+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تفاوت مبل استیل و نیمه استیل در چیست؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/22

 آیا تا به حال به تفاوت مبل استیل و نیمه استیل فکر کرده اید یا حتی تفاوت مبل راحتی و کلاسیک ؟ هر چند دو کلمه ی استیل و نیمه استیل شبیه به یکدیگر هستند اما در ظاهر تفاوت های زیادی دارد و همچنین برای استفاده در فضا و معماری داخلی نیز متفاوت هستند که در ادامه تعریفی از مبل استیل و نیمه استیل خواهیم کرد و سپس به تفاوت این دو خواهیم پرداخت لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

تفاوت مبل استیل و نیمه استیل

مبل استیل چیست ؟

 مبل های استیل عمدتا از چوب ساخته شده و بخش کمتری از آنها با فوم ، ابرها و پنبه ها پوشانده شده است بخش وسیعی از چوب مبل های استیل کنده کاری شده است و برای تزیین بیشتر ، شکل داده می‌شوند . انواع چوب به کار رفته در مبل استیل از بهترین چوب ها می باشند . از ویژگی های مبل خوب و استاندارد ، چوب مرغوب آن هاست که نمونه های استیل دارای این ویژگی می باشند . رنگ آمیزی این نوع مبل اغلب در طیف قهوه ای و طلایی و برنزی محدود می شود. این نوع مبلمان اکثرا در تعداد ۹ نفره ساخته می‌شود همچنین بیشتر برای فضاهای لوکس و پذیرایی مهمان در نظر گرفته می شود. مکان هایی مانند سالن میهمان ، کاخ ها و موزه ها، خانه های اعیانی ، سالن های پذیرایی و ... همیشه با مبل استیل دیزاین می شوند . لیست پارچه های به کار رفته در مبل استیل یا بررسی مزایا و معایب پارچه مبل می تواند متفاوت باشد که از حوصله ی این بحث خارج است .

 بنابراین از تفاوت مبل استیل و نیمه استیل آن است که مبل های استیل قیمت گران تری دارند . این گرانی به دلیل کاربرد چوب بسیار مستحکم در بدنه آن ها می باشد همچنین تراشکاریهای با دست بر قیمت این نوع مبلمان می افزاید .

 همچنین رنگ به کار رفته در مبلمان استیل بسیار اهمیت دارد . برای رنگ کردن این نوع مبلمان باید از رنگ های باکیفیت استفاده کرد تا در برابر خراش و ضربه مقاوم باشند . از دیگر ویژگی های مبل استیل فنر های با کیفیتی است که در کف از آن ها استفاده می‌شود تا در برابر نشیمن های سنگین و مداوم مقاومت کند و کفی آن نشست نکند . همچنین پارچه های بکار رفته در مبلمان استیل قیمت بالاتری نسبت به دیگر مبلمان دارد . این مورد از مهم ترین تفاوت مبل استیل و نیمه استیل می باشد . پارچه های ابریشمی یا مخمل و پارچه های بسیار شکیل دیگر از جمله مواردی هستند که برای مبلمان استیل استفاده می‌شوند و قیمتی بسیار بالا نسبت به پارچه هایی مبل راحتی و نیمه استیل دارند.

تفاوت مبل استیل و نیمه استیل در چیست

مبل نیمه استیل چیست ؟

 این نوع مبلمان با توجه به نام آن اغلب راحتتر از مبلمان استیل هستند و کاربرد رسمی کمتری دارند. هر چند در حال حاضر از این نوع مبلمان در مراکز رسمی نیز استفاده می‌شود . طرح ها و رنگ های این نوع مبلمان بیشتر و متنوع تر می باشد. از دیگر تفاوت مبل استیل و نیمه استیل آن است که مواد به کار رفته برای ساخت آن می‌تواند از مواد ارزان ‌قیمت تا گران قیمت باشد. اغلب به تعداد ۷ نفره ساخته می شوند اما قابلیت زیاد یا کم کردن تعداد نفرات را دارند . بیشترین مواد به کار رفته برای ساخت این مبلمان فوم و لایکو پارچه است. تنها بخش کوچکی از آن به چوب های با کیفیت بالا و تراشکاری برای تزیین تعلق دارد. فضای بیشتری اشغال می کنند اما راحتی بیشتری در اختیار فرد قرار می دهند. به راحتی با هر سبک چیدمان و رنگی در معماری داخلی ترکیب می شوند. قیمت آنها بسیار نوسان دارد و می‌تواند بسیار ارزان و یا بسیار گران باشد . بر روی مبل نیمه استیل می توان به راحتی دراز کشید و تلویزیون تماشا کرد ، در حالیکه مبلمان استیل این قابلیت را ندارند و برای نشستن بر روی آنها باید ظاهر رسمی خود را حفظ کرد. با ستون فقرات سازگار هستند در واقع مبل نیمه استیل به نحوی طراحی شده اند که آناتومی بدن برروی آنها تغییر شکل ندهد.

از جمله معایب مبل های نیمه استیل این است که هنگام خرید به دلیل عدم دید درباره فضای داخلی مبل که در پارچه و لایه های مختلف پوشش داده شده است نمیتوان تصمیم گرفت که آیا این یک مبل با کیفیت است که خریداری می‌شود یا نه؟ برخی از سازندگان مبلمان نیمه استیل برای داشتن حاشیه سود بیشتر تلاش می‌کنند تا از چوب های بی کیفیت در مبلمان خود استفاده کنند . چوب هایی مانند چوب جعبه های میوه و یا به جای لایکو از پارچه و لباس های کهنه استفاده می شوند .

آیا تفاوت مبل استیل و نیمه استیل را میدانید؟

تفاوت مبل استیل و نیمه استیل در حالت کلی :

  • مبل های استیل در اغلب مواقع قیمت بالاتری دارند .
  • از مبل های استیل برای مکان های رسمی می توان استفاده کرد در حالیکه مبل نیمه استیل در مکان های مختلف کاربرد دارند .
  • نیمه استیل ها مواد اولیه ی ارزان تری نسبت به مبل استیل دارند در نتیجه قیمت مبل استیل بالاتر از مبل نیمه استیل می باشد.

نتیجه گیری :

به هر حال برای خرید مبل استیل و نیمه استیل با کیفیت بالا میتوانید به از فروشگاه اینترنتی مبل ایران چوب و یا از فروشندگان و سازندگان با وجدان و راستگو خرید نمایید همچنین از آنها بخواهید تا تفاوت جنس با کیفیت و بی کیفیت را برای شما توضیح دهند همچنین بخواهید به شما بگویند که مبل  نیمه استیل با چه پارچه و چه رنگی کارآمد تر و طول عمر بیشتری دارند چون این نوع مبل برای استفاده روزمره کاربرد بیشتری دارد. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تفاوت مبل استیل و نیمه استیل آشنا سازیم تا شما را در انتخاب آن یاری دهیم .

مقاله های مرتبط:

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری