+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

خرید مبل منزل

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/21

مهم ترین نکات در خرید مبل منزل

مبل تختخوابشو

انواع مبل تختخوابشو

از جمله بخش های مهم که مبل در آن قرار میگیرد و امروزه تولیدات بسیاری در رابطه با آن وجود دارد منزل می باشد. البته باید در نظر داشت این محیط هم تشکیل شده از اتاق های مختلفی است که می تواند مبلمان های متفاوتی هم داشته باشد. توصیه میکنیم حتما قبل از اقدام به خرید انواع مدل مبل موجود در سطح بازار را بررسی نمایید و از تاثیر گذاری آن در دکوراسیون منزل خود مطمئن شوید. در این مطلب از سری مطالب مبل و محیط قرار گیری آن به مهم ترین محصولات از تولید این بخش خواهیم پرداخت. مبل منزل محصولی است که به نحوی همه ما شبانه روز با آن در ارتباط خواهیم بود. حال اینکه این مبل باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا شما بتوانید بهترین خرید را داشته باشید از جمله نکاتی است که می بایست به ان توجه نمود.

درواقع مبل منزل را می توان بر حسب ویژگی های خاص به چند دسته تقسیم کرد. یکی از ملاک هایی که می تواند بر روی انتخاب و خرید شما در مبلمان منزل تاثیر گذار باشد نوع اتاق است که محصول در آن قرار می گیرد. در حالت کلی می توان اتاق های منزل را به دسته های زیر تقسیم بندی نمود.

  • پذیرایی
  • تی وی روم یا هال
  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • تراس یا بالکن

اتاق های قید شده در بالا هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است که به تبع لازم می دارد تا از مبل مخصوص به خود هم در آن استفاده نمایید. متاسفانه در برخی موارد این امکان وجود دارد تا از محصولاتی که برای اتاق های هال و پذیرایی طراحی شده در فضا هایی مانند بالکن و تراس استفاده شود. این امر جدا از این مبحث که زیبایی محیط را از بین می برد می تواند به طور مستقیم بر روی کیفیت ساختاری محصول و البته طول عمر آن هم تاثیر گذار باشد. یکی از مثال های رایج، استفاده از مبل های راحتی در بخش هایی است که در معرض آفتاب مستقیم قرار دارد. این امر می تواند از چندین جهت بر روی کیفیت مبل مد نظر تاثیر گذار باشد. برای نمونه اگر چوب بدنه مبل در معرض آفتاب و یا بارش باران باشد بعد از مدتی این بخش از مبلمان دچار پوسیدگی و از هم گسیختگی لایه ها می گردد. در این حالت حتما مشاهده خواهید نمود که رنگ مبل مد نظر هم دچار ترک و از بین رفتگی خواهد شد. در وهله بعد لایه پارچه و چرم به کار رفته بر روی بدنه طراوت و حالت زنده خود را از دست خواهد داد. در مثال بعد حتما تا بحال مشاهده نموده اید که از نهار خوری که برای محیط آشپزخانه طراحی و تعبیه شده در قسمت هایی از منزل مانند هال و پذیرایی استفاده می شود. این امر مانع از آن خواهد شد که دکوراسیون محل قرار گیری محصول زیبایی و جلوه ی خاصی داشته باشد. البته که در برخی مدل ها که بیشتر در دسته بندی کلاسیک و استیل دیده می شود مبل و نهار خوری به صورت یک جا طراحی شده و چه از نظر قسمت منبت و چه از نظر رنگبندی در هارمونی کامل می باشد. در این موارد نه تنها توصیه نمی شود تا از نهار خوری در محیط های پذیرایی استفاده نمایید بلکه اکیدا باید این دو محصول از تولیدات مبلمان منزل در کنار یکدیگر قرار بگیرند. حتما قبل از اینکه برای محیط منزل خود اقدام به خرید انواع مدل مبل نمایید توصیه میکنیم تمامی اتاق های محل قرار گیری محصولات و البته دکوراسیون آن را مورد توجه و بررسی قرار دهید.

مبل استیل

مبل استیل مصری

مبل پذیرایی

از جمله مواردی که در سالیان اخیر به آن بسیار توجه می شود مبل پذیرایی است. در حالت کلی فضای پذیرایی مناسب مهمان و یا مراسمات خاص است. البته باید در نظر داشت که آیا منزل شما دارای حالت آپارتمانی است و یا ویلایی .این امر می تواند چه بر روی انتخاب مبل مد نظر و چه بر روی چیدمان و تعداد آن تاثیر گذار باشد. اما در حالت کلی همانطور که در بالا به آن اشاره داشتیم قسمت پذیرایی منزل عموما برای برپایی مهمانی و مراسمات خاص در نظر گرفته می شود. لذا در بیشتر از مواقع از دو مبل برای دکوراسیون این بخش استفاده خواهد شد.

هر کدام از دو محصول بالا دارای ویژگی های ظاهری و ساختاری خاص خود است که می تواند در انتخاب و خرید مبل شما بسیار تاثیر گذار باشد البته به عنان مبل آپارتمانی مورد استفاده قرار گیرد.. لازم به ذکر است که در برخی مواقع طراحی مبل کلاسیک به حدی پیچیده است که بیشتر مشابه یک مبل استیل خواهد بود. اما با این تفاوت که مبل استیل در عموم مواقع دارای نشیمن نه نفره است و مبل کلاسیک دارای نشیمن هفت نفره است. حال اینکه کدام یک از این دو مدل مبل می تواند برای محیط پذیرایی شما مناسب باشد تابع دکوراسیون داخلی و البته سلیقه شخصی شما می باشد.

مبل کلاسیک

مبل کم حجم

مبل کلاسیک پذیرایی

اگر در نظر دارید تا دکوراسیون محیط پذیرایی منزل شما دارای سبک نسبتا آنتیک باشد مبل کلاسیک را می توان بهترین انتخاب ممکن دانست. این نوع مدل مبل در عموم مواقع دارای بدنه چوبی ظریف و منبت های نسبتا کم هست. البته که مبل کلاسیک هم مانند مابقی مدل های مبل دارای انواع مختلفی می باشد. از جمله رایج ترین تولیدات حال حاضر بازار می توان به سبک های زیر اشاره نمود.

مبل اتریشی

مبل مدرن کلاسیک

مبل فرانسوی

مبل چپندر

در تمامی مبل های کلاسیک ذکر شده در بخش بالا ظرافت طراحی یکی از معیار های اصلی است. حال اینکه میزان چوب به کار رفته در این سبک از محصولات زیبایی منحصر به فردی را برای این دسته از مدل مبل به ارمغان خواهد آورد.

مبل استیل

مدل مبل استیل

مبل استیل پذیرایی

حتما تا به حال سبک های پذیرایی سلطنتی و بسیار پرکار را مشاهده نموده اید. بهترین و مناسب ترین مدل مبل در این نوع از دکوراسیون را می توان مبل استیل دانست. مبل استیل را در تعریف کلی می توان به نوعی از انواع مبل اشاره داشت که دارای ظرافت و پیچیدیگی هایی بسیاری در طراحی و ساختار خود است. منبت های بسیار زیاد و البته ظریف از جمله نکاتی است که در ساخت مبل استیل بیشتر به آن توجه می شود. ترکیب گل و فیتیله و البته مقار کاری بر روی مبل استیل محصول بسیار زیبا و منحصر به فردی برای قرار دادن در محیط پذیرایی منزل ایجاد می نماید. ایران چوب در سالیان اخیر با تولید انبوه این دسته از مبلمان توانسته تا توجه خریداران این دسته از مبل را به خود جلب نماید. البته باید توجه داشت اگر درصدد هستیم تا دکوراسیون پذیرایی منزل بهترین ظاهر خود را داشته باشد می بایست مابقی اجزا پذیرایی در هماهنگی کامل با مبل استیل و هارمونی رنگی آن باشد. سعی می شود تا در مقالات بعدی به طور کامل تری در مورد این سبک از مدل مبل صحبت نماییم. این مدل مبل منزل هم دارای سبک های متفاوتی است که هم بر روی خرید شما و هم بر روی دکوراسیون محل قرار گیری خود تاثیر گذار است. قسمت مهمی که تفاوت میان مدل مبل های استیل را ایجاد مینماید میزان منبت کاری بر روی بدنه و البته نوع رویه کوبی بدنه محصول است. هر چه پیچیدگی ظاهری در موارد قید شده بیشتر باشد دکوراسیون محل قرار گیری باید پر کار تر در نظر گرفته شود تا محصول هر چه بهتر در منزل شما دیده شود. البته دیگر نکته ای که در هنگام خرید مبل استیل برای منزل می بایست در نظر داشت قسمت هایی مانند کاغذ دیواری و حتی کف پوش است. بار ها توصیه شده که بیشتر از مدل مبل می بایست به دکوراسیون محل قرار گیری آن توجه داشت. شما هم اگر در نظر دارید تا از مبل استیل برای محیط پذیرایی منزل خود بهره برید بهتر است تا تمامی موارد قید شده در بالا را برررسی نمایید.

مبل راحتی

مبل راحتی مکانیزم

مبل تی وی روم یا هال

از دیگر بخش هایی که هر روزه در منزل در آن به سر می بریم بخش هال و و تی وی روم است. این بخش با توجه به توضیحاتی که داده شد می بایست دارای دکوراسیون زنده و پویایی باشد. حال باید در نظر داشت که یکی از مهم ترین اجزایی که می تواند در این بخش قرار گیرد مبلمان است.

مبل راحتی را می توان رایج ترین محصول در این بخش دانست که عموما در بخش تی وی روم یا هال قرار میگیرد. البته ممکن است با توجه به فضای کم این بخش از منزل به عنوان پذیرایی مهمان هم مورد استفاده قرار گیرید که در این مواقع مبل کلاسیک می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. از جمله مدل مبل راحتی های مورد استفاده و البته تحت تولید در سالیان اخیر می توان به انواع زیر اشاره داشت.

  • مبل هفت نفره
  • مبل ال
  • مبل مدولار

مبل راحتی

مبل راحتی ظریف

تمامی سبک های بالا با توجه به نوع دکوراسیون،فضای مورد استفاده و البته سلیقه شما می تواند بر خرید مبل راحتی تاثیر گذار باشد. توجه لازم را داشته باشید که این مدل مبل در عموم مواقع جز کالا های پر مصرف در منزل به شمار می آید. لذا توصیه میکنیم جدا از مبحث ظاهر که می تواند به طور کامل تابع دکوراسیون محل قرار گیری و البته سلیقه شما باشد حتما به مواردی مانند رنگبندی و کیفیت ساختاری محصول توجه نمایید. برای مثال اگر در منزل خود دارای فرزند خردسالی هستید توصیه میکنیم از پارچه هایی برای مبل راحتی استفاده کنید که طیف رنگی نسبتا تیره ای داشته باشد تا در طول سالیان متمادی و بعد از استفاده های زیاد حالت پارچه و یا چرم به کار رفته بر روی مبل حالت اولیه خود را از دست ندهد. در وهله دوم کیفیت مواد اولیه مصرفی در قسمت هایی مانند نشیمن مبل و دسته از ها بسیار می تواند برای شما حائز اهمیت باشد. حتما تا بحال مشاهده نموده اید که در برخی منازل قسمت نشیمن محصول دچار گودی شده است. علت این موضوع استفاده از اسفنج و فوم با سطح کیفیت پایین است.قابل ذکر است که قبل از خرید محصول در مورد کیفیت مواد سازنده ان از شخص فروشنده سوال نمایید.

مبل کلاسیک

مبل معرق

مبل هفت نفره منزل

این سبک از مبل راحتی نسبت به محصولات هم دسته خود فضای بیشتری را اشغال میکند. البته باید در نظر داشت در مدل مبل راحتی هفت و یا هشت نفره دست شما برای چیدمان بسیار باز خواهد بود. قرار گیری کاناپه های بزرگ در کنار یکدیگر و یا حتی استفاده از نیم ست در بخشی از منزل و قرار گیری یک کاناپه در محیط های دکوراتیو از جمله امکاناتی است که در صورت انتخاب مبل هفت نفره برای شما به ارمغان خواهد آمد.

مبل راحتی ال

یکی از شایع ترین انتخاب و خرید ها برای فضای هال که دارای حجم نسبتا کمی است مبل راحتی ال می باشد. این نوع مبل با توجه به طراحی ظاهری فضای کمتری رو نسبت به مبل هفت نفره اشغال می نماید.البته که خود این محصول از چند بخش مجزا تشکیل شده است.بخش هایی مانند :

کاناپه سه نفره

کاناپه دو نفره

مبل تکی

میز جلو مبل

مبل خواب یا همان مبل تی وی

میز عسلی

کنج

هر کدام از بخش هایی که در بالا به آن اشاره داشتیم با توجه به فضای مورد نیاز شما می تواند دچار تغییر گردد.

مبل آشپزخانه

مبلمان رایج در محیط آشپزخانه، نهار خوری و میز و البته در برخی مواقع نیمکت است. این نوع از محصول هم کاملا تابع میزان فضایی که اشغال می کند و البته دکوراسیون این اتاق از منزل. تمامی محصولات قیده دارای مدل های مختلفی از قبیل مدرن و کلاسیک است که می تواند بر روی دکوراسیون محل قرار خود و البته انتخاب شما تاثیر گذار باشد. البته سعی می شود تا در مقالات بعدی به طور کامل تری در مورد آشپزخانه و مبل مصرفی در آن صحبت نماییم.

مبل اتاق خواب

مبلمان عمده ای که در اتاق خواب مورد استفاده قرار میگرد همان سرویس خواب است. حال اینکه این محصول هم مانند مابقی مدل مبل هایی که معرفی شد دارای قسمت های متفاوتی است که می تواند بر روی انتخاب و خرید شما تاثیر گذار باشد.

مبل پاسیو و تراس

این نوع مدل مبل از جمله محصولاتی است که جدا از مبحث ظاهری آن می بایست به مواد اولیه مصرفی برای ساخت ان توجه داشت. در عموم مواقع از فلزات و پلاستیک برای ساخت مبل فضای پاسیو و تراس استفاده می شود که مانع از آن است که در برخورد مستقیم با نور خورشید و البته باد و باران دچار آسیب شود.

نکات قید شده در بخش بالا موارد بسیاری مهمی است که می تواند بر خرید مبل منزل تاثیر گذار باشد.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری