+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

نقش مبل در دکوراسیون داخلی

زمان مطالعه : 7 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/14

دکوراسیون انواع مبل

مبل راحتی

مبل راحتی گردان

مهم ترین مسئله در محیط هایی مانند منزل و محل کار به طور قطع دکوراسیون آن است و مبل و انواع مدل های آن میتوانند به طور مستقیم بر این بخش تاثیر گذار باشند.در برخی از مواقع حتی ممکن که دکوراسیون محل قرار گیری محصول به طور مستقیم تابع مدل مبل مد نظر شما باشد.مواردی مانند رنگ بندی مبلمان و البته طرح های به کار رفته بر روی بدنه و قسمت های پارچه ای از جمله مهم ترین قسمت هایی است که خرید شما تحت تاثیر قرار خواهد داد.خرید مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل و محیط کار یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند ذهن شما را مشغول خود نماید.در این مطلب سعی کردیم مهم ترین نکات که می تواند بر روی انتخاب و خرید انواع مبلمان تاثیر گذار باشد را به شما تقدیم نماییم.امروزه با توجه به افزایش روز افزون استفاده از مبل در محیط های مختلف، طراحی های این محصول هم دچار تغییر خواهد شد.محیط های متفاوتی از قبیل منزل و یا محیط کار که البته هر کدام از این بخش ها دارای دکوراسیون و البته مدل مبل های متفاوتی خواهد بود.البته شاید بیشترین نوع طراحی برای مبلمان در زمینه منزل و اتاق های مختلف جهت قرار گیری آن است.در این مقاله به مدل مبل مختلف در محیط های متفاوت خواهیم پرداخت.در حال حاضر میتونیم دسته بندی های زیر را برای محیط های قرار گیری مبل در نظر بگیریم.

  •  منزل
  •  اداری
  •  فضای باز
  •  فروشگاهی

مبل برای منزل

امروزه با توجه به دکوراسیون های بروز و متفاوت می توان سبک های مختلف برای قرار گیری مبل در منزل در نظر داشت.از جمله موارد رایج برای قرار گیری مبلمان می توان به موارد زیر اشاره داشت.

دکوراسیون محل قرار گیری مبل و البته سلیقه شما می تواند بر روی خرید و انتخاب هر کدام از محصولات بالا تاثیر گذار باشد.جدا از این مبحث باید در نظر داشت اگر می خواهیم دکور منزل و یا حتی محیط کار دارای زیبایی و جلوه ی منحصر به فردی باشد بهتر است تا تمامی وسایل قرار گرفته در محل با یکدیگر دارای هماهنگی باشند.به طور مثال اگر در نظر دارید از سبک مبل استیل برای دفتر کاری خود بهره برید نمی توان از رنگ های فانتزی مانند طوسی و یا خاکستری استفاده نمود برای دیوار ها.در این حالت بهتر است تا کاغذ دیواری یا پوشش های مخصوص دکوراسیون های گران قیمت استفاده نمایید تا محیط به خودی خود دارای زیبایی گردد.یا در اتاق های منزل که بیشتر مورد استفاده است عموما از مبلمان راحتی بهره برده می شود.در این حالت هم بهتر است تا اسباب دکور و یا حتی آویز های دارای ترکیب نسبتا مدرن تری باشد.توصیه میکنیم حتما قبل از انتخاب مبل مد نظر دکوراسیون محل قرار گیری آن را مورد توجه قرار دهید. هر کدام از مبل هایی که در بخش بالا اعلام شد دارای سبک و طرح های مختلفی است که می تواند بر روی انتخاب و خرید شما تاثیر گذار باشد.البته به طور کلی می توان مبلمان منزل را به اتاق های قرار گیری آن تقسیم نمود.مثل محیط های آشپزخانه و نهاری خوری و البته سرویس خواب برای اتاق خواب.می توان در نظر داشت با توجه به دکوراسیون محل قرار گیری محصول هر کدام از انواع مبل های بالا را می توان مورد استفاده قرار داد.به طور مثال ممکن است فضای قرار گیری مبلمان دارای دکور فانتزی و البته رنگ آمیزی فانتزی و مدرن باشد که در این صورت بهترین انتخاب می تواند مبل راحتی در نظر گرفته شود.حال در این دکوراسیون بخش مبلمان راحتی  می تواند دارای سبک های مختلفی اعم از

  •  مبل هفت نفره و هشت نفره
  •  مبل ال
  •  مبل مدولار

مبل تختخوابشو

مدل مبل تختخوابشو

در نظر گرفته شود. اگر بخواهیم در نگاه کلی مبل راحتی را معرفی نماییم باید به میزان طراحی نسبتا ساده و فانتزی و البته ترکیب های پارچه بسیار زیاد این نوع محصول اشاره داشت.در زمینه مبل های راحتی بیشتر از مواد اولیه ای مثل اسفنج و لایکو و البته یراق آلاتی مانند تسمه و فنر استفاده می شود.حال اینکه تمامی این مواد اولیه ذکر شده در ساخت مبل راحتی دارای درجه کیفیت های مختلف است و در برخی موارد گرید های متفاوتی دارد. این نوع مواد اولیه کاملا بر روی طراحی مبل راحتی تاثیر گذار است و یک مدل فانتزی و ساده را برای شما به ارمغان خواهد آورد.یکی از نوآوری هایی که امروزه در زمینه دکوراسیون مبل راحتی و نقش آن در اتاق هال در نظر گرفته شده ترکیب چوب و فلز است.این مسئله باعث آن شده تا شما بتوانید انتخاب های بیشتری برای منزل خود داشته باشید.اما با تمام تفسایر قیده شده همانطور که از نام این محصول پیداست اولویت همواره باید بر نشیمن راحت آن است.پس بهتر است تا در عموم مواقع نشیمن محصول و البته درجه کیفیتی مواد اولیه استفاده شده از آن را مورد بررسی قرار دهید.

ایران چوب با تولید تمامی مبل های ذکر شده در بالا انتخاب شما را برای منزل راحت گردانیده. همچنین شما می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه کارخانه نشیمن و کیفیت مواد اولیه مصرفی در هر کدام از مبل های راحتی را مورد ارزیابی قرار دهید. در وهله بعد ممکن است که محیط منزل شما دارای دو بخش مختلف برای قرار گیری مبلمان باشد. به خصوص که بتوانید هم از مبل راحتی و هم مبل کلاسیک بهره گیرید.در این مرحله با مدل های مختلف مبل کلاسیک اعم از

  •  مبل اتریشی
  •  مبل فرانسوی
  •  مبل فرهی
  •  مبل نیمه کلاسیک
  •  مبل مدرن کلاسیک

و غیره آشنا خواهید شد که مجددا دست شما را برای یک خرید عالی باز خواهد گذاشت.در همین سبک هم ایران چوب با دارا بودن تولیدات با کیفیت و بروز می تواند در خرید مبلمان کلاسیک شما را یاری کند.هر کدام از این سبک های معرفی شده به طور مستقیم تابع دکوراسیون محل قرار گیری آن است.البته که باید در نظر داشت در خرید مبل کلاسیک هم چندین نکته از قبیل حجم مبل و البته مواد اولیه مصرفی مورد بحث خواهد بود.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک چوبی

مبل کلاسیک برای محیط منزل

در این نوع ترکیب مبلمان پیچیدگی ساختاری از مبل راحتی بیشتر و از مبل استیل کمتر است.به همین دلیل در سالیان گذشته میزان فروش این نوع از انواع مدل مبل بسیار رایج بوده و در بسیار از مناطق استفاده از این مبل صورت می گیرد.البته باید در نظر داشت که این مبل هم قابلیت استفاده در محیط های پذیرایی مهمان و هم محیط های خصوصی مانند تی وی روم را خواهد داشت.در این نوع مبل استفاده از چوب به مراتب در طراحی ظاهری بیشتر از مبل راحتی است.حال اینکه در بسیار از مواقع منبت های به کار رفته بر روی بدنه مبل کلاسیک تا حد زیادی طراحی این سبک از مبلمان را به مبل استیل نزدیک تر خواهد کرد.اگر بخواهیم در مورد یکی از مرسوم ترین مدل مبل کلاسیک های سطح بازار که امروزه با توجه به فضای کم منزل بسیار پرکاربرد است صحبت نماییم قطعا مدل اتریشی مناسب ترین گزینه است.این مبلمان در عموم مواقع دارای بدنه تمام چوب است که فضای بسیار کمی را اشغال مینماید.از جمله ویژگی های بسیار مناسب این مبل که می تواند بر روی خرید و انتخاب شا هم تاثیر گذار باشد وزن کم آن است. همانطور که در مطالب گذشته به آن اشاره داشتیم ایران چوب تولید کننده تخصصی مبل کلاسیک اتریشی است و شما خریداران محترم با مراجعه حضوری به فروشگاه کارخانه می تواند به طور کامل مدل های بروز این دسته از تولیدات را بررسی نمایید.

مبل استیل در دکوراسیون

شاید یکی از پر کار ترین و البته پر هزینه ترین مدل مبل های سطح بازار سبک استیل در نظر گرفته شود.البته باید در نظر داشت که این مدل مبلمان هم دارای سبک های طراحی متفاوتی است.در عموم مواقع میزان منبت به کار رفته بر روی بدنه تفاوت میان این محصولات را ایجاد میکند.از جمله مهم ترین موارد در زمینه مبل استیل و نقش آن در دکوراسیون محل قرار گیری رنگبندی بدنه چوبی آن و البته پر کار بودن بخش پارچه ای آن.در این سبک از محصولات معمولا رنگبندی هایی مانند ورق طلا ، کرم صدفی ، گردویی ، فندقی مورد استفاده است. هر کدام از این رنگ های در بهترین حالت می بایست با دکور محل قرار گیری آن در ارتباط باشد.همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره داشتیم بهتر است اگر در نظر دارید تا برای منزل و یا محیط اداری خود از مبل استیل بهره برید کاغذ دیواری و پتینه کاری از جمله بهترین انتخاب های برای دیوار به شمار می آید.همچنین در این مواقع نور پردازی بر روی مبل هم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. به نحوی که اگر از رنگبندی ورق طلا برای این مدل مبل بهره برده می شود بهتر است تا نور تابیده شده بر روی آن دارای طیف نسبتا ملایمی باشد. پارچه قرار گرفته بر روی این دسته از اسباب منزل و یا محیط کار هم از دیگر مواردی است که می تواند بر روی دکوراسیون تاثیر گذار باشد.جدا از مبحث جنس پارچه نقش های به کار رفته بر روی آن هم می تواند دکور محل قرار گیری را مورد تغییر و تاثیر قرار دهد.  

مبل برای محیط اداری

در این سبک از مبلمان در عموم مواقع سبک مورد استفاده بیشتر به زمینه فانتزی و مدرن نزدیک است که می تواند محیط کاری را به یک محیط کاملا مدرن تبدیل کند. البته همانطور که در بخش های بالا معرفی شد تمامی مدل مبل های مورد انتخاب می بایست تابع دکوراسیون محل قرار گیری خود باشد. در بسیار از مواقع با توجه به دکوراسیون کلاسیک محیط اداری می توان از مبل های استیل و یا کلاسیک برای این بخش ها استفاده نمود. سبک هایی مثل مبل استیل چپندر و یا اتریشی از جمله این نوع مدل های مبلمان است که می توان برای قرار گیری فضای کاری و اداری از آن بهره برد.همچنین از جمله نکاتی که برای مبل اداری باید در نظر داشت نوع مواد اولیه مصرفی و البته نوع پوشش رویه آن است.به طور کلی در عموم مواقع از چرم و یا رویه های نوبوک برای پوشش رویه مبل ادرای استفاده می شود.البته باید در نظر داشت یک مبل ادارای شامل موارد زیر خواهد بود

هر کدام از این موارد می تواند با توجه به نیاز شما و البته فضای مورد نیاز دچار تغییر گردد.به طور کلی یک مبل اداری را می توان به صورت نیم ست در نظر گرفت.ترکیب های کاناپه و مبل تکی می تواند از جمله ترکیب های رایج برای این نوع مدل مبل در نظر داشت.حال اینکه این ترکیب بیشتر بر روی مدل های فانتزی و مدرن در نظر گرفته خواهد شد. مبلمان ادارای دارای سبک های طراحی بسیاری است که در مقالات بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.دکوراسیون اداری یکی از پر کار ترین موارد در زمینه مبلمان به شمار می آید.حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که محیط کاری شما می تواند بر روی میزان کارایی و البته ارتباط با طرفین مقابل شما هم تاثیر گذار باشد. لذا توصیه میکنیم اگر در نظر دارید که یک دفتر کاری برای خود ایجاد نمایید حتما به مبل و تاثیر آن در دکوراسیون توجه نمایید.

مبل استیل

مبل فرانسوی

مبل فضای باز

بسته به فضای مورد نیاز برای قرار گیری مبل فضای باز هم تغییر خواهد کرد. برخی مواقع مبلمان فضای باز برای محیط های مثل ویلا و یا منازل بزرگ و برخی مواقع محیط های شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.از جمله مبلمان فضای باز میشه به

  •  تاب
  •  نیمکت
  •  مبل حصیری

و غیره اشاره داشت. البته با توجه به نوع طراحی و رنگبندی و البته مواد اولیه مورد استفاده در این نوع مدل مبل می توان انتخاب رو مورد تغییر قرار داد.

مبل برای محیط فروشگاهی

در این سبک مبل میزان فضای مورد استفاده و حجم که به طور مستقیم بر روی دکوراسیون محل قرار گیری این مبل و البته بر روی انتخاب و خرید آن تاثیر گذار است.پاساژ ها و فروشگاه های بزرگ از جمله خریداران این نوع مبل به شمار می آیند.محصولاتی مانند

  •  پاف
  •  نیمکت مبل
  •  مبل های تکی

از جمله تولیدات رایج در این دسته بندی از مبلمان به شمار می آیند.سعی می شود تا در مقالات بعدی به این سبک مبل بیشتر پرداخته شود.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری