+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

ترفندهای چیدمان مبل استیل

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/09

در دکوراسیون منازل ایرانی مدل‌های مختلفی از مبلمان استفاده می‌شود اما از محبوب ترین و زیباترین آن‌ها می‌توان به مبل استیل یا همان سلطنتی اشاره کرد. خیلی از افراد علاقمند هستند که در فضای منزل خود از مبلمان استیل استفاده کنند، اما چیدمان این مبلمان برای آن‌ها دشوار است و ایده خاصی برای چیدن آن‌ها ندارند. در صورتی که اگر با ترفندهای چیدمان مبل استیل آشنا شوند می‌توانند به بهترین شکل ممکن دکوراسیون داخلی منزل خود را انجام دهند. اگر می‌خواهید با ترفندهای چیدمان مبل استیل بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه شوید.

توجه به ابعاد سالن پذیرایی

اولین نکته ای که در مورد چیدمان مبلمان استیل باید به آن توجه کرد، ابعاد منزل و سالن پذیرایی است. در صورتی که منزل تان دارای فضای کوچکی است. شاید بهتر باشد که از دیگر مبل‌ها برای دکوراسیون داخلی آن استفاده نمایید. زیرا مبل‌های استیل دارای ابعاد و ارتفاع بیشتری هستند. علاوه بر این شکل و ابعاد سالن پذیرایی را نیز باید در نظر بگیرید تا بتوانید چیدمان مبل‌ها را متناسب با حالت سالن انجام دهید. با در نظر گرفتن ابعاد سالن پذیرایی بهتر می‌توانید تشخیص دهید که مبل‌های 7 نفره سلطنتی گزینه مناسب تری برای شما هستند یا مبل‌های 9 نفره؟

چیدمان متقارن مبل‌های استیل

سعی کنید که برای چیدمان مبل‌های استیل حتما تقارن را رعایت نمایید تا فضای خانه بیشتر جنبه تشریفاتی به خود بگیرد. هرگز نباید دو مبل مشابه را در کنار یکدیگر استفاده کرد، زیرا موجب می‌شوند که فضا حالت نامنظمی به خود بگیرد. مثلا قرار دادن کاناپه سه نفره و دو نفره در کنار یکدیگر اصلا جلوه قشنگی ندارد.

نوع چیدمان منزل با توجه به مبل‌های استیل

سبک‌های مبل‌ استیل به نحوی است که در مقایسه با مبل‌های راحتی چیدمان آن‌ها به دقت و سلیقه بیشتری نیاز دارد. اگر از فرش‌های زیبا و خوش نقش و نگار در وسط فضای سالن پذیرایی استفاده کنید و مبل‌ها در اطراف آن بچینید فضا خیلی چشمگیرتر خواهد شد. حتی می‌توانید به جای یکی از عسلی‌ها میز شطرنج قرار دهید تا فضای متفاوتی ایجاد شود و یک سرگرمی عالی برای مهمانان شود.

توجه به فاصله میان مبل‌های استیل

از دیگر ترفندهای چیدمان مبل می‌توان به حفظ فاصله استاندارد میان مبل‌ها جهت زیباتر نشان دادن فضا اشاره کرد. در صورتی که منزل تان دارای فضای کافی است سعی کنید که از چسباندن مبل‌ها به دیوار بپرهیزید و آن‌ها را با فاصله از دیوار قرار دهید. همچنین فاصله میان مبل‌ها را نیز در نظر بگیرید که نه خیلی از هم فاصله داشته باشند که مهمان‌ها نتوانند با هم صحبت کنند و نه خیلی به هم نزدیک باشند که فضا شلوغ و بی نظم نشان دهد. بهترین حالت چیدمان این است که مبل‌های استیل را با فاصله ای مناسب در اطراف یک میز پذیرایی به عنوان کانون توجه اتاق پذیرایی بچینید.

رنگ بندی مبل‌های استیل

افرادی که به سبک چیدمان لوکس و گران قیمت علاقمند هستند معمولا از مبل‌های استیل و سلطنتی در فضای منزل خود استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ بندی طلایی در دکوراسیون داخلی موجب می‌شوند که فضا خیلی لوکس تر و با شکوه تر به نظر برسد. اگر شما نیز این سبک را می‌پسندید به شما توصیه می‌کنیم که در سالن پذیرایی و دکوراسیون داخلی منزل خود از رنگ بندی قرمز و طلایی، مشکی و طلایی، سفید و طلایی و غیره استفاده کنید.

پرهیز از چیدمان مبل‌های استیل به صورت اداری

خیلی از افراد به اشتباه مبل‌های استیل را به شکل ردیفی در کنار یکدیگر می‌چینند که ظاهر نامناسبی ایجاد می‌کند. این سبک از چیدمان اصلا گزینه مناسبی برای منازل نیست و بیشتر مناسب فضاهای اداری و سالن‌های انتظار بیمارستان‌ها است. از این رو بهتر است برای صمیمی تر و زیباتر نشان دادن فضای منزل مبل‌های استیل را با حالت و شکل خاصی بچینید که افراد بتوانند به صورت رودررو با یکدیگر صحبت کنند و فضا دلنشین تر شود.

کلام آخر

در این مطلب ترفندهای مختلفی از چیدمان مبل‌های استیل مطرح شد که با رعایت آن‌ها می‌توانید فضایی شیک و با شکوه را در منزل خود ایجاد نمایید که سرشار از آرامش است.

مطالب مرتبط:

ترفندهای چیدمان مبل استیل


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری