+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/30

مبل ها نقش مهمی در زیبایی و چیدمان منازل شما دارند . امروزه استفاده از مبل ها در منازل و مکان های مختلف به قدری رایج گشته است که نبود آن در فضا باعث این سوال می شود که چه چیزی کم است ؟ مبل های استیل و کلاسیک از جمله پر طرفدارترین و به روزترین مبل ها برای مکان های مدرن و به خصوص پذیرایی منازل می باشند . این دو مبل گرچه به هم شبیهند اما تفاوت هایی نیز دارند . در مقالات قبل در خصوص تفاوت مبل استیل و نیمه استیل یا تفاوت مبل راحتی و کلاسیک سخن گفتیم . در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک آشنا سازیم و از ویژگی های هر کدام سخن بگوییم تا انتخاب بهتری در هنگام خرید مبل داشته باشید .

تفاوت مبل کلاسیک و استیل

مبل چیست و انواع آن کدام است ؟

مبل ها نشیمن گاه هایی هستند و از لحاظ ظاهری برخی از آن ها مانند صندلی می باشند . اما مبل ها را با استفاده از فوم ها و مواد دیگر می سازند و رسمی تر و زیباتر از صندلی می باشند . امروزه تولید کنندگان داخلی و خارجی، این مبل ها را در انواع مدل ها می سازند مانند مبل کلاسیک ، راحتی و استیل . برخی نمونه های نیمه استیل را هم در این دسته بندی قرار می دهند اما واقعیتی که وجود دارد این است که تفاوت چندانی میان مبل های استیل و نیمه استیل نیست. در ادامه قبل از بررسی تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک به تعریفی از هرکدام می پردازیم.

مبل استیل چیست ؟

مبل های استیل از جمله مبلمان های مدرنی به حساب می آیند که هم چون نمونه های کلاسیک و برخلاف مدل های مبل راحتی ، جنبه ی رسمی دارند . بیش تر از این مبلمان ها برای پذیرایی منازل و محل پذیرایی از میهمان ها استفاده می گردد . این مبل ها را از بهترین و با کیفیت ترین مواد می سازند و تا سالیان سال می توانند برای شما کار کنند .

تنوع در طرح و رنگ آن ها به قدری بالاست که با خیال راحت می توانید بر حسب سلیقه و بودجه ی خود آن ها را تهیه نمایید . یکی از تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک اختلاف قیمتی آن هاست . مبل های استیل قیمت بسیار مناسب تری نسبت به نمونه های کلاسیک دارند . لیست پارچه های استفاده شده در مبل استیل و انواع فوم مبلمان استیل بسیار متنوع است و از حوصله ی این بحث خارج می باشد .

مبل کلاسیک چیست؟

مبل های کلاسیک هم چون نمونه های استیل برای محل های پذیرایی از میهمان و مکان های رسمی استفاده می گردد اما تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک در این موضوع است که مبل های کلاسیک ظاهر بسیار رسمی تری دارند . این مبل ها همان طور که از نام آن ها پیداست سبک کلاسیکی دارند و با چیدمان ها و دکوراسیون های قدیمی ، طرح های چوبی و کلاسیک همخوانی دارند . انواع چوب به کار رفته در مبل کلاسیک و در پایه ها و قاب های آن از بهترین چوب ها هم چون گردو ، راش ، بلوط و ... می باشند . به همین دلیل است که قیمت آن ها بالاتر از سایر مدل هاست. استفاده از این چوب ها در ساختار مبل باعث ویژگی های مبل خوب و استاندارد می باشد . بررسی مزایا و معایب پارچه مبل یا مزایا و معایب چوب راش در مبل های کلاسیک بسیار مفصل است و از حوصله ی این بحث خارج می باشد .

 

تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک

  • این دو مدل مبل هر دو برای مکان های رسمی استفاده می شوند اما نمونه های کلاسیک حالت رسمی تری دارند . اگر در منزل خود می خواهید از یک نمونه مبل استفاده کنید و انتخاب شما نمونه های راحتی نیست، خرید مبل های استیل معقول تر می باشد .
  • مبل های استیل نسبتا راحت تر از مبل های کلاسیک هستند و در زمانی که مبل های راحتی در فضای خانه ندارید، می توانند جایگزینی برای مبل های راحتی و محل استراحت و نشستن شما باشند ولی نمونه های کلاسیک ساختار خشک تری دارند و به عنوان مکانی برای استراحت مناسب نمی باشند .
  • قیمت مبل های کلاسیک بسیار بالاتر از مبل های استیل می باشد . دلیل این موضوع آن است که در ساختار مبل های کلاسیک از بهترین و گران ترین چوب ها استفاده شده است در حالی که در مبل های استیل از مواد ارزان تری استفادگشته.
  • از دیگر تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک در سبک آن هاست. مبل های کلاسیک به دکوراسیون های قدیمی ، چوبی و کلاسیک می خورند و اغلب در مکان هایی که چیدمان کلاسیک و قدیمی تری دارند استفاده می شوند.
  • مبل های کلاسیک را اغلب در طیف رنگ های بژ ، طلایی ، کرمی و قهوه ای می سازند اما در تولید مبل های استیل از ترکیب رنگ های دیگر هم استفاده می شود .

نتیجه گیری :

مبل های کلاسیک و استیل امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند به همین دلیل افراد زیادی قصد خرید آن ها را می نمایند . پس لازم است که از تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک اطلاعاتی داشته باشیم تا انتخاب دقیق تری نماییم. امیدواریم که در این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری