+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1401/01/20

برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون بسیار اهمیت دارد، زیرا هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های کاملا متفاوتی می باشند. هر فردی متناسب با سلیقه خود باید یک سبک دکوراسیون برای منزل اش انتخاب نماید. برای جلوگیری از انجام اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون روی لینک کلیک کنید و مقاله ای که برای شما عزیزان نگارش شده را مطالعه کنید.  اگر می خواهید با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون مینیمال

این سبک از محبوب ترین و پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است که شباهت بسیاری به سبک مدرن دارد اما از آن خیلی ساده تر است. در سبک مینیمال معمولا از رنگ های خنثی استفاده می شود و رنگ سفید پرکاربرد ترین رنگ در این سبک می باشد. در سبک مینیمال مبلمان، پرده و سایر وسایل منزل در ساده ترین حالت ممکن انتخاب می شوند و خبری از وسایل خیلی گران قیمت و پر زرق و برق نیست.

سبک دکوراسیون مدرن

در سبک دکوراسیون مدرن که این روزها در اکثر محیط های تجاری و منازل شاهد استفاده از آن هستیم توجه ویژه ای به کاربردی ساختن تمامی فضاها و لوازم می شود. این سبک می تواند انتخاب عالی برای آپارتمان ها و منازلی باشد که دارای فضای کوچکی هستند. در دکوراسیون مدرن تمامی وسایل با اشکال و خطوط صاف و منظم انتخاب می شوند و بیشتر از جنس شیشه و استیل هستند. از جمله ویژگی های این سبک می توان به براق، شفاف، صاف و صیقلی بودن اشاره نمود که موجب شده سادگی و زیبایی سبک مدرن به وضوح احساس شود.

سبک دکوراسیون صنعتی

این سبک دکوراسیون داخلی برگرفته از سبک های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه های شهری قرن 17 و 18 میلادی اروپا است. در این سبک عناصری که مورد استفاده قرار می گیرند احساس نا تمام بودن طرح را به خوبی به افراد منتقل می کنند. از جمله شاخص ترین المان های سبک صنعتی می توان به استفاده از آجر و چوب در فضای داخلی منازل اشاره نمود.

سبک دکوراسیون کلاسیک

از دیگر سبک های دکوراسیون داخلی می توان به سبک دکوراسیون کلاسیک اشاره نمود که طرفداران خاصی دارد. این سبک از گران ترین و پر هزینه ترین سبک ها محسوب می شود و در آن حس و حال قدیمی بودن و اصالت به خوبی احساس می شود. در سبک کلاسیک معمولا تمامی وسایل از جمله مبلمان، پرده ها، میز نهارخوری، گچ بری ها و ... به رنگ های گرم و تیره هستند. از این رو باید در هنگام استفاده از این سبک توجه ویژه ای به نورپردازی نمود تا منازل حالت دلنشین تری داشته باشند. از پرکاربرد ترین رنگ ها در سبک کلاسیک می توان به رنگ های قهوه ای، طلایی، زرشکی و کرم اشاره نمود.

سبک دکوراسیون امروزی

خیلی از افراد سبک دکوراسیون مدرن و امروزی را با یکدیگر یکی می دانند در صورتی که تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. مهم ترین تفاوت این دو سبک انعطاف پذیری بالایی است که سبک دکوراسیون امروزی دارد. در واقع این سبک از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کند و شاهد استفاده از اشکال و المان های منحنی مختلفی درآن هستیم. طرز چیدمان وسایل در این سبک موجب شده که احساس صمیمیت بیشتری به افراد منتقل شود و همه چیز به سلیقه خود افراد بستگی دارد.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

این سبک الهام گرفته از سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا می باشد که یک اثر هنری ساده اما بی نظیر خلق می کند. این سبک شباهت بسیاری به سبک مینیمال دارد، به طوری که می توان گفت اکثر ویژگی های سبک مینیمال برگرفته از این سبک می باشد. از مهم ترین و برجسته ترین ویژگی های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی می توان به استفاده از پالت های تمام رنگی سفید در کنار المان های چوبی، کفپوش های قطعه ای، عناصر استیل و پلاستیکی و نورپردازی طبیعی اشاره نمود.

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

اگر به دنبال یک سبک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد هستید سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه می تواند گزینه ای عالی باشد. مهم ترین المان های این سبک فرش و گلیم های زیبای ایرانی هستند و نقش های سنتی و اسلامی در تمامی عناصر آن به خوبی قابل مشاهده است. در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه بیشتر از پالت های رنگی گرم و تند استفاده می شود که موجب زیبایی و جذابیت دو چندان این سبک شده است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری