+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مزایا و معایب چوب راش در مبل

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/22

در این مقاله قصد داریم تا با مزایا و معایب چوب راش در مبل آشنا شویم. معمولا برای ساخت مبل و دیگر وسایل ، چوبی مثل راش، گردو و ... استفاده می‌شود. اما کدام نوع از این چوب‌ها برای مبل مناسب‌تر است؟ آیا این چوب‌ها معایبی نیز دارد؟

مزایا و معایب چوب راش در مبل

در این مقاله به تمامی این سوالات مهم پاسخ داده خواهد شد. معمولا برای تولید محصولات چوبی بزرگی مثل مبل، کمد دیواری، تخت، آینه قدی و غیره از چوب‌هایی استفاده می شود که مقاومت و استحکام بالاتری داشته باشند. تشخیص اینکه آیا چوب مقاومت بالایی دارد یا خیر کاملا به نوع درخت باز می‌گردد. انواع چوب به کار رفته در مبل می تواند متفاوت باشد اما ما به بررسی چوب راش می پردازیم .

دلیل استفاده از چوب راش

بلاشک چوب راش نه تنها یک چوب مناسب برای ساخت تخت‌خواب است، بلکه برای ساخت مبل نیز بی‌نظیر است. مبل محل نشستن و استراحت و پذیرایی و ... است. از این رو هر چه جنس و زیبایی چوب بکار رفته در مبل بی‌نظیر باشد، نشان‌دادن این شاهکار طبیعت نیز به دیگران راحت‌تر خواهد بود.

بررسی‌های مزایا و معایب چوب راش در مبل نشان می‌دهد که چوب راش به دلیل ظاهر خود که سطحی یک دست با رگه‌هایی در جهات مختلف دارد، می‌تواند طی مدت‌های طولانی حالت زیبا و استحکام خود را حفظ کند. همچنین، از جمله ویژگی‌ یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب نیز داشتن چوبی با دوام بالا است.

مزایا و معایب چوب راش در مبلمان

بررسی مزایا و معایب چوب راش در مبل :

مزایای چوب راش :

  • مقاوم و محکم بودن
  • تغییر پذیری
  • ضد فشار
  • ارزان‌تر از ارزان!

مقاوم و محکم بودن

در طی مقایسه مزایا و معایب چوب راش در مبل می‌توان مشاهده کرد که چوب راش بسیار سخت و محکم‌تر از آن‌ چیزی است که به ذهن من و شما خطور می‌کند. این چوب با وزن و تراکم بالا و استحکام عالی قادر است تا مدت‌های طولانی پابرجا باقی بماند. ضربه های سخت به ندرت باعث شکستن این نوع چوب‌ها می‌شود. یکی از علت‌های این موضوع نداشتن حفره‌‌ های داخلی است .

تغییر پذیری

این چوب در عین مقاوم بودن بسیار تحت تاثیر شرایط حالت پذیر هم هست.  این حالت پذیری باعث می‌شود که چوب راش قابل استفاده در بسیاری از لوازم چوبی باشد. در صنعت چوب می‌توانند این چوب‌ها را به شکل‌های دلخواه و بسیار هنرمندانه تغییر دهند و شاهکار‌های زیبا خلق کنند.

یکی از ویژگی‌های مبل خوب و استاندارد این است که جنس چوب و پارچه آن در مناسب‌ترین حالت ممکن باشد و از زدگی و خوردگی آن جلوگیری شود. که استفاده از چوب راش می‌تواند باعث ایجاد این نتیجه شود.

ضد فشار

یکی از خاصیت‌های ویژه چوب راش این است که بسیار در مقابل فشار مقاوم است. در واقع این مسئله به چوب مربوط نیست. دلیل اصلی این مسئله تراکم ماده است. هر چقدر که تراکم داخلی ساختار یک ماده بیشتر باشد، در واقع مولکول‌های ماده با پیوند محکم‌تری به یکدیگر متصل‌اند و این نشان‌دهنده این است که چوب راش پیوند بسیار قوی در ساختار داخلی خود دارد.

این موضوع ارتباطی با نوع مبل ندارد. به عنوان مثال در بیان تفاوت بین مبل راحتی و کلاسیک می‌توان گفت که ساختار و اسکلت این دو محصول با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. ساختار مبل‌های کلاسیک نیاز به هنرنمایی بسیار زیادی دارند که این موضوع در بررسی مزایا و معایب چوب راش در مبل به خوبی مشخص است.

ارزان‌تر از ارزان!

چوب‌های راش قیمت کاملا مناسبی نسبت به سایر چوب‌های گران قیمت دارند. این چوب‌ها می‌توانند همان کاربرد را در وسایل چوبی برای شما داشته باشند. با خرید و سفارش چوب‌های راش برای تولید محصولات چوبی می‌توانید هزینه کمتری بپردازید. قیمت مناسب این چوب به معنای استحکام و ماندگاری کم آن نیست. بلکه کاملا برعکس است و همین موضوع است که چوب راش را به یک چوب با ارزش تبدیل کرده است.

در ادامه می‌توان گفت که چوب راش در شکل‌ها و انواع رنگ برای سرویس خواب موجود است. اگر این نوع چوب دچار آسیب شود به علت ارزان بودن، می‌توان به راحتی آن را تعمیر کرد. در کل چوب راش مزایای بسیار زیادی دارد که بیان تمام آنها در این مقاله نمی‌گنجد.

مزایا و معایب چوب راش در مبل و تخت خواب

معایب چوب راش

مطالعه و مقایسه بین مزایا و معایب چوب راش در مبل نشان‌دهنده این است که حتی استفاده از این نوع چوب با کیفیت نیز با مشکلاتی همراه است. معایب چوب راش شامل موارد زیر است :

  • چوب راش تحت تاثیر رطوبت قرار می‌گیرد.
  • نسبت به گرما و سرمای شدید حساسیت نشان می‌دهد.
  • در بخش‌های داخلی ساختاری گره مانند وجود دارد که باعث تغییر رنگ چوب می‌شود.

نتیجه گیری

 

چوب راش علی رغم معایب خود مزایای بسیاری دارد و در کشور ما بسیار پر طرفدار است. سازه‌های مختلفی به کمک چوب راش ساخته می شوند. قیمت مناسب این چوب و کیفیت بالای آن باعث می‌شود که تا هر قشری بتوانند محصولات حاصل از این نوع چوب را خریداری کنند. در این مقاله از ایران چوب اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب چوب راش در مبل به شما عزیزان گفته شد امیداواریم که برای شما مفید بوده باشد.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری