+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبل آپارتمانی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/20

مبل آپارتمانی

مبل راحتی

مدل مبل گرد

از جمله مهم ترین نکات در خرید انواع مدل مبل فضایی است که شما در نظر دارید از آن استفاده کنید. مبلمان کم حجم و یا عریض و حتی نوع طراحی آن از قبیل راحتی و کلاسیک از جمله مهم ترین موارد در خرید یک مبل خوب به شمار می آید. امروزه فضای قرار گیری مبلمان می تواند با توجه به دکوراسیون محل قرار گیری و البته وسعت جای در نظر گرفته شده متفاوت باشد.مدل مبل آپارتمانی محصولی است که در این مقاله به طور کامل در مورد آن صحبت خواهیم نمود.یکی از پر تولید ترین مدل های مبلمان را می توان مدل آپارتمانی دانست. حال اینکه این مدل دارای طراحی و سبک های مختلفی است که می تواند انتخاب شما رو پیچیده تر نماید. ایران چوب با دارا بودن تولیدات بسیار در زمینه های مختلف مبل انتخاب را برای شما هر چه آسان تر گردانیده است. می توان مبل منزل را بر حسب اتاق محل قرار گیری آن به چند دسته تقسیم بندی کرد. البته که به طور کلی مبلمان منزل شامل بخش هایی مانند نهار خوری و سرویس خواب هم خواهد شد اما اگر به طور تخصصی فقط به مبل های نشیمن اشاره کنیم می توان دسته بندی مبل را به صورت زیر در نظر گرفت.

توصیه اکید به خریداران این است که قبل از انتخاب مدل مبلمان مد نظرتان ابتدا به فضای قرار گیری آن توجه نمایید. این امر باعث آن خواهد شد تا در طول سالیان متمادی که از مبل منزل خود استفاده می کنید همواره لذت کافی را نه تنها از خود محصول بلکه از دکوراسیون محل قرار گیری آن ببرید.تمامی مدل های قید شده در بخش بالا دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود است که می تواند شما را در انتخاب هر چه بهتر محصول مد نظر کمک نماید. در این بخش سعی میکنیم به طور اختصار در مورد هر کدام از مبل های ذکر شده در بالا با شما صحبت نماییم.

مبل راحتی آپارتمانی

اگر بخواهیم به طور کلی مبل راحتی را تعریف کنیم باید به ظاهر نسبتا فانتزی و ساده این مدل مبل و البته استفاده هر چه بیشتر از پارچه و یراق آلاتی مثل اسفنج و فوم اشاره نماییم.این ترکیب ساده باعث آن می شود تا از این مبل در بخش ها و اتاق های مختلف یک آپارتمان استفاده شود. ممکن است بعد از به کار بردن واژه آپارتمانی ذهنیت شما در وهله اول به سمت مدل های کم حجم برده شود. البته که این امر هم جز ملاک های اول در انتخاب مبلمان برای فضای منزل به شمار می آید اما باید در نظر داشت که اولویت همراه با دکوراسیون محل قرار گیری محصول است نه خود آن. لذا ممکن است در برخی موارد حتی مدل مبل های عریض هم برای آپارتمان شما توصیه شود.

مواد اولیه مبل راحتی آپارتمانی

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند بر انتخاب و خرید شما در زمینه مبل راحتی آپارتمانی تاثیر گذار باشد نوع مواد اولیه مصرفی و در بسیار از مواد نوع رویه به کار رفته بر روی آن است.از جمله مواد رایج در تولید مبل راحتی میتوان به چوب،اسفنج،فوم،تسمه،متقال،گونی،فنر و .... اشاره داشت. کیفیت هر چه بالاتر مواد اولیه می تواند کیفیت ساختاری مبل راحتی شما را بالا ببرد.

مبل کلاسیک

مبل معرق

اسفنج در ساخت مبل

اسفنج یکی از مهم ترین بخش ها برای ساختار یک مبل راحتی آپارتمانی است.از اسفنج در بخش هایی مانند بدنه و نشیمن و تکیه گاه و البته پشت بیرون یک مبل استفاده می شود.با توجه به این بخش ها یک اسفنج دارای انواع و اقسام مختلفی است به نحوی که با توجه به ابعاد ساختاری بخش های مختلف مبل راحتی آپارتمانی ضخامت اسفنج مورد استفاده آن هم دچار تغییر خواهد شد.به نحوی که این امکان وجود دارد تا از لایه های 1 سانتی تا 20 سانتی بر روی یک مبل راحتی مورد استفاده قرار گیرد.البته که با توجه به کیفیت ساخت و البته نیاز محصول می توان دانسیته یک اسفنج رو هم مورد تغییر قرار داد.به طور مثال از جمله اسفنج های مرسوم داخل مبل می توان به 12 کیلو تا 40 کیلو اشاره نمود که البته این دانسیته بر روی قیمت مبل راحتی آپارتمانی شما هم تغییراتی ایجاد خواهد کرد.در گذشته با توجه به عدم وجود سیستم های ماشینی برای ساخت مواد اولیه مبل از الیاف طبیعی برای پوشاندن سطح نشیمن و بدنه استفاده می شد.به طور مثال در عموم مواقع برای پوشاندن سطح بدنه و تکیه یک مبل راحتی از موادی مانند کرک و حتی پر قو بهره برده شده است.در نظر داشته باشید که امروزه هم برای مبلمان های کار دست مواد اولیه قید شده استفاده خواهد شد با این تفاوت که قیمت محصول را تا سطح زیادی بالا خواهد برد.

فوم نشیمن و تکیه گاه مبل راحتی

از جمله مواد مورد استفاده در طراحی برخی از مدل های مبل راحتی آپارتمانی می توان به فوم اشاره داشت.حال اینکه این فوم دارای دو مدل مختلف است.

  • فوم سرد
  • فوم گرم

تقسیم بندی این دو نوع فوم بر مبنای میزان سفتی و البته طول عمر آن است.اگر بخواهیم تعریف ساده تری از فوم سرد بیان کنیم نوع متریال به کار رفته در ساخت صندلی اتومبیل هست.اما از جمله نکاتی که فوم سرد را برای خریداران مبل راحتی آپارتمانی بیشتر قانع می کند طول عمر نسبتا بالای این محصول است.البته در برخی از موارد خریدار ترجیح میدهد تا نشیمن مبل راحتی خود به اصطلاح طبی بود و قدرت ارتجاعی پایینی داشته باشید.تمامی نکاتی که قید شد در مورد فوم سرد بود و نحوه استفاده آن در مبل راحتی است.فوم گرم نوع دیگری از این نوع محصول است که دارای دانسیته به نسبت پایین تری می باشد.به نحوی که عموما برای ساخت محصول تزئینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.البته باید در نظر داشت ممکن است شما نشیمن محصول را هر چه نرم تر بپسندین.پس توصیه میکنیم حتما در هنگام خرید مبل راحتی مد نظرتان از شخص فروشنده نکات ذکر شده را پیگیری نمایید.

مبل استیل

انواع مدل مبل استیل

فنر مبل

از دیگر بخش هایی که می تواند بر روی طول عمر و البته میزان راحتی مبل راحتی آپارتمانی تاثیر گذار باشد فنر مورد استفاده در بخش های نشیمن این محصول است.به طور کلی فنز های مبل به سه بخش زیر دسته بندی خواهند شد.

  • فنر پاکتی
  • فنر لول منفصل
  • فنر زیگزال

حتما تا حالا دیده اید که برخی از مبل های آپارتمانی دارای نشیمن صاف و به اصطلاح تخت مانند است.در این مواقع عموما از فنر زیگزال برای ساخت نشیمن استفاده شده که مانع از افت سریع این بخش می گردد.در نوع دیگر نشیمن مبل راحتی ساختار قوسی و یا به اصطلاح عدسی مانند است.که به تبع از فنر های لول منفصل یا فنر پاکتی استفاده شده است.تنها تفاوت فنر لول و فنر پاکتی مبل در محیط پوششی این مدل است.در این نوع ساختار فنر لول به اصطلاح به همدیگر دوخته میشوند تا تراکم در قسمت نشیمن مبل بالاتر رفته و طول عمر محصول بالاتر رود.اما در ساختار فنر پاکتی به صورت جداگانه و در کنار یکدیگر چیده می شوند و به نوعی ساختار مموری فوم در نشیمن یک مبل راحتی ایجاد می کند.مورد سوم فنر زیگزال است که از این نوع محصول بیشتر در مبلمان های کلاسیک با تشک های متصل بهره برده می شود.اگر بخواهیم تعریف کلی از فنر زیگزال داشته باشیم در اصل این مواد اولیه حالت ارتجاعی به فوم و یا اسفنجی که بر روی خود قرار گرفته شده می دهد.این امر مانع از آن می شود تا در طول سالیان متوالی استفاده از مبل راحتی قسمت نشیمن محصول دچار افت گردد و اصطلاحا حالت گود مانند پیدا کند.یکی از مهم ترین موارد که در تولید مبل راحتی نام برده می شود قسمت زیر کار و یا همان فریم داخلی محصول است.معمولا فنر را از زیر مبل می توان مشاهده کرد پس توصیه میکنیم در هنگام خرید و بررسی مبلمان مد نظرتان از شخص فروشگاه دار بخواهید تا قسمت زیرین محصول را به شما نمایش دهد.

و اما جدا از مبحث مواد اولیه مورد استفاده در ساخت مبل راحتی آپارتمانی باید توجه داشت که از نظر راحتی این نوع محصول را می توان به چند بخش مختلف تقسیم بندی نمود.

  • مبل راحتی هفت و یا هشت نفره
  • مبل راحتی ال
  • مبل راحتی مدولار و یا نیم گرد

هر کدام از مدل های مبل راحتی ذکر شده در بالا با توجه به فضای قرار گیری آن و البته دکوراسیون منزل شما می تواند دارای چیدمان و اجزای متفاوتی باشد.به طور مثال در عموم مواقع یک مبلمان راحتی دارای اجزای زیر است.

کاناپه سه نفره

کاناپه دو نفره

مبل تکی

میز جلو مبل

میز عسلی

البته ممکن است در برخی مواقع اجزایی مانند پاف و یا حتی مبل خواب هم به آن اضافه شود.سعی میشود تا در مقالات بعد به طور مفصل در مورد مدل های مبل راحتی و البته اجزای آن که می تواند بر روی انتخاب این دسته از محصولات برای آپارتمان تاثیر گذار باشد بیشتر صحبت نماییم.

مبل تختخوابشو

مدل های مختلف مبل تختخوابشو

مبل کلاسیک آپارتمانی

مدل مبل کلاسیک از جمله مواردی است که می تواند دکوراسیون منزل شما را بسیار به ساختار پیچیده نزدیک نماید.این نوع از انواع مبل تابع پیچیدگی ها ظاهری آن است.البته که در ساخت مبل کلاسیک آپارتمانی مواد اولیه نسبت به مدل راحتی ان نسبتا پرکارتر است.یکی از مواردی که ساختار یک مبل کلاسیک را دچار پیچیدگی می کند میزان چوب مصرفی و البته طراحی ظاهری آن می باشد. امروزه با توجه به فضای کم آپارتمانی تمامی مبل های کلاسیک قابل استفاده نخواهند بود.از جمله مدل های کلاسیک تحت تولید می توان به

. مبل اتریشی

. مبل کلاسیک مدرن

. مبل نیمه کلاسیک

اشاره داشت.اگر بخواهیم به طور نمونه به یکی از مبلمان های بسیار کم حجم و ظریف اشاره نماییم مدل مبل اتریشی می تواند بسیار مثال مناسبی باشد.

مبل اتریشی 

در این دسته از تولیدات مبلمان کلاسیک با حذف حجم زیاد دسته های مبل و البته کاناپه و با تمرکز بیشتر بر نشیمن ظریف تا حد زیادی از اشغال فضا جلو گیری شده است.در بسیاری از مواقع ممکن است فضای مبمان منزل محدود به یک پذیرایی کوچک باشد.به تبع با در نظر گرفتن فضای مخصوص برای پذیرایی از مهمان می توان مبل کلاسیک اتریشی را از جمله بهترین انتخاب ها دانست.

مبل کلاسیک مدرن ترکیبی از مبلمان راحتی و کلاسیک به شمار می آید.به نحوی که در بسیاری از مواقع این مدل مبل دارای دسته های بالشتی مانند است اما در مبل های تکی آن از دسته های چوبی بهره برده شده است.این امر جدا از خلاقیت به کار رفته در محصول می تواند جلوه محیط پذیرایی یک منزل آپارتمانی را افزایش دهد.البته باز هم مجددا تکرار میکنیم که این مدل نسبتا حجیم است و باید قبل از خرید به طور کاملا فضای در نظر گرفته شده برای قرار گیری مبل کلاسیک را بررسی نمایید.

مبل نیمه کلاسیک هم همانند دسته بندی کلاسیک مدرن تلفیقی از دو نوع سبک مبلمان به شمار می آید.در این مدل از محصولات معمولا پیچیدگی های به کار رفته بر روی بدنه ی چوبی نسبت به تولیدات هم دسته خود بیشتر است.به نحوی که اگر منبت های بر روی مبلمان کمی بیشتر شود این محصول تبدیل به یک مبل استیل خواهد شد.سبک های مانند کلاسیک چپندر از جمله این دسته از تولیدات به حساب می آید.

سعی می شود تا در مقالات بعدی به طور گسترده تری در مورد مبل کلاسیک آپارتمانی و انواع آن صحبت نمود.

از دیگر مبل های آپارتمانی که می تواند بسیار در انتخاب و خرید شما تاثیر گذار باشد مبل استیل و البته مبل تختخوابشو است که به طور کلی در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

مبل راحتی

مبل هفت نفره

مبل استیل آپارتمانی

شاید قرار گیری یک مبل با حجم نسبتا بالا برای محیط های کوچک آپارتمانی زیاد توصیه نشود.به همین علت در سالیان اخیر شاهد تولیدات استیل اما با حجم نسبتا کم بوده ایم.ایران چوب هم از این قائده مستثنا نبوده است و سعی کرده با تولید در این سبک از مبلمان سلیقه خریدار را به محصول نزدیک نماید.مدل تریکا لمسه از جمله مبل استیل های نسبتا کم حجمی است که می تواند از مهم ترین انتخاب ها برای منازلی با فضای نسبتا کم در نظر گرفته شود.جدا از میزان فضای اشغال شده توسط این کالا رنگبندی آن هم چه در زمینه پارچه و چه در بخش چوب می تواند به طور مستقیم دکوراسیون محل قرار گیری خود را تحت تاثیر قرار دهد.

مبل تختخوابشو آپارتمانی

یکی از پر کاربرد ترین محصولات تولید شده در زمینه مبلمان سبک تختخوابشو به شمار می آید.این نوع مبل می تواند با در صورت وجود فضای بسیار کم کاملا حائز اهمیت باشد.به نحوی که از آن هم در محیط های هال و هم در فضای اتاق خواب استفاده نمایید.به طور مثال اگر آپارتمان شما دارای یک اتاق خواب است می توانید با استفاده از یک مبل تختخوابشو در فضای پذیرایی و نشیمن اتاق خواب خود را به یک محیط دکوراتیو و یا حتی فضایی برای مطالعه تبدیل کنید.البته امروزه تخت های کم جا هم می تواند انتخاب بسیاری مناسب در نظر گرفته شود.لذا توصیه اکید داریم که قبل از انتخاب و خرید یک مبل تختخوابشو محیط قرار گیری آن را بطور کامل بررسی نمایید.

نکات قید شده در بالا مهم ترین موارد برای انتخاب و خرید مبل در فضای آپارتمانی به شمار می آید.سعی می شود تا در مطالب آتی به طور کامل تری در مورد محصولات تحت تولید در دسته مبلمان مخصوص آپارتمان صحبت نماییم.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری