+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تاثیر مبل بر سلامت کمر و ستون فقرات در دراز مدت چگونه است ؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/23

قصد داریم در این مقاله در مورد تاثیر مبل بر سلامت کمر با شما عزیزان صحبت کنیم. استفاده از مبل استاندارد و طبی به این افراد پیشنهاد می شود. اما گاهی مشاهده می شود که افراد پس از خرید مبل استاندارد و طبی بازهم دچار مشکلات کمر، ستون فقرات و گردن می شوند. علت این امر می تواند استفاده نادرست از مبلمان باشد. اگر مبلمان استاندارد باشند و به درستی از آن ها استفاده شود در این صورت فرد در اثر نشستن طولانی مدت بر روی مبل نیز بسیار کمتر احساس خستگی می کند. مبلمان مناسب کمترین فشار را روی ستون فقرات و کمر وارد می کند. بیماری های مربوط به کمر مانند دیسک کمر و درد مربوط به آن هم برای مردان و هم برای زنان ایجاد می شود. سبک زندگی فرد کمک بسیاری در کنترل این عارضه می کند.

 

تاثیر مبل بر کمر

 

مبل شنی برای افرادی که دیسک کمر دارند چه اثری دارد؟

همیشه با این سوال مواجه می شویم که چه نوع مبلمانی برای کسانی که دیسک کمر دارند مناسب است؟ مبل شنی یکی از انواع جدید مبلمان می باشد که در مدل های راحتی نیز وجود دارد. خرید مبل شنی به افراد دارای دیسک کمر و عارضه در ستون فقرات توصیه می شود. در هر مدل مبلمان راحتی مبل یکی از موارد مهم است که در هنگام خرید مبل بایستی به آن توجه کنید. مبل شنی معمولا راحت و وسط آن گود تر از سایر قسمت ها می باشد. باید توجه کنید که طرز نشستن صحیح روی مبلمان بسیار در سلامتی فرد تاثیر گذار است.

استفاده از مبل استاندارد برای کسانی که دیسک کمر دارند حتما ضرورت دارد. دلیل این امر این است که نشست و برخاست از روی مبل فشار کمتری به گردن، کمر، ستون فقرات و زانوی این افراد وارد می کند. از این رو یکی از وسایل ضروری برای این افراد مبل استاندارد می باشد که در کنار تخت خواب استاندارد و جا لباسی ایستاده اهمیت دارد.

 انتخاب مبل مناسب:

انتخاب مبل مناسب نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. چرا که مبل مناسب از کمر درد های زودرس جلوگیری می کند. زندگی با مبل استاندارد برای افراد دارای دیسک در قسمت گردن و کمر، کسانی که ساییدگی در قسمت زانوها و استخوان ها و پوکی استخوان دارند بسیار راحت تر و همراه با درد کمتر می باشد. اگر از مبلمان استاندارد و طبی استفاده کنید ستون فقرات شما در راحت ترین و طبیعی ترین شکل خود قرار می گیرد. در این صورت بسیار کمتر آسیب می بینید. از همه مهم تر این که بسیار کمتر دچار خستگی و درد خواهید شد. این نوع مبلمان ارتفاع مناسب و نشیمن گاه طبی و استاندارد دارد.

چگونه مبل مناسب برای کمر را بشناسیم؟

این نوع مبلمان دارای خصوصیات منحصر به فرد و مهمی است که در ادامه به آن می پردازیم:

  • ارتفاع تا سطح زمین به گونه ای است که پاها به درستی بر روی سطح زمین قرار بگیرد.
  • طول نشیمن نه زیاد عریض  و نه باریک باشد به طوری که پاها روی زمین باشد و بتوان به خوبی تکیه داد.
  • پشتی مبل بایستی تمامی ستون فقرات را در بگیرد.
  • در هنگام نشستن بایستی کاملا احساس راحتی کنید.

اگر تا الان احساس کمر درد داشته اید در انتخاب مبلمان دقت کنید. انتخاب مبلمان مناسب را در لیست لوازم منزل خود قرار دهید.

 

تاثیر مبل بر سلامت کمر و ستون فقرات

 

مهم ترین وسایل خانه که در بهبود دیسک کمر موثرند؟

استفاده از تشک طبی و مبل استاندارد دو وسیله مهم و ضروری برای افراد که بیماری دیسک گردن یا کمر دارند. با استفاده از تجهیزات مناسب و ضروری از آسیب جسمانی به کمر و گردن دوری کنید. آرتروز و دیسک ها  در اثر نشستن نامناسب و قرار گرفتن نامناسب گردن و ستون فقرات به وجود می آید در نتیجه تاثیر مبل بر سلامت گردن و کمر را نباید نادیده گرفت.

سخن آخر:

تاثیر مبل بر سلامت کمر و ستون فقرات بسیار مهم می باشد. استفاده از مبل مناسب باعث ایجاد سلامتی طولانی مدت و کاهش آسیب قسمت های مختلف ستون فقرات خواهد شد. قبل از خرید مبل اگر دچار عارضه کمردرد، پا درد، زانو درد حتما به مشخصات مبل و میزان راحتی خود دقت کنید. نحوه استفاده درست از مبلمان در سلامت بدن را نباید نادیده بگیریم.  مهم ترین عامل در خرید مبلمان را بایستی راحتی بدنمان در حین استفاده از مبل قرار دهیم. زیرا در این صورت قسمت های مختلف بدن دیر خسته می شوند و فشار کمتری را تحمل می کنند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری