+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تفاوت مبل راحتی و مبل استیل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/23

بارها شده به نمایشگاه یا فروشگاه های مبلمان مراجعه کرده ایم و مبلمان متفاوتی را دیده ایم سبک های متفاوت مبلمان حتی در ظاهرشان هم نمود پیدا می کند . اما قبل از اینکه وارد بحث جذاب تفاوت مبل راحتی و مبل استیل شویم خود را ملزم میدانم که در ابتدا برای آمادگی ذهن ودیاگرام برقرار کردن میان واژه های "مبل" ، "مبل راحتی" و " مبل استیل" تعریفاتی به مختصر برایتان شرح دهم.

اصلا مبل چیست؟

کلمه ی مبل در لغت معنی آنچه کمک کننده نشستن شما باشد را میدهد جالب است بدانید که خود واژه مبل فرانسوی هست مبل ها عموما در سازه شان چهارپایه و یک ارتفاع معمولا کم دارند که حاوی یک بخش نرم تر برای نشستن می باشند.

مبل راحتی چیست ؟

نمیخواهم شما را میان عمقی از تعاریف غرق کنم پس همین را بدانید که مبل راحتی راحت ترین برایتان است !پس اگر نیاز به یک ست از مبلمان بسیار "زیاد"  نرم و راحت هستید آنچه را که میخواهید در مبلمان راحتی به راحتی پیدا خواهید کرد.تا در یک روز پاییزی زمانیکه حسابی خسته هستید با یک فنجان قهوه گرم در دستانتان به راحتی روی این مبل های راحتی استراحت کنید.

مبل راحتی

مبل استیل چیست؟

فکر میکنم همه ی ما دست کم یکبار هم لغت استایل را شنیده باشیم یا هرکدام یک لایف استایل و یا یک استایل در رابطه با مو ، مد و پوشش ، سبک زندگی و... را داریم . کلمه استیل هم دقیقا از واژه ی استایل برگرفته شده است .مبل های استیل ظاهر بسیار شکیل و زیبایی دارند و زیبا استایل شده اند پس اگر فرد به شدت ریزبین و خوش سلیقه ای هستید یا از نقوش ظریف روی مبلمان لذت میبرید مبلمان استیل مناسب شما هستند.مبل استیل در خانواده های اشرافی مبل های سلطنتی هستند که منبت های ظریف و زیبایی در بدنه ، دسته های خود دارند.

مبل استیل

بررسی تفاوت های مبلمان استیل و راحتی:

  • تفاوت شکل ظاهری و طراحی های این دو سبک مبلمان اولین موردیست که در اولین نگاه هم کاملا بارز و مشخص است در واقع اگر دقیق تر به جزئیات این دو مبل دقت کنیم متوجه میشویم که به طور کل مبلمان های استیل شلوغ تر گاها پر منبت تر ، لوکس تر و پر از نقش و نگار و اشکالی هستند که آنهارا از باقی مبلمان متمایز کند و جنبه زیباتر کردن جلوه منزلتان را خواهند داشت که در خانه های کلاسیک هم بسیار کاربردی هستند اما در مبلمان راحتی مهم ترین موضوع همانطور که از اسمش هم پیداست جنبه راحتی هست که درمقابل مبلمان استیل و سلطنتی و رویال بسیار مینیمال گرایانه تر و ساده هستند .
  • به لحاظ کارکرد هم این دو سبک مبل کاملا متفاوتند که میتوان اینگونه تلقی کرد که در فضاهایی که جنبه راحت تر ، ساده تر و بی آلایش تری دارند از مبل راحتی استفاده میشود اما در سالن های بزرگ سالن های سلطنتی و ... از مبل ها استیل استفاده شود
  • درفضاهای مدرن از مبل های راحتی بیشتر استفاده کنید و در فضاهای کلاسیک و لوکس از مبل استیل ، در انتخاب این دو نوع مبلمان کاملا دستتان باز است چراکه تنوع پارچه و رویه کوبی و مدل های مبل در این دو سبک کاملا فراوان است
  • باید گفت برای منبت کاری روی مبل استیل با اینکه ظریف کاری ودقت بالایی میطلبد باز هم احتمال خطا هست پس همینطور که گفته شد مبل استیل به نسبت باقی مبلمان باید از باکیفیت و بادوام ترین چوب های موجود در بازار استفاده شود تا به هنگام منبت کاری به چوب آسیبی وارد نشود.
  • به لحاظ رنج قیمت هم که تفاوت مبلمان استیل و مبلمان راحتی را بررسی کنیم مبلمان استیل به دلیل اینکه هنر دست هستند و خب طبیعتا ارزش هنر دست از ماشین بسیار بیشتر
  • است و منبت ها و حکاکی های زیبایی هم روی مبل های استیل حک شده همینطور عموما از چوب های گرانبها و مرغوب ساخته می شود پس در بازار قیمت مبل استیل عموما از حد بالاتری برخوردارند البته که امکان دارد قیمت برخی مبلمان راحتی بخاطر مرغوبیت چوب ، جنس پارچه ، تعداد در ست و ... هم بالاتر رود و در کل قیمت مبل راحتی ارزان می باشد !
  • تعداد این مبل ها در ست هایش معمولا چندعددی هستن ؟ معمولا تعداد مبلمان در ست های استیل بیشتر هستن "به طور مثال برای 9 نفر طراحی شده اند" اما ست های راحتی تعداد کمتری "به طور مثال 7 نفره " هستند که البته بسته به شرایط فروشگاه یا تولیدی ای که ست مبلمانتان را تهیه خواهید کرد این تعداد می تواند با توجه به درخواست خود شما عزیزان هم باشد.

تفاوت مبل استیل و راحتی

سخن آخر

تفاوت های این مبلمان میتواند خیلی بیشتر باشد در این مطلب تفاوت مبل راحتی و مبل استیل را شرح دادیم و هرآنچه را که برای انتخاب مبل متناسب نیازتان لازم داشتید را قرار دادم ، فراموش نکنید که قبل از تهیه و سفارش مبلمان حتما در رابطه با فروشگاه و اعتبارش تحقیق کنید در صورت نیاز فریم مبلتان را ببینید که از کیفیت و اتصالات درستش اطمینان حاصل نمایید و مورد آخر اینکه کیفیت مبلی که میخواهید از آن استفاده کنید را فدای قیمت کم مبل نکنید شما لایق بهترین ها هستید.

مطالب مرتبط :

تفاوت مبل استیل و نیمه استیل در چیست؟

تفاوت مبل راحتی و کلاسیک

انواع چوب بکار رفته در مبل

ویژگی های مبل خوب و استاندارد

تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک در چیست


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری