوب ماهون
  • چوب توس
  • چوب بلوط
  • چوب گیلاس
  • چوب بامبو
  • چوب کاج

چوب گردو

گردو یک چوب سخت، محکم و بادوام برای مبلمان است. روی آن را می­توان حکاکی کرد به طوری که سالها می­تواند شکل خود را حفظ کند. این ویژگی باعث می­شود که برای مبلمان تزئینی که نیاز به مهارت بالایی دارد، مناسب باشد. این چوب برای استفاده در مبلمان یک نوع سرمایه گذاری است که مدت ­زیادی به صورت ایده آل باقی بماند است.

رنگ این چوب، از سفید تا قهوه ای تیره متغیر است. گردو بهترین چوب برای مبلمانی است که که می­خواهند روی آن جزییات زیادی کار شود. همچنین یکی از انواع چوب مناسب برای ساخت تختخواب، چوب روشن گردو می­باشد.

انواع چوب بکار رفته در مبل

چوب افرا

 یکی از سخت ترین انواع چوب بکار رفته در مبلمان، چوب افرا می­باشد. این نوع چوب، به علت سختی زیاد، اغلب برای کمد و ست غذاخوری استفاده می شود چرا که ممکن است جابجایی و برخورد زیادی داشته باشد. افرا، مقرون به صرفه تر از سایر چوب های سخت می­باشد. رنگ این نوع چوب، از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز متغیر است. چوب افرا را می­توان به راحتی رنگ آمیزی کرد تا شبیه چوب گران­تر مانند چوب ماهون باشد. چوب افرا دارای دانه ای مستقیم و ریز با الگوهایی مانند چشم پرنده یا کمانچه است. افرای سفت، معمولاً رنگ روشن­تری دارد در حالی که افرا نرم، کمی تیره­تر است.

چوب ماهون

ماهون یک چوب سخت و مقاوم است که اغلب برای مبلمان تاج دار و عجیب و غریب استفاده می شود.  به علت اندازه بزرگ درختان، چوب ماهون در انواع تخته های بزرگ تولید می شود. این ویژگی باعث می شود برای مبلمان با نقطه کانونی بزرگ و یکدست مناسب باشد. ماهون، ظاهری زیبا و جذاب دارد و گرما را به اتاق می افزاید. رنگ این نوع چوب، از رنگ روشن تا صورتی و یا قرمز مایل به قهوه ای است. چوب ماهون بهترین چوب برای مبلمان است و همچنین قیمت بالایی دارد در نتیجه روی قیمت مبلمان تاثیر مستقیم میگذارد، چرا که ظریف و جاودانه بنظر می­رسد. این نوع چوب، برای قطعات بزرگ مانند میزهای ناهار خوری مناسب است.

همچنین از ویژگی­های یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب و تخت خواب­های نیمه استیل قاب تخت می­باشد که با استفاده از چوب ماهون ساخته می­شود.

چوب توس

توس یک چوب سخت بسیار قوی و با دوام است. ظاهر زیبا و رنگ بور این نوع چوب، آن را به یک نوع چوب عالی برای مبلمان مدرن تبدیل کرده است. رنگ این نوع چوب، از کرم تا قهوه­ای مایل به قرمز روشن، با دانه­های ریز متغیر می­باشد. طبیعت قوی و بادوام این چوب، آن را برای نجاری و کار با جزئیات زیاد را عالی می کند.

چوب بلوط

بلوط یک نوع چوب بادوام و سخت است. به دلیل رشد کند درختان، چوبی بسیار متراکم است و به کیفیت لوازم چوبی و مبلمان می افزاید. این چوب با انواع روکش ها و انواع پارچه ­های استفاده شده در مبلمان، سازگار است. این ویژگی، باعث می شود آن را برای مبلمان مدرن و سنتی ایده آل کند. رنگ این نوع چوب، از قهوه ای روشن تا صورتی مایل به قرمز، با دانه­هایی چرخان یا به صورت راه راه متغیر می­باشند. مبلمان بلوط اغلب به عنوان چوب مقاوم در برابر خراش و لکه شناخته می شوند. البته اگر به درستی روی آن کار شود!

انواع چوب بکار رفته در مبل

چوب گیلاس

از دیگر انواع چوب بکار رفته در مبلمان، چوب گیلاس است که به دلیل داشتن دانه های بسیار ریز و مستقیم و یکنواخت، معروف می­باشد. این نوع چوب، خوبی صیقل خورده و جلوه زیبایی دارد. چوب گیلاس، همچنین به علت محبوبیت زیادی که برای استفاده در مبلمان عتیقه دارد، قرن هاست که با مراقبت صحیح، از آن استفاده می شود. این چوب در بین صنعتگران به عنوان چوب سخت شناخته می شود. مبلمان چوبی گیلاس اغلب یک سرمایه گذاری است که در دراز مدت نتیجه خواهد داد. رنگ متمایز این نوع چوب، از قهوه ای مایل به صورتی شروع می شود و با دانه ای مستقیم و کمی موج دار تا قرمز عمیق تیره می­باشند. گیلاس با افزایش سن زیباتر می شود! گیلاس بهترین چوب برای مبلمانی است که طراحی شده است تا سالها دوام بیاورد و در خانواده شما بماند.

چوب بامبو

یکی دیگر از انوع چوب بکار رفته در مبل، چوب بامبو می­باشد که به دلیل سازگاری با محیط زیست و رنگ زیبای بلوند آن، معروف است. این نوع چوب، در واقع یک علف است نه چوب سخت. به همین دلیل، بامبو با سرعت بسیاری در برابر دیگر چوب­ها، رشد می کند. به عبارت دیگر رشد آن ده برابر سریعتر از رشد انواع دیگر چوب های سخت می­باشد. بامبو همچنین در برابر تورم و کوچک شدن مقاومت خوبی از خود نشان می­دهد. رنگ این نوع چوب، از رنگ­های بسیار روشن تا یک رنگ متوسط ​​و گرم متفاوت است، اما به طور طبیعی، رنگ بلوند ملایمی دارد. بامبو بهترین چوب برای مبلمانی است که برای خانواده های دوستدار محیط زیست و طراحی مدرن ساخته شده است. در ایران قیمت این نوع چوب گران است. چرا که رشد آن اندک می باشد و استحکام کششی یک گونه معمولی بامبو 3 برابر چوب معمولی است.

چوب کاج

این نوع چوب، سبک است و برای خانواده هایی که مرتباً جابجا می شوند بسیار مناسب می­باشد. کاج یک چوب ارزان قیمت بوده و برای کسانی که میخواهند برای خرید مبل ارزان قیمت اقدام کنند، گزینه مناسبی است چرا که هزینه ای مبل را پایین تر می آورد. این نوع چوب، رنگ پذیری خوبی دارد. مبلمان کاج رنگ شده اغلب به دلیل رنگ های سرگرم کننده برای اتاق بچه ها استفاده می شود. رنگ این نوع چوب، از سفید تا قهوه ای روشن با رنگ زرد یا قرمز متغیر است. مبلمان از جنس چوب کاج، در برابر کوچک شدن و تورم مقاومت بسیاری از خود نشان داده و شکل خود را برای سالها حفظ می نماید.

انواع چوب بکار رفته در مبل

جمع بندی :

ما در این مقاله در خصوص انواع چوب بکار رفته در مبلمان سخن گفتیم و ویژگی­های هر کدام را جداگانه بررسی نمودیم. همچنین بیان کردیم که هر یک از آن ها برای استفاده در چه مکان هایی مناسب می باشند. امیدواریم توانسته باشیم شما را در انتخاب چوب مناسب برای مبلمان خود یاری داده تا بهترین انتخاب را داشته باشید .


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری