+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

چیدمان مبل سلطنتی

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/09

سبک سلطنتی برگرفته از کشورهای اروپایی است اما در میان کشورهای آسیایی از جمله ایران دارای طرفداران بسیاری است. از مهم ترین المان‌های این سبک می‌توان به مبل‌های سلطنتی اشاره نمود که تلفیقی از سبک سنتی و امروزی هستند. از مبل‌های سلطنتی به جهت ویژگی‌هایی که دارند به عنوان مبل معاصر نیز یاد می‌ کنند و اگر به درستی در فضای منزل چیده شوند قطعا می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل را متحول سازند و زیبایی آن را دو چندان کنند. اگر می‌خواهید با ترفندهای چیدمان مبل سلطنتی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چیدمان مبل سلطنتی

نحوه چیدمان ‌مبل‌های سلطنتی در خانه کوچک

چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه کوچک بسیار اهمیت دارد و حتما باید به صورت اصولی انجام شود، زیرا در غیر اینصورت موجب می‌شود که فضای منزل خیلی شلوغ و کلافه کننده به نظر برسد. اگر به مبل‌های کلاسیک علاقمند هستید و می‌خواهید در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود از آن‌ها استفاده کنید حتما به متراژ سالن پذیرایی خود توجه داشته باشید تا بتوانید مدل مبلی متناسب با آن انتخاب کنید. همچنین بهتر است که از یک دست مبل کلاسیک در منزل استفاده نمایید، تا از شلوغی فضا جلوگیری شود.

تعیین نقطه کانونی پذیرایی برای چیدمان مبل سلطنتی

یکی از ترفندهای چیدمان مبل مشخص نمودن نقطه کانونی و مرکزی پذیرایی است که بیشتر در معرض دید افراد قرار دارد. این نقطه می‌تواند شومینه باشد، که در این صورت مبل‌های سلطنتی را می‌توانید با حفظ رعایت یک فاصله معین در اطراف شومینه بچینید و فضایی زیبا و دلنشین به وجود آورید.

چیدمان مبل کلاسیک

رعایت تقارن در چیدمان مبل سلطنتی

همانطور که در ترفندهای چیدمان مبل استیل اشاره شد در مبل‌های استیل و کلاسیک مسئله تقارن بسیار اهمیت دارد و اگر رعایت نشود فضای سالن پذیرایی حالت نامنظمی خواهد داشت. در واقع طراحی مبل‌های کلاسیک به نحوی انجام شده که اگر به صورت متقارن و اصولی در فضای منزل چیده نشوند محیط را کوچکتر نشان خواهند داد. از طرفی با رعایت این اصل می‌توان دکوراسیونداخلی منزل را شیک تر و تشریفاتی تر نشان داد.

چیدمان مبل سلطنتی به صورت تلفیقی

چیدمان مبل‌های سلطنتی باید به نحوی انجام شود که تفکیک میان فضاها به خوبی احساس شود. همچنین نباید این مبل‌ها را به صورت ردیفی کنار یکدیگر بچینید یا مبل‌های مشابه را دقیقا کنار هم بگذارید، زیرا از زیبایی محیط می‌کاهند و موجب می‌شوند که مبل‌ها نتوانند زیبایی خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. از این رو بهتر است که مبل‌های کلاسیک را به صورت تلفیقی بچینید تا فضای شیک و لوکسی در سالن پذیرایی ایجاد شود.

رعایت حد قانونی فاصله میان مبل‌های سلطنتی

اگر می‌خواهید فضای منزلتان شیک و امروزی باشید نباید همانند منازل قدیمی مبل‌ها را دور تا دور سالن دقیقا به دیوار بچسبانید. بلکه باید مبل‌ها با کمی فاصله از دیوار قرار دهید تا فضایی زیبا داشته باشید. همچنین به فاصله میان مبل‌ها نیز توجه کنید و اگر منزل تان فضای بزرگی دارد لزومی ندارد که مبل‌ها را با فاصله زیادی از یکدیگر قرار دهید تا فضا پر شود. زیرا موجب می‌شود که صمیمیت میان افراد کمرنگ شود و فضا نیز نا مرتب به نظر برسد. بنابراین اگر متراژ منزل تان بیشتر از 100 متر است و می‌خواهید دکوراسیون داخلی شیک و مجللی داشته باشید بهتر است که از دو دست مبل کلاسیک و یا یک دست مبل کلاسیک و یک دست مبل راحتی در کنار یکدیگر استفاده کنید و به این ترتیب جذابیت فضای منزل را بیشتر کنید.

رنگ مناسب مبل‌های سلطنتی

مبل‌های سلطنتی به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون داخلی باید یک رنگ زیبا و فریبنده داشته باشند تا جلوه خاصی به محیط ببخشند. مبلمان کلاسیک در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند اما از بهترین و جذاب ترین رنگ‌ها برای این سبک از مبلمان می‌توان به رنگ‌های خنثی اشاره نمود. مبل‌های کلاسیکی که به رنگ‌های سبز روشن، زیتونی، طلایی، کرم، بژ، زرشکی، قهوه ای، یشمی‌و آبی هستند از محبوب ترین و پرفروش ترین مبل‌های کلاسیک محسوب می‌شوند که به راحتی می‌توان آن‌ها را با سایر دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ نمود.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری