+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع مبل راحتی

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1403/05/31

انواع مبل راحتی

مبلمان راحتی دارای تنوع زیادی است و انواع مختلفی دارد که هر کدام از این مدل ها در مکان و محیط خاص خود استفاده می شوند و بهتر است برای انتخاب مطمئن تر مبلمان راحتی خودتان در هنگام خرید مبل راحتی انواع آن را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه شما را با انواع مبل های راحتی آشنا میکنیم:

مبل راحتی

مبل های چند بخشی یاsofa  sectional

مبل های چند بخشی از سال 1950 میلادی وارد بازار شد. این مبل ها که عموما با نام مبل ال یا مبل یو شکل شناخته می شوند از چند بخش تشکیل شده اند که بسته به اندازه محیط شما میتوانید بخش های آن را زیاد و کم کنید. توجه داشته باشید که اگر برای محیط کوچک از مبل راحتی ال یا یو استفاده می کنید یک مدل جمع و جور آن انتخاب کنید تا فضای شما تنگ و ناراحت نباشد یا اگر محیط شما بزرگ است از بخش های بیشتر استفاده کنید تا محیط تان خلوت به نظر نیاید.

مبل های ال شکل و یا یو شکل گزینه مناسبی برای استفاده در کنج محیط های کوچک است زیرا فضای کمتری را اشغال می کند و زیبایی چشمگیری به محیط شما می دهد و گزینه مناسبی برای نشستن و خوابیدن بر روی مبلمان راحتی است.

مبل های چسترفیلد chesterfield

یکی از ویژگی های مبل چستر راحتی بودن آن است، مبل های چستر دارای نما و زیبایی خاصی هستند. تاریخچه این مبل به قرن هجدهم میلادی برمی گردد و نام این مبل از فردی به نام چسترفیلد گرفته شده که عقیده داشته محل نشستنش باید راحت و بدون چین و چروک باشد.

مبل های چستر اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده و مشتریان آن اعتقاد دارند که این نوع مبلمان به هر سبک دکوراسیونی می آید و محیط آنها را دلپذیرتر می کند. باید گفت که مبل های چستر مدل های مختلفی دارند: چستر ترک، چستر انگلیسی، چستر کویین، چستر چلسی، چستر والنتینا و ده ها مدل دیگر.

اولین چیزی که در مبمان راحتی چستر نظر شما را جلب می کند لمسه کاری های آن است که مبلمان راحتی شما را ویژه تر کرده است، همچنین دسته ها و پایه های این مبل که واقعا ویژه هستند. معمولا از پارچه های چرم و یا مخمل ساده برای مبل چستر استفاده می شود تا چشم نوازتر باشد و کمتر چشم را خسته کند. این مبلمان راحتی هر کسی را ترغیب به خرید می کند.

مبل راحتی

مبل های راحتی لاوسن  Lawson Sofa

این نوع مبلمان جزء راحت ترین ها در بین مبل های راحتی است و دلیل آن بالشت هایی است که در نشیمن و پشتی مبلمان استفاده شده است. تاریخچه این مبلمان به قرن بیستم میلادی برمی گردد و نام آن از سازنده آن توماس لاوسن گرفته شده است.

شما به راحتی بر روی این مبل ها میتوانید لم دهید و مبل به حالت شما در بیاید و برعکس مبل چستر دارای ساختار نرم تر و راحت تری است و با چند کوسن بزرگ و نرم راحتی آن چند برابر می شود و از نشستن های طولانی خود در کنار خانواده و دوستان تان لذت ببرید.

مبل راحتی مدرن

مبل های مدرن به دلیل اینکه در طراحی و ساخت آنها از شیوه های امروزی استفاده می شود مدرن نامیده می شوند. همچنین مبلمان راحتی مدرن سه فاکتور مهم سادگی، زیبایی و راحتی را دارد و مناسب انواع فضاهای نشیمن اعم از اداری، رستوران، منزل، اتاق کار، مطب و غیره است. همین سادگی مبلمان مدرن باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. استفاده خطوط ساده و هندسی در مبلمان مدرن آن را جذاب تر کرده است. مبلمان مدرن راحتی نسبت به انواع مبلمان راحتی از راحتی زیادی برخوردار نیست ولی گزینه بسیار مناسبی برای محیط های مدرن و به روز است و محیط شما را فوق العاده شکیل می کند. این نوع مبلمان ها بهتر است در محل های کاری استفاده شود که جای کمتری از فضای شما را می گیرد و برای یک قرار کاری بسیار عالی است. همچنین برای سلیقه های مینیمال بسیار گزینه مناسبی است.

 

مبل فوتون

مبل های تختخواب شو و مبل های چند بخشی زیر مجموعه ای از مبل های فوتون هستند. فوتون نامی چینی است که از تشک هایی که چینی ها بر روی آنها می نشینند گرفته شده است. مبل های فوتون به دلیل نشیمن پهن و راحت آن جزء دسته مبل های راحتی به شمار می روند و این مبل ها محل مناسبی برای استراحت های روزانه و یا یک چرت بعد از ظهر می باشد. همچنین این مبل ها نسبت به مبل های تخت خواب شو و مبل های چند بخشی سبک تر هستند. به دلیل سبکی که این سبک مبل راحتی دارد برای مکان های پر رفت و آمد و یا کسانی که به تمیزی حساس هستند گزینه بسیار مناسبی است.

مبل تختخواب شو

مبل های تختخواب شو جزء مبل های راحتی هستند و زیر مجموعه ای از مبل های سبک فوتون و دلیل اینکه نام جداگانه ای دارند ساختار اصولی و رسمی تر آن برای یک تختخواب کامل شدن است. مبل های تخت خواب شو بیشتر برای منزل های کوچک و یا افراد مجرد استفاده می شود. امروزه مبل های تختخواب شو با بهترین طراحی ها در رقابت هستند تا مشتریان در هنگام باز و بسته کردن آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند، این نوع مبل نیز مدل های مختلفی دارد.

مبل راحتی

مبل های لاوست  Loveseat Sofa

مبل ها و یا کاناپه هایی که تنها امکان نشستن دو نفر بر روی آنها هست را لاوست می گویند. مبل های لاوست معمولا در بیشتر ست های مبلمان هستند و همچنین تنها در دسته مبل های راحتی قرار نمی گیرند و میتوانند به صورت مبل استیل یا کلاسیک هم ساخته شوند. همانطور که از اسم آن پیداست این مبل محلی برای نشستن دونفره های عاشقانه و صمیمی است به همین دلیل نام آن لاوست گذاشته شده. هچنین مبل لاوست در هرکشوری به یک سبک ساخته می شود.

شرکت ایران چوب با انواع مبل های راحتی و تنوع کاری آن پذیرای حضور گرم شماست.

همراه شما خواهیم بود با مشاوره و دید بهتر برای انتخاب ایده آل شما.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری