+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تفاوت مبل راحتی و کلاسیک

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/23

دانستن تفاوت مبل راحتی و کلاسیک یکی از مسائل مهم برای انتخاب مبل هاست . امروزه استفاده از مبل ها در پذیرایی منازل ، لابی هتل ها ، مکان های اداری و ... بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، به نحوی که کم تر خانه و مکان هایی را می بینیم که از مبل پوشانده نشده باشند . مبل ها با ساختار زیبا و طرح هایی که دارند زیبایی چشمگیری به منازل ، محیط و دکوراسیون میبخشند پس یکی از اجزای اصلی برای تکمیل زیبایی خانه محسوب می گردند اما این که از کدام نوع مبل برای مکان خود استفاده کنیم خود معضل بزرگی است و ممکن است فکر شما را درگیر کند . در این مقاله قصد داریم با شما از تفاوت مبل راحتی و کلاسیک سخن بگوییم تا در انتخاب آن ها شما را یاری دهیم .

تفاوت مبل راحتی و کلاسیک

تفاوت های مبل های راحتی و کلاسیک :

برای بررسی تفاوت مبل راحتی و کلاسیک اول به بررسی ویژگی­های مبل خوب و استاندارد در این هر یک  از این نوع مبلمان می پردازیم و سپس تفاوت ها را بیان می نماییم .

مبل های راحتی و ویژگی های آن :

مبل های راحتی همان طور که از نام آن ها پیداست بسیار راحت تر از نمونه های دیگر مبل هستند و برای اتاق تلویزیون مناسب هستند. در جایی که شما با خیالی آسوده و در فضایی راحت به استراحت و تماشای تلویزیون بپردازید. این مبل ها از مواد اولیه ی ارزان تری ساخته می شوند و کارهای دستی هم چون منبت کاری و ... بر اجزای آن انجام نمی پذیرد .

تفاوت مبل راحتی و کلاسیک

مبل های کلاسیک و ویژگی های آن :

مبل های کلاسیک اغلب طرح های قدیمی تر دارند و شما را به یاد سالیان پیش و دوره های مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها می اندازند ، البته این موضوع به این معنا نمی باشد که دمده و قدیمی شده اند بلکه می خواهیم تصویری از این مبل ها را در ذهنتان ایجاد کنیم تا راحت تر تفاوت مبل راحتی و کلاسیک را درک نمایید . این مبل ها اغلب به چیدمان ها و دکوراسیون چوبی و کلاسیک می خورند و برای دکوراسیون امروزی و اسپرت مناسب نمی باشند . از آن ها بیشتر برای پذیرایی و محل پذیرایی از میهمان استفاده می گردد .

تا به این جا درکی از ویژگی های هر مبل پیدا کردید ، حال به بررسی تفاوت مبل راحتی و کلاسیک می پردازیم:

  • قیمت مبل های راحتی بسیار مناسب تر از قیمت مبل های کلاسیک می باشد و دلیل این موضوع این است که در ساخت مبل های راحتی از مواد ارزان تری استفاده گشته و در این نوع مبلمان، انواع چوب بکار رفته در مبل و در پایه ی مبل های راحتی طراحی ساده ای دارند و وجود هنر منبت کاری و یا دیگر هنر های دستی در این مبل ها مرسوم نمی باشد. برخلاف این مبل ها ، نمونه های کلاسیک از چوب مرغوب تری همچون چوب گردو ، بلوط و ... تولید شده اند.
  • مبل های راحتی با دکوراسیون اسپرت و امروزی بیشتر هم خوانی دارند ، در صورتی که مبل های کلاسیک با چیدمان و دکوراسیون کلاسیک هم خوانی دارند و استفاده از آن ها در دکوراسیون کلاسیک مناسب تر است .
  • یکی از اصلی ترین تفاوت مبل راحتی و کلاسیک در طراحی های آن و ساخت آن می باشد ، به نحوی که مهم ترین اصل در تولید یک ست مبل راحتی ساده بودن آن است و برخلاف آن مهم ترین اصل در ساخت مبل های کلاسیک استفاده از طرح و نقش های فراوان در آن است .
  • یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت این دو نوع مبل در رنگ ها و انواع پارچه­ استفاده شده در این نوع مبلمان هاست . علاوه بر آن که در طراحی مبل های کلاسیک از پارچه های طرح دار و پر زرق و برق استفاده می شود ، تم رنگی آن ها در یک طیف رنگ است و بیشتر به حالت سایه روشن هستند ، برای مثال قهوه ای روشن و تیره و در این پارچه ها اغلب از رنگ های طلایی ، کرمی و قهوه ای استفاده می شود . بر عکس مبل های کلاسیک ، طیف رنگی پارچه های مبل راحتی بیشتر به سمت رنگ های جیغ می رود و وجود تضاد و تناقض در این رنگ ها رایج است . برای مثال در یک مبل راحتی می توان برای پارچه ی مبل از رنگ زرشکی استفاده کرد و برای کوسن های آن از رنگ یشمی و یا ... استفاده نمود .

تفاوت مبل راحتی و کلاسیک

جمع بندی :

در این مقاله در خصوص تفاوت مبل راحتی و کلاسیک سخن گفتیم و بیان نمودیم که هر یک از آن ها برای استفاده در چه مکان هایی مناسب می باشند . امیدواریم توانسته باشیم شما را در خرید آن ها یاری دهیم که انتخاب بهتری داشته باشید .

مقاله های مرتبط:

تفاوت مبل کلاسیک و استیل


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری