+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبل فضای باز

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/27

مبل در محیط باز

مبل راحتی

مدل مبل راحتی

مدل مبل فضای باز از جمله مبلمان هایی به حساب می آید که امروزه بسیار مورد توجه قرار میگیرد. همانند دیگر مدل های مبل ذکر شده در بخش های قبل این محصول هم دارای ویژگی های ساختاری و ظاهری منحصر به فردی است که در هنگام انتخاب و خرید می بایست به آن توجه داشت. به طور مثال یکی از مهم ترین موارد در انتخاب مبل فضای باز مواد اولیه مصرفی در این سبک از تولیدات است. در قسمت های بعد به طور مفصل تری در مورد تولید آن صحبت خواهیم نمود. در حالت کلی معمولا از چوب روس، فلز، پلاستیک و الیاف مصنوعی برای ساخت یک مبل فضای باز استفاده می شود. از جمله فضا هایی که امروزه برای قرار گیری مبل فضای باز در نظر گرفته می شود پارک ها و معابر عمومی است. البته باید در نظر داشت که این سبک مبلمان با مدل مبل آپارتمانی تفاوت بسیاری دارد. باید همواره به تفاوت میان این دو سبک مبلمان به طور کامل توجه نمایید. همچنین در این سبک از مبلمان که مناسب قرار گیری در محیط های غیر سر پوشیده است جدا از نکات ظاهری می بایست به جنس مواد اولیه ساخت این مدل مبل نیز توجه داشت. اما اگر بخواهیم به انواع مبل های مورد استفاده در فضای باز اشاره کنیم می توانیم به موارد زیر توجه نماییم.

نیمکت

صندلی

میز های فضای باز

هر کدام از این موارد جدا از مباحث ظاهری و البته نکاتی که در استفاده از آن لحاظ می شود دارای مواد اولیه مختلفی است که بر روی ساختار و طول عمر این مبل تاثیر گذار خواهد بود.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک چوبی

مبل و نیمکت فضای باز

از این نوع مبلمان بیشتر در معابر عمومی ، پارک ها ، حاشیه خیابان ها و البته مسیر های پر رفت و آمدی مثل مترو استفاده می شود. به طور مثال اگر بخواهیم برای محیط های عمومی سر پوشیده یک مبل طراحی کنیم می توانیم از جنس هایی مانند پلاستیک فشرده و یا مواد پلیمری بهره بریم. این نوع مواد مانع از آن می شود تا در استفاده های متوالی از این مبل طول عمر این محصول کاهش پیدا کند. البته که در برخی موارد نموه هایی وجود دارد که توام با پلاستیک از فلز هم برای ساخت مبل فضای باز استفاده شده است مانند نیمکت های تعبیه شده در فضای داخلی مترو. اما در برخی از نیمکت مبل ها با توجه به اینکه در فضای کاملا باز مورد استفاده قرار میگیرد می بایست از ساختار چوب و یا فلز استفاده شود. فلز مانع از آن خواهد شد تا در برخورد های شدید این سبک نیمکت مبل دچار آسیب شود. البته یکی از معایب استفاده از فلز برای ساخت مبل فضای بازاکسید شدن این نوع از مواد اولیه هست که به تبع استفاده از مایع ضد زنگ برای پوشش این مبل فضای باز کاملا ضروری است. استفاده از چوب برای ساخت مبل های فضای باز می تواند زیبایی و جلوه ی خاصی برای محیط قرار گیری خود به ارمغان آورد. از جمله مواردی که از چوب برای ساخت مبل فضای باز مورد استفاده است نیمکت های داخل آلاچیق است. البته که باید در نظر داشت چوب با توجه به ساختار خود در صورت قرار گیری ممتد در مقابل نور خورشید و باران دچار پوسیدگی و به اصطلاح تاب برداشتن می شود.

چوب و نیمکت های فضای باز

امروزه برای ساخت مبل از چوب های مختلفی استفاده می شود. اما مبل فضای باز با توجه به شرایط محیطی خود باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد. عدم پوسیدگی در مقابل نور آفتاب و ریشه شدن در مقابل باران و استحکام در مقابل شرایط آب و هوایی سخت از جمله ویژگی هایی است که باید چوب به کار رفته در این مدل مبل داشته باشد. امروزه مناسب ترین چوب برای ساخت نیمکت و آلاچیق های فضای باز چوب روس است. این چوب با توجه به اینکه دارای بافت نرمی است مانع از آن می شود تا در ضربه های متوالی دچار شکستگی شود. همچنین یکی از مواردی که می تواند بلای مبل فضای باز چوبی باشد موریانه است. چوب روسی این ویژگی را دارد که مانع از ورود موریانه به بخش داخلی مبل شود و به تبع طول عمر این محصول را بالا برد.

مبل استیل

مبل ورق طلا

مبل و صندلی فضای باز

همانطور که در بخش بالا قید شد مبل در این دسته از محصولات هم می تواند در فضای باز زیر سقف و هم آزادانه باشد. مبل و صندلی فضای سرپوشیده می تواند مانند مبلمان منزل دارای بدنه چوبی و روکش هایی از قبیل چرم و پارچه باشد. اما این نکته کاملا تابع میزان رفت و آمد و استفاده های متوالی از این سبک مبلمان است. به طور مثال در دفاتر بزرگ و شرکت های خصوص می توان از یک مبل منزل برای این نوع محیط استفاده نمود. اما در محیط های پر رفت و آمد که دارای استفاده های متوالی از مبل است می بایست کمتر از بدنه چوبی و روکش پارچه بهره برد. در این مواقع می بایست بیشتر از بدنه پلاستیکی و فلزی استفاده شود برای ساخت مبل فضای باز تا مانع از شکستگی در برخورد های ناگهانی شود. اما از جمله مبلمان هایی که به خصوص در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد صندلی های به اصطلاح تخت مانند است که با توجه به نیاز و البته فضای مد نظر شما ابعاد این محصول هم متغیر خواهد بود.

موردی که می تواند در ساخت این مبل برای شما بسیار مهم باشد جدا از مبحث ظاهری،چوب و رنگ به کار رفته بر روی این دسته از مبل می باشد. همانطور که در بخش بالا قید کردیم مناسب ترین چوب برای ساخت مبل در فضای باز چوب روس است که در رطوبت و شرایط متغیر آب و هوایی دچار ترک یا پوسیدگی نمی شود. اما نکته ی دیگر در ساخت این نوع مدل مبل رنگ به کار رفته بر روی آن است.

مبل تختخوابشو

انواع مبل تختخوابشو

رنگ مبل فضای باز

جدا از مبحث ظاهری رنگ آمیزی و ظاهر نوع مواد اولیه به کار رفته در بخش رنگ مبل فضای باز نکته ی مهمی است که می بایست به آن توجه داشته باشید. اگر بدنه این محصول از چوب باشد بعد از رنگ از پلی استر و سیلر های مخصوص برای اثبات رنگ استفاده می شود. حال اینکه این نوع پلی استر مبل دارای چه ضخامتی است و تا چه حد مانع نفوذ آب و البته نور خورشید می شود می تواند بر روی کیفیت ساختار این مبل و صندلی تاثیر گذار باشد. البته در محصولاتی که از مواد فلزی و پلیمری استفاده می شود نوعا از پلی استر برای اثبات رنگ استفاده نمی شود و رنگ های به صورت کوره ای است.

رویه مبل فضای باز

اگر بخواهیم مبل فضای باز رو به مدل مبلمان و صندلی و تاب و غیره تقسیم بندی کنیم رویه به کار رفته در قسمت نشیمن هم می تواند متغیر باشد. به طور مثال معمولا چوب این محصول در معرض هوای آزاد است از رویه های پلاستیکی یا کتان پلاستیک استفاده می شود. البته ممکن است با توجه به سلیقه فرد از چرم های مصنوعی هم برای ساخت نشیمن این مبل بهره برده می شود که می تواند زیبایی و جلوه این محصول را دو چندان سازد.

مبل راحتی

مبل چستر

نکات قید شده در بخش بالا از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند بر روی کیفیت و البته انتخاب شما تاثیر گذار باشد. توصیه میکنیم برای مبل فضای باز بیشتر از ظاهر به مواد اولیه مصرفی در ساخت این مبلمان توجه نمایید.

اما در وهله بعد به تفاوت میان دو مدل مبل آپارتمانی و فضای باز خواهیم پرداخت. از جمله خصوصیاتی که این دو محصول را از هم مجزا میکند نوع طراحی و مدل و البته مواد اولیه مصرفی در آن است. همانطور که در مطالب قبل اشاره داشتیم عموما در مدل مبل های مخصوص قرار گیری در منزل از مواد اولیه ای مانند پارچه و چرم و البته چوب های مختلف استفاده می شود. باید در نظر داشت که این نوع مدل مبل در دو بخش فریم و رویه ظاهری خلاصه می شود. این امر خود یکی از تفاوت های اساسی در مدل مبل فضای باز با سبک مخصوص منزل به حساب می آید. اما طراحی یک مبل منزل ساختار خاصی ندارد و در عموم مواقع تابع محل قرار گیری و دکوراسیون آن است. به طور کلی همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره داشتیم مدل مبل منزل شامل موارد زیر خواهد شد.

مبل راحتی

مبل کلاسیک

مبل استیل

مبل تختخوابشو

در قسمت های بعد به تفاوت قرار گیری تولیدات ذکر شده در اتاق های مختلف منزل و محیط های باز اشاره خواهیم نمود.

مبل تختخوابشو

کاناپه تختخوابشو

مبل راحتی در فضای باز و منزل

مدل مبل راحتی از جمله پرتولید و پر فروش ترین مدل های مبلمان سطح بازار به حساب می آید. اما چرا این مقوله بوجود آمده یکی از سوالات مهم به شمار می آید. امروزه و با توجه به اینکه فضای منزل عموما دارای مساحت کمی است خریداران سعی میکنند تا از یک دست مبل برای محل قرار گیری آن در دکوراسیون منزل بهره برند. در این حالت و با توجه به اینکه مبلمان راحتی بیشتر برای استفاده های مستمر در طول سالیان بسیار در نظر گرفته می شود این سبک از محصولات بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. با تمامی تفاسیر ذکر شده باید در نظر داشت که خود این مبل هم دارای اجزای متفاوتی است که می تواند بر روی چیدمان محل قرار گیری تاثیر گذار باشد.از جمله مرسوم ترین قسمت های مبل راحتی می توان اجزای زیر اشاره داشت.

کاناپه سه نفره

کاناپه دو نفره

مبل تکی

میز جلو مبل

میز عسلی

در برخی موارد ممکن است که محصولاتی مانند پاف و یا مبل خواب هم به موارد بالا اضافه شود. اما نکته ی مهم استفاده از این سبک مبلمان در فضای باز است. در عموم مواقع برای قسمت های بدنه یک مبل راحتی از مواد اولیه ای مانند اسفنج و فوم سرد استفاده می شود. این دو نوع از محصولات اگر در معرض مستقیم نور آفتاب باشد و یا رطوبت به آن وارد شود بعد از مدت کوتاهی دچار فرسایش خواهد شد. همچنین در عموم مواقع برای روکش این مدل مبل از پارچه و یا چرم استفاده می شود. هر دو این روکش ها اگر در معرض هوای آزاد باشد بعد از مدتی دچار پوسیدگی خواهد شد. لذا توصیه میکنیم به هیچ عنوان از مدل های مبل راحتی منزل برای قرار گیری در محیط باز استفاده نفرمایید. البته باید در نظر داشت در سالیان اخیر ترکیب مدل راحتی با مواد اولیه مانند پلاستیک و فلز و روکش های بزرنتی باعث بوجود آمدن سبک مبلمان آلاچیق و پاسیو شده است. توصیه میکنیم قبل از خرید برای فضای باز منزل و محیط کار حتما به نکات قید شده توجه نمایید.

مبل استیل

 

انواع مبل استیل

مبل کلاسیک در فضای باز و منزل

طراحی ساختاری مبل کلاسیک ایجاب میکند تا بدنه آن دارای پیچیدگی های ظاهری بسیار نسبت به مدل های هم دسته خود باشد. چوب ماده اصلی سازنده در مدل مبلمان کلاسیک به حساب می آید. لذا بعید است تا بتوان از این محصول در قسمت هایی مانند فضای باز و معابر استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است جهت کار های دکوراتیو از این سبک مدل مبل استفاده نمایید. از جمله مواردی که در انتخاب مبل کلاسیک برای منزل می بایست به آن توجه ویژه داشت دقت بالا در طراحی بدنه و رنگ آمیزی محصول است. البته قسمت هایی مانند رویه کوبی هم از دیگر مسائلی است که می تواند بر روی انتخاب و خرید یک مبل کلاسیک چه در محیط باز و چه در قرار گیری مبل منزل تاثیر گذار باشد. همانطور که در مطالب قبل به آن اشاره داشتیم مبل کلاسیک دارای سبک طراحی های مختلفی است. از جمله مرسوم ترین این طراحی های می توان به سبک های اتریشی و کلاسیک مدرن اشاره داشت. نکته ی جالب و حائز اهمیت طراحی مدل های کلاسیک با استفاده از مواد پلمیری در سالیان اخیر است. حتما تا بحال مشاهده نموده اید که در تالار های پذیرایی و یا حتی باغ رستوران های صندلی هایی وجود دارد که بدنه ظاهری آن دارای فیتیله کاری و منبت های ظریف است. استفاده از مواد پلیمری در ساخت این دست از مبل مانع از آن شده تا در صورت وجود این دست محصولات در فضای باز طول عمر این محصول کاسته شود.

مبل کلاسیک ظریف

مبل کلاسیک ظریف

مبل استیل در فضای باز و منزل

یکی از محصولاتی که به هیچ عنوان استفاده از آن در محیط های باز توصیه نمی شود سبک مبل استیل به حساب می آید. در این نوع تولیدات میزان ظرافت و منبت کاری بسیار بالا است. قرار گیری این محصول در فضای باز باعث از بین رفتن هر چه زود تر آن خواهد شد. توصیه میکنیم تا از خرید مبل استیل برای محیط باز صرف نظر نمایید.

مبل تختخوابشو در فضای باز و منزل

محصول بعد که استفاده از آن در محیط های باز بعید به نظر می رسد سبک تختخوابشو است. لذا از توضیح در این باب صرف نظر خواهیم کرد.

نکات و موارد ذکر شده در بالا مهم ترین موارد در انتخاب و خرید و البته تفاوت آن جهت قرار گیری در فضای باز و منزل به حساب می آید.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری