+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع رنگ برای سرویس خواب برای انتخاب بهتر و آرامش بیشتر

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/22

انواع رنگ برای سرویس خواب وجود دارند که انتخاب آن ها کاملا بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد . برخی از آن ها بسته به رنگ چوب هستند و برخی در طیف های رنگی مشکی ، سفید ، طوسی و ... می باشند . بسته به آن که این سرویس خواب را برای چه کسی می خواهید استفاده نمایید انتخاب آن متفاوت می باشد . برای مثال اکثر زوج های جوان سرویس خواب های چوبی یا تمام سفید را انتخاب می کنند یا انتخاب رنگ های ملیح همچون صورتی و آبی کم رنگ برای اتاق کودکان مناسب تر است . پسران و دختران جوان رنگ های اسپرت مانند مشکی را ترجیح می دهند . در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع رنگ برای سرویس خواب آشنا کنیم و در انتخاب آن یاری دهیم .

انواع رنگ برای سرویس خواب

انتخاب انواع رنگ برای سرویس خواب به چه عواملی بستگی دارد ؟

اگر رنگ های چوبی را برای سرویس خواب خود ترجیح می دهید و دوست دارید قاب سرویس شما از چوب باشد ، پس باید بدانید که اگر چوب مرغوبی را انتخاب کنید بایستی هزینه ی بیشتری برای آن بپردازید . به خصوص اگر چوب های مورد استفاده در سرویس خواب از گردو ، بلوط و دیگر موارد مرغوب باشد . چوب مناسب برای ساخت تختخواب می تواند هر یک از موارد گفته شده باشد . البته این چوب ها را علاوه بر تختخواب در ساخت مبل و سایر لوازم چوبی هم به کار برده میشود. انواع چوب به کار رفته در مبل همچون نمونه های سرویس خواب است که جنس و مرغوبیت آن می تواند از ویژگی های مبل خوب و استاندارد باشد . البته در مبل ها توجه به ویژگی های دیگر نیز حائز اهمیت می باشد مانند انواع فوم مبلمان یا انواع پارچه های استفاده شده در مبل و غیره .

 اگر دکوراسیون ساده و اسپرت در اتاق خواب دارید ، بهتر است که برای تخت خواب از رنگ های اسپرت استفاده کنید . انتخاب انواع رنگ برای سرویس خواب به رنگ وسایل اتاق شما و کاغذهای دیواری استفاده شده در اتاق شما بستگی دارد . برای کودکان بهتر است از رنگ های بچگانه استفاده نمایید .

آرامش در خواب با انتخاب رنگ مناسب برای سرویس خواب :

اگر به آرامش در خواب اهمیت می دهید بهتر است تا در انتخاب رنگ سرویس خواب خود دقت کنید . به خصوص کسانی که استرس زیادی دارند و بسیار مضطرب می گردند ، بهتر است از رنگ های ملیح استفاده نمایند .

انواع رنگ برای سرویس خواب

انواع رنگ برای سرویس خواب :

اگر به دانستن و شناختن رنگ ها علاقه دارید ، این بخش را با دقت بیشتری بخوانید . به طور کلی انواع رنگ ها را از نظر روانشناسی به سه دسته ی اصلی تقسیم می کنند :

  • رنگ گرم : به رنگ هایی همچون قرمز ، قهوه ای و غیره رنگ گرم گفته می شود .
  • رنگ های خنثی : به رنگ هایی همچون سیاه ، سفید ، طوسی و ... گفته می شود .
  • رنگ سرد : به رنگ هایی همچون آبی ، سبز فسفری و غیره رنگ سرد گفته می شود .

برخی از رنگ ها نیز در دو دسته ی سرد و گرم قرار می گیرند و به عبارتی نه می توان آن ها را رنگ سرد دانست و نه رنگ گرم مانند بنفش .

انتخاب انواع رنگ برای سرویس خواب نیازمند توجه به نکاتی در روانشناسی است . برای افرادی که دچار استرس بیشتری هستند استفاده از انواع رنگ سرد برای سرویس خواب بهتر است . این رنگ ها به شما آرامش می بخشند و باعث کاهش ضربان قلب و در نتیجه کاهش استرس شما می شوند . برعکس آن استفاده از رنگ های گرم به شدت آدرنالین را افزایش می دهد و تنفس شما تشدید می گردد پس برای افراد مضطرب مناسب نمی باشد . البته در نهایت این شما هستید که تصمیم نهایی را برای انتخاب رنگ سرویس خواب میگیرید.

انواع رنگ برای سرویس خواب

نتیجه گیری :

رنگ مناسب از ویژگی های سرویس خواب خوب برای اتاق خواب است . انتخاب هریک از این رنگ ها می تواند بسته به سلیقه ی شما انجام پذیرد . علاوه بر آن نکاتی نیز از لحاظ روانشناسی وجود دارد که در انتخاب رنگ مناسب بی تاثیر نیست مانند آرامش برای خواب . در این مقاله سعی کردیم تا از انواع رنگ برای سرویس خواب و نحوه ی انتخاب آن سخن بگوییم تا شما را در خرید آن یاری دهیم .


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری