+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

ویژگی یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/22

سرویس خواب بخش مهمی از اتاق خواب محسوب می شود . وجود آن در چیدمان و دکوراسیون اتاق لازم است و باید برای انتخاب آن به نکاتی توجه کرد . ویژگی یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب می تواند رنگ آن ، طرح آن ، قیمت سرویس خواب و غیره باشد . در این مقاله قصد داریم تا شما را با این ویژگی ها آشنا سازیم تا در انتخاب آنها شما را یاری دهیم .

ویژگی یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب

سرویس خواب چیست ؟

بخش اصلی سرویس خواب را تخت خواب تشکیل داده است . بسته به اندازه ی آن ، این تخت می تواند یک نفره ، دو نفره و یا در اندازه های کوچک و مناسب برای کودکان باشد . البته زمانی که از سرویس خواب صحبت می کنیم ، منظورمان صرفا تخت خواب نیست بلکه یک سرویس خواب می تواند شامل تخت خواب ، کمد ، پاتختی ، میز آرایش و ... باشد . در برخی مواقع می توانید برای خرید سرویس خواب ، یک یا هر چند قلم آن را به دلخواه انتخاب و بقیه را حذف کنید اما وجود همه ی این موارد می تواند ویژگی های یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب باشد .

اجزای سرویس خواب چیست ؟

در این بخش می خواهیم اجزای یک سرویس خواب را مورد بررسی قرار دهیم . این اجزا می تواند شامل موارد زیر باشد ، البته که وجود هر کدام در سرویس خواب اجباری نیست :

  • تخت خواب : وجود آن از اصلی ترین ویژگی های یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب محسوب می شود ، در واقع وجود آن ضروری است و قابل حذف نمی باشد .
  • پاتختی : اکثرا در سرویس های خواب ، دو پاتختی وجود دارد که می توانید در دو طرف تخت خود قرار دهید و روی آن آباژور بگذارید .
  • میز آرایش : آن را با نام میز توالت هم می شناسند . معمولا برای سرویس خواب های عروس مورد استفاده قرار می گیرد و پرطرفدار است . اغلب در میز آن چند کشو برای قرار دادن انواع وسایل وجود دارد . اگر سرویس خواب را برای یک عروس و داماد انتخاب می کنید ، پیشنهاد ما این است که حتما میز آرایش آن را خریداری نمایید .
  • کمد : بعد از تخت خواب ، وجود کمد را می توان از ویژگی های یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب به حساب آورد . اگر قصد خرید میز آرایش ندارید ، حتما کمد را برای قرار دادن لباس هایتان خریداری نمایید .
  • صندلی : کاربرد صندلی برای جلوی میز آرایش است ، پس اگر میز آرایش را انتخاب کردید می توانید صندلی آن را نیز خریداری نمایید . البته صندلی از اقلام ضروری سرویس خواب محسوب نمی گردد اما برخی دوست دارند صندلی ست با سرویس خواب برای جلوی میز آرایش داشته باشند .
  • پاف : یکی از به روز ترین اقلام موجود در سرویس خواب است . برای کسانی که به لوکس بون اتاق خواب خود اهمیت می دهند ، انتخاب پاف در سرویس خواب مناسب می باشد . پاف را به عنوان مبلی بدون تکیه می سازند که در پایین تخت خواب جای می گیرد . البته وجود پاف در سرویس خواب های دو نفره رایج است نه نمونه های نوزاد یا تک نفره .

ویژگی سرویس خواب خوب برای اتاق خواب

ویژگی یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب :

  • یک سرویس خواب خوب باید از بهترین مواد تهیه شده باشد . اگر از چوب ساخته شده اند ، بایستی از بهترین چوب ها باشند یا اگر از مواد دیگری است ، حتما مرغوب باشند . بسیاری از چوب های مورد استفاده برای تختخواب در تولید دیگر لوازم چوبی منزل نیز نیز کاربرد دارد مانند انواع چوب بکار رفته در مبل و ... . انتخاب چوب برای مبل نیز در کنار لیست پارچه های استفاده شده در مبل ، انواع فوم مبلمان و ... اهمیت دارد و از ویژگی های مبل خوب و استاندارد به حساب می آید .
  • از دیگر ویژگی ها انواع رنگ برای سرویس خواب می باشد . این رنگ بایستی با دکوراسیون همخوانی داشته باشد . از طرفی اگر رنگ های چوبی یا ساده مانند سفید و مشکی را انتخاب کنید هیچ گاه از مد نمی افتند . این نکته حائز اهمیت می باشد که انتخاب رنگ های سرد برای تخت خواب مانند آبی ، سبز روشن و ... باعث ایجاد آرامش بیشتر برای شما در هنگام خواب می گردد .
  • دیگر مورد مهم که از ویژگی های سرویس خواب خوب برای اتاق خواب می باشد این است که قیمت مناسبی داشته باشند ، البته همیشه قیمت را در کنار کیفیت بالا در نظر بگیرید و کیفیت را فدای قیمت نکنید .
  • سرویس خوابی که همه ی اقلام را داشته باشد و در برگیرنده ی تمامی بخش ها باشد ، بهترین سرویس خواب می باشد . زیرا دیگر نیازی به خرید بخش های آن مانند میز آرایش ، پاتختی و ... به صورت جداگانه نمی باشید .

ویژگی یک سرویس خواب خو

نتیجه گیری برای ویژگی یک سرویس خواب خوب :

امروزه استفاده از سرویس های خواب در اتاق خواب بسیار رایج گشته است . سرویس های خواب شامل اقلامی می باشند که در کنار تخت خواب به فروش می رسند مانند میز آرایش ، پاف ، کمد ، و ... . انتخاب آنها گاه به بودجه و نیاز شما بستگی دارد . چوب مناسب برای ساخت تختخواب می تواند متفاوت باشد که انتخاب آن بستگی به میزان هزینه ی پرداختی بودجه ی شما دارد . در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی های سرویس خواب خوب برای اتاق خواب آشنا سازیم .


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری