+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/21

چه کارهایی در دکوراسیون منزل نباید انجام دهیم؟ چه نوع چیدمانی در دکوراسیون خانه تضاد ایجاد می‌کند؟ آیا اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل را می‌دانید؟ باید‌ها و نباید‌های دکوراسیون منزل چیست؟

افراد زیادی هستند که در دکوراسیون منزل خود اشتباهات زیادی انجام می‌دهند، این اشتباهات به دلیل اینکه توسط افراد زیادی به صورت پی در پی تکرار شده است به امری جدی تبدیل شده است و به همین خاطر به چشم نمی‌آیند.  البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد به دلیل مسائل اقتصادی نمی‌توانند دکوراسیون دلخواه خود را ایجاد کنند. ما در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

خرید مبلمان نامناسب

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چیدمان سبک های مختلفی از دکوراسیون خانه‌ها خرید مبل‌هایی با اندازه ی نامناسب می‌باشد، برخی از افراد سالن پذیرایی کوچکی دارند اما مبل‌های بزرگی تهیه می‌کنند که این نکته در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید مبلمان باید در نظر بگیرید رنگ مبل است. رنگ مبلمان خود را با توجه به رنگ فرش‌ها، پرده‌ها، رنگ دیوارها و سایر المان‌های موجود در خانه انتخاب کنید.

نکته ی دیگری که در رابطه با مبل‌ها وجود دارد نوع چیدمان مبل‌ها است، هیچگاه مبل‌هایتان را ه دیوار نچسبانید و اگر این کار را انجام دادید همه ی آن‌ها را به دیوار نچسبانید.

قالیچه‌هایی با اندازه نامناسب

فرش‌ها و قالیچه‌ها در زیبایی منازل اهمیت زیادی دارند به شرطی که در طرح و اندازه‌های متناسب خریداری شوند، انتخاب قالیچه در اندازه خیلی کوچک یا خیلی بزرگ اشتباه است. به عنوان مثال اگر قصد خرید فرش برای زیر میز غذاخوری دارید اندازه ی آن باید به صورتی باشد تا اگر صندلی‌ها را به عقب کشیدید حداقل دو پایه جلو صندلی از فرش خارج نشوند.

مکان نامناسب برای تلویزیون

تلویزیون‌ها در زیبایی سالن پذیرایی خانه‌ها نقش مهمی دارند، بسیاری از افراد تلویزیون را در نقطه ای از خانه قرار می‌دهند که دید مناسبی ندارد، برخی نیز تلویزیون را در سایز نامناسب خریداری می‌کنند که این مسئله نیز از نباید‌های دکوراسیون منزل است.

پیشنهاد می‌کنیم کمی سلیقه و ابتکار به خرج دهید و تلویزیون را روی دیوار نصب کنید یا در قسمت مناسبی قرار دهید.

نادیده گرفتن کوسن‌ها در زیبایی منزل

استفاده از کوسن‌ها در زیبایی مبل‌ها و منزل شما خیلی تاثیر گذار هستند به شرطی که به تعداد زیاد یا به تعداد کم استفاده نشوند. استفاده از کوسن‌های رنگی به خانه شما روح می بخشد، کوسن‌ها را به نوعی بچینید که جا برای نشستن تنگ نشود.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل

استفاده از پرده‌های کوتاه در فضاهای کوچک

پرده‌ها باید از نزدیک سقف شروع شوند و تا روی زمین بیایند. افتادن پرده روی زمین زیبا نیست، رنگ مناسب برای پرده رنگ‌های خنثی است، پرده‌های ساده زیبایی بیشتری دارند. پرده‌های اتاق‌ها می‌توانند کوتاه باشند.

ست کردن بیش از حد

ست کردن بیش از حد المان‌های خانه علاوه بر اینکه زیبا نمی‌شود بلکه خانه شما را زشت می‌کند. در ست کردن اعتدال را رعایت کنید، همینکه در حالت کلی همه چیز باهم همخوانی داشته باشد کافیست.

شلوغی بیش از حد

از وسیله‌های دکوری بیش از حد استفاده نکنید، این وسایل اضافی فضا را شلوغ می‌کنند و آرامش روحی شما را بر هم می‌زنند، به جای استفاده بیش از حد از دکوری‌های رنگی رنگی از دکوری‌های ساده و شیک استفاده کنید. استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منازل بسیار ترند شده و افراد علاقه زیادی به این سبک نشان می‌دهند. در سبک مینیمال از حداقل‌ها حداکثر استفاده می‌شود.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون خانه

جمع بندی

در این مقاله درباره اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منازل صحبت کردیم و برخی از موارد را برای شما عزیزان بیان نمودیم. خواندیم که در خرید مبلمان باید دقت داشته باشیم و اندازه مبل را متناسب با اندازه ی فضای خانه خود انتخاب کنیم. نکات دیگری را نیز بیان کردیم مانند بیش از حد شلوغ نکردن خانه، ارتفاع مناسب پرده‌ها، استفاده ی درست و به اندازه از کوسن‌ها، ست نکردن بیش از حد، قرار دادن تلویزیون در جای مناسب خانه و غیره.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری