+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/30

در هنگام خرید مبلمان ها ، توجه به نکات بسیاری حائز اهمیت می باشد هم چون پارچه های استفاده شده در مبل ، بررسی مزایا و معایب پارچه مبل ، انواع چوب به کار رفته در مبل ، ویژگی های مبل خوب و استاندارد و غیره . یکی از سوالات متعددی که ممکن است مطرح گردد این است که انواع فوم مبلمان چیست یا برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج ؟ توجه به بافت و ساختار مبل ها در هنگام خرید از جمله نکاتی است که باید رعایت گردد . زیرا در صورت عدم توجه ممکن است جنس مناسبی خریداری نکرده باشید و پس از مدتی خراب گردد یا از خرید پشیمان شوید . در این مقاله قصد داریم تا شما را با مباحث مرتبط با فوم و اسفنج مبلمان آشنا سازیم و به این سوال پاسخ دهیم که برای مبل ، فوم سرد بهتر است یا اسفنج ؟

چرا باید به بافت و ساختار مبل توجه کنیم ؟

همان طور که می دانید مبل ها نشیمنگاه هایی هستند که در طول روز ساعت ها ممکن است از آن ها استفاده کنید . به همین دلیل بایستی بتوانند تا سال های سال برای شما به خوبی کار کنند و هیچ مشکلی برای آن ها پیش نیاید . اگر مواد به کار رفته در تولید مبلمان ها از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار نباشند یا مواد مناسبی در هنگام تولید آن ها استفاده نشود ، مبل ها پس از مدتی تغییر حالت می دهند و این موضوع هم از نظر ظاهری نشان داده می شود و هم از نظر راحتی. زمانی که مواد درون مبل خراب شوند با نشستن بر روی آن ها ممکن است کمر درد گرفته و از لحاظ جسمی دچار مشکل شوید . قبل از پاسخ به این سوال که برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج بهتر است تا با هر کدام از آن ها شوید .

اسفنج ها :

اسفنج ها از جمله قدیمی ترین مواد به کار رفته در مبل ها می باشند . از اسفنج ها اغلب در کف و قسمت نشیمن مبل استفاده می شود زیرا بسیار نرم و راحت هستند . اسفنج ها از نظر وزنی نمونه های مختلفی دارند و برای مبلمان ها اغلب از اسفنج های ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۰ و ۳۵ کیلویی استفاده می گردد . در این خصوص گفته می شود که اگر چگالی یک اسفنج بیش تر باشد، برای استفاده در مبل بهتر است و اصطلاحا کیفیت آن بالاتر است و بر قیمت مبل تاثیر مستقیم دارد . در واقع هر چه چگالی در این اسفنج ها  بالاتر باشد به راحتی فرو نمی روند و از طرفی قابل شستشو هم می باشند . امروزه از اسفنجی به نام پلی اورتان یا یورتان در مبل ها استفاده می شود . البته این اسفنج ها انواع مختلفی دارند و اسفنج اچ ار از پر طرفدار ترین نمونه های آن برای مبل ها می باشد.

فوم ها :

فوم ها نیز به مانند اسفنج ها در ساختار و بافت مبل مورد استفاده قرار می گیرند . به طور کلی فوم ها را به دو دسته ی اصلی فوم سرد و فوم گرم تقسیم می کنند . تنها تفاوت این دو فوم در این است که فوم های گرم را در دماهای بالا و حرارت زیاد کوره می سازند ولی فوم سرد را در دمای پایین تر کوره تولید می کنند . عمر مفید فوم های سرد به چهار سال هم می رسد در حالی که فوم های گرم طول عمر کم تری دارند و تا یک سال کار می کنند . به همین دلیل است که از فوم های سرد در تولید مبلمان ها استفاده می گردد .

برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج ؟

هر دو از بهترین مواد مورد استفاده در مبل ها هستند اما می توان گفت که استفاده از فوم های سرد بهتر است و در هنگام خرید بهتر است مبلمان هایی با فوم سرد را به خرید مبل های اسفنجی ترجیح دهید . البته در برخی موارد فروشندگان شما را به اشتباه می اندازند و برخی از مبل های اسفنجی را به جای مبل های فومی به فروش می رسانند . در مبل های راحتی اکثرا از اسفنج ها استفاده می گردد در حالی که در مبلمان های استیل یا سلطنتی استفاده از فوم سرد رایج تر است . دلیل آن این است که اسفنج نرمی بیشتری دارد و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت ولی فوم ها حالت خشک تری دارند و برای مبل های رسمی تر مناسب می باشند .

نتیجه گیری :

 در این مقاله سعی کردیم تا مطالب مفیدی را در خصوص فوم سرد و  اسفنج بیان کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم که برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج . در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فوم ها برای تولید مبلمان های رسمی تر مورد استفاده قرار می گیرند و دلیل این موضوع، خشکی آن ها است در حالی که اسفنج ها نرم ترند و به همین دلیل برای مبل های راحتی مناسب ترند .


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری