+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

نحوه چیدمان مبل

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/09

نحوه چیدمان مبل در خانه یکی از ترفندهایی است که موجب زیباسازی دکوراسیون منزل می‌شود. نحوه چیدن مبل‌های سلطنتی، مبل‌های راحتی، مبل‌های کلاسیک و مبل‌های اسپرت با یکدیگر متفاوت است و باید به نحوه قرار گیری آن ها توجه کرد. در واقع چیدمان مبلمان نیز دارای اصول و قوانینی است که اگر رعایت شود قطعا می تواند زیبایی و جلوه فضای منزل را دو چندان نماید. ترفندهای مختلفی برای چیدمان مبل‌ها در اتاق پذیرایی و نشیمن وجود دارد. اگر می خواهید با ترفندهای چیدمان مبل بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چیدمان مبل

نحوه چیدمان مبل در خانه‌های کوچک

در خانه‌های کوچک فضا محدود است، از این رو باید در چیدمان مبلمان توجه بیشتری کرد تا فضا بزرگ تر و دلبازتر دیده شود. مبل‌های راحتی و مبل ال 7 نفره بهترین گزینه برای این منازل کوچک هستند و بهتر است از انتخاب مبل‌های استیل و سلطنتی 9 نفره برای این منازل پرهیز کنید. در نحوه چیدمان مبل‌های راحتی در خانه‌های کوچک باید سبک دکوراسیون و نقشه خانه را در نظر گرفت.

نحوه چیدمان مبل در فضاهای مستطیلی

در صورتی که فضای منزل شما به شکل مستطیل است نباید از چیدمان خطی مبلمان راحتی استفاده نمایید. زیرا موجب می‌شود که فضای منزل خیلی مصنوعی به نظر برسد و شبیه دفاتر اداری گردد. در نتیجه میزان صمیمیت محیط کاسته می‌شود.

نحوه چیدمان در فضای مربع

در فضاهای مربع شکل می‌توان از ترفندهای متفاوتی برای چیدمان مبل‌ها استفاده کرد. در واقع در خانه‌های مربع شکل دست شما برای چیدمان کاناپه و مبل‌های تک نفره بازتر خواهد بود. در چنین فضایی یک ضلع دیوار که دیوار کانونی و اصلی محسوب می‌شود به نصب تلویزیون اختصاص داده می‌شود و باید مبلمان را در سه ضلع دیگر به شکل مربع بچینید.

چیدمان مبل در مکان های مربعی

چیدمان مبل‌های ال شکل

از ترفندهای چیدمان مبل‌های که ال شکل هستند این است که باید از آن‌ها به عنوان مبلمان اصلی اتاق نشیمن استفاده کرد. در واقع این کاناپه‌های چند تکه اگر جای مناسب قرار نگیرند موجب می‌شوند که فضای بیشتری اشغال شود. بنابراین یک فضای دنج برای چیدن مبل‌های ال انتخاب کنید تا تمامی اعضای خانواده بتوانند از آن استفاده نمایند.

چیدمان مبل ال

چیدمان مبل‌های سلطنتی و استیل

اگر با ترفندهای چیدمان مبل استیل و آشنا باشید به راحتی می‌توانید از این مدل مبل‌ها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید و جلوه و شکوه خاصی به آن ببخشید. با توجه به اینکه مبلمان استیل معمولا ابعاد بزرگی دارند اگردر منازل کوچک استفاده شوند موجب می‌شوند که محیط خیلی کوچک و شلوغ تر به نظر برسد. از این رو بهتر است که از آن‌ها در فضاهای بزرگ تر استفاده شود. البته می‌توان در فضای آپارتمان‌های کوچک از مبلمان سلطنتی 7 نفره با رنگ‌های روشن استفاده کرد که محیط خانه دلباز و شیک به نظر رسد.

چیدمان مبل های سلطنتی

نحوه چیدمان کاناپه تکی

کاناپه‌های تکی خیلی راحت و کاربردی هستند و سبک مدرن آن‌ها موجب می‌شود که فضای اتاق نشیمن خیلی شیک گردد. در واقع با استفاده از کاناپه‌های تکی می‌توان نظم خاصی به اتاق نشیمن بخشید و به راحتی از آن استفاده کرد.

نحوه چیدمان میز پذیرایی در دکوراسیون اتاق نشیمن

میزهای پذیرایی نقطه کانونی در اتاق نشیمن محسوب می‌شوند. این میزها ضمن زیبایی خاصی که به محیط می‌بخشند بسیار کاربردی هستند. در صورتی که دارای یک اتاق نشیمن کوچک هستید بهتر است برای بزرگ تر نشان دادن فضا از میزهای گرد و بیضی شکل استفاده نمایید. میزهای مربع و مستطیل شکل نیز گزینه مناسبی برای اتاق‌های نشیمن بزرگ هستند. توجه کنید که میزهای پذیرایی نباید خیلی از مبل‌ها فاصله داشته باشند و حداکثر فاصله آن‌ها باید حدود 50 سانتی متر باشد. تا به این ترتیب افراد به راحتی بتوانند به وسایل پذیرایی که بر روی میز قرار می‌دهید دسترسی داشته باشند.

لوازم دکوری در اتاق نشیمن

با استفاده از لوازم دکوری می‌توانید زیبایی اتاق نشیمن را دو چندان کند. یکی از بهترین وسایل دکوری تابلوها هستند که برای فضاهای کوچک می‌توانید از تابلوهای چند تکه و کوچک و برای فضاهای بزرگ از تابلوهای نقاشی بزرگ استفاده کنید. توجه کنید که رنگ تابلوها با مبلمان و سایر وسایل منزل هماهنگی داشته باشد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری