+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تاثیر مبل بر سلامت زانو ها

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/23

. بیماری های زانو بیشتر مربوط به خم و راست شدن زیاد زانو ها و استفاده نا مناسب از آن ها پدید می آید. مبل و صندلی و استفاده از تخت خواب برای کسانی که دچار عارضه زانو درد، ساییدگی زانو ها، آب آوردن زانو و پوکی استخوان هستند به شدت توصیه می شود، همچنین علاوه بر زانو ها تاثیر مبل بر سلامت بدن و تاثیر مبل بر کمر را نباید نادیده گرفت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد تاثیر مبل بر سلامت زانو ها اطلاعات تازه ای دریافت کنید.

 

تاثیر مبل بر زانو

 

استفاده از مبل و تاثیر آن بر سلامت زانو ها:

معمولا به کسانی که زانو درد دارند و یا در معرض زانو درد هستند توصیه می شود که حتما از صندلی و مبلمان استفاده شود. این افراد حتی اگر بر روی زمین می نشینند باید پای خود را دراز کنند و از خم شدن زانو ها بپرهیزند. این افراد بایستی از دسته مبل و یا صندلی به هنگام بلند شدن کمک بگیرند تا فشار کمتری به زانو های شان وارد شود. ارتفاع مبلمان باید به گونه ای باشد که در هنگام نشست و برخاست احساس راحتی کنند.  علاوه بر استفاده از مبلمان مناسب که بایستی در هنگام خرید مبلمان دقت کنید بایستی روش درست نشستن روی مبل را نیز به خوبی بلد باشید تا زانو ها کمتر مورد فشار قرار بگیرند.

توصیه هایی برای سلامت زانو ها:

در این مقاله به بیان توصیه هایی برای سلامت زانو ها می پردازیم که علاوه بر استفاده از مبلمان به آن ها نیز عمل کنید تا دچار درد زانو ها نشوید:

  • پیاده روی اصولی را یاد بگیرید. روزانه 30 دقیقه پیاده روی اصولی انجام دهید تا عضلات و مفصل زانوی شما قدرت بیشتری پیدا کند.
  • از راه رفتن در آب نیز غافل نشوید که اثر بسیار خوبی بر سلامت زانو ها دارد.
  • در هنگام خواب و یا استراحت حتما با استفاده از بالشت در زیر زانو ها آن ها را بالا نگه دارید و در هنگام خواب حتما بالشتی بین زانو ها قرار بدهید.
  • حتی الامکان از پله بالا و پایین نشوید. استفاده زیاد و نادرست از پله ها باعث آسیب به زانو ها می شود.
  • اگر دارای اضافه وزن هستید حتما همین الان رژیم بگیرید. زیرا وزن زیاد بر روی زانو ها باعث ساییدگی زانو ها می شود.
  • خانم ها کفش پاشنه بلند نپوشند و آقایان از کفش مناسب استفاده کنند. چرا کفش نا مناسب زانو ها را خمیده می کند و فشار زیادی بر آنان وارد می کند.
  • هرگز چهار زانو ننشینید. چهار زانو نشستن در فرهنگ ایرانی مرسوم است. این مدل نشستن فشار زیادی را به مفصل های زانو وارد می کند و در طولانی مدت موجب آسیب جدی می شود.
  • فرقی نمی کند برروی مبل در حال استراحت هستید و یا بر روی صندلی در حال انجام فعالیت های روز مره تان هستید. هرگز زیاد ننشینید. فعال باشید و تحرک داشته باشید.
  • در هنگام استفاده از مبل برای سلامت زانو ها در زیر پای خود وسیله ای قرار دهید تا پا ها بالا تر بیاید البته باید توجه داشته باشید که سطج زانو ها از سطح بدن شما بالاتر نرود تا به زانو ها فشار وارد نشود.

 

تاثیر مبل بر زانوها

 

وضعیت پاها در هنگام استفاده از مبل به منظور سلامت زانو ها:

بسیاری از افراد وقتی به روی مبل می نشینند پاهای خود را به صورت ضربدری روی هم قرار می دهند. در این روش وزن بدن به طور مساوی روی زانو ها قسمت نمی شود. بلکه وزن بیشتری روی یک زانو قرار دارد. این موضوع علاوه بر درد در زانو باعث درد در قسمت کمر و گردن نیز می شود.  انداختن پا بر روی یکدیگر موجب عدم خون رسانی درست در یک پا می شود و موجب ایجاد واریس در پا ها نیز خواهد شد. توصیه ما این است که با انداختن پا روی هم در هنگام استفاده از صندلی و مبل به پاها و زانوی خود آسیب وارد نکنید.

جمع بندی:

تاثیر مبل بر سلامت زانو را نمی توان نادیده گرفت. نشست و برخاست زیاد و نشستن نامناسب بر روی زمین عامل ایجاد زانو درد می باشد. برای کنترل زانو درد و دچار نشدن به این عارضه بایستی به طور صحیح از مبلمان استفاده کنید تا به مفصل های زانو فشار وارد نشود. به هنگام خرید مبل حتما توجه کنید که بدنتان در حالت راحتی قرار بگیرد. در هنگام استفاده از مبلمان برای راحتی و آسیب کمتر از کفی  با ارتفاع مناسب برای پاها استفاده کنید. توجه کنید که سطح زانو ها از سطح بدن پایین تر باشد.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری