+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

رنگ و طرح مبل راحتی

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1403/05/25

رنگ بندی در مبل راحتی

رنگ بندی در مبلمان راحتی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. مبل راحتی همینطور که از اسمش پیداست باید احساس راحتی به شما القا کند و از نشستن بر روی مبل راحتی لذت ببرید.

در انتخاب رنگ پارچه مبل راحتی تان علاوه بر قیمت مبل باید به سنتی یا مدرن بودن سبک مبلتان نیز توجه کافی داشته باشید، همچنین به نوع دکوراسیون منزلتان و اکسسوری هایی که در کنار مبل راحتی تان استفاده می شود نیز دقت داشته باشید تا در کنار همه این موارد بهترین پارچه و رنگ را برای مبلمان راحتی خود استفاده کنید.

این موضوع حائز اهمیت است که از مبلمان راحتی خود در چه مکانی استفاده میکنید؟ در نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، اداره، رستوران و یا مکان های دیگر زیرا هر کدام از این مکان ها رنگ و نوع پارچه مخصوص به خود را برای مبل راحتی می طلبد.

مبل راحتی

این یک قانون در انتخاب رنگ مبلمان است که شما یا باید از تضاد های رنگی برای انتخاب رنگ پارچه استفاده کنید و یا باید از مکمل های رنگی استفاده کنید.

استفاده از مکمل های رنگی در مبل راحتی

ساده ترین راه در انتخاب رنگ مبلمان راحتی شما استفاده از مکمل های رنگی در دکوراسیون منزلتان است که در این صورت یک محیط هماهنگ و یکپارچه را درست خواهید کرد.

مثلا اگر در محیطی که مبل راحتی را میخواهید در آنجا قرار دهید از پرده های سبز رنگ استفاده کرده اید میتوانید از رنگ های مکمل آن نظیر بنفش، آبی و یا زرد برای رنگ پارچه مبل تان استفاده کنید.

استفاده از تضاد رنگی در مبلمان راحتی

استفاده از یک رنگ متضاد با دکوراسیون در انتخاب رنگ مبل راحتی تان واقعا جسارت و شجاعت می خواهد و هر کسی این ریسک بزرگ را نمی کند ولی باید گفت که گاهی این ریسک ها در انتخاب رنگ مبل که جلوه ی زیادی دارد واقعا زیبا و چشمگیر است و محیطی جذاب را برای شما به ارمغان می آورد.

مثلا اگر در دکوراسیون محیط شما از رنگ های سرد و خنثی استفاده شده یک رنگ گرم و جیغ مانند قرمز یا زرد تضاد زیبا و هیجان انگیزی را به محیط شما می دهد. با یک ست مبلمان راحتی میتوانید یک تغییر اساسی و زیبا به محیط تان بدهید.

مبل راحتی

استفاده از پارچه های طرح دار

استفاده از پارچه های طرح دار در انتخاب مبلمان راحتی نیز یکی از گزینه هاست و یا ترکیب پارچه طرح دار با پارچه ساده در ست مبلمان تان هم میتواند گزینه جذاب و دلنشینی باشد.

این نکته را فراموش نکنید که هر پارچه طرح داری برای مبل راحتی مناسب نیست زیرا برخی از پارچه های طرح دار که برجستگی های ظریفی دارند به مرور استفاده از بین می روند و شما را کلافه می کنند پس بهتر است پارچه های طرح دار در نقش و رنگ خود پارچه استفاده کنید.

شرکت ایران چوب انتخاب شما را در انواع پارچه ها راحت کرده و فقط کافی است از روی کالیته های شرکت ایران چوب پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا حتی آن را روی مبل راحتی خود قرار دهید و دیگر نگران انتخاب تان نباشید.

رنگ های مورد استفاده در هر محیط برای مبل راحتی

خانه: در انتخاب رنگ مبل راحتی در خانه شما میتوانید از دکوراسیون تان کمک بگیرید اینکه رنگ های گرم و یا سرد به کار ببرید بسته به نوع سلیقه و سبک منزلتان است. معمولا رنگ های پرطرفدار در مبل راحتی برای خانه شما رنگ های آبی، سفید، قرمز، زرد، بنفش و طیف های این رنگ ها می باشد.

اداره: در اداره ها که یک محیط رسمی و جدی تری است استفاده از رنگ های سرد و خنثی برای مبلمان راحتی انتخاب و گزینه بسیار مناسبی است. پرطرفدار ترین رنگ ها برای انتخاب مبلمان اداری رنگ خاکستری و یا قهوه ای می باشد.

مبل راحتی

رستوران: رنگ مبل راحتی در یک رستوران باید از رنگ های جذاب و هیجان انگیز باشد پس گزینه مناسب رنگ های گرم است. مثلا رنگ قرمز ضربان قلب را افزایش می دهد و حس گرسنگی را به فرد القا می کند در نتیجه غذایش را زودتر می خورد و محیط را زودتر ترک می کند و این یعنی مشتریان بیشتر بر خلاف رنگ قرمز رنگ آبی نباید در رستوران ها استفاده شود به دلیل اینکه حس بی اشتهایی به فرد می دهد.

در ادامه باید گفت که انتخاب رنگ و پارچه میتواند یکی از گزینه های مهم در دکوراسیون محیط شما باشد تا ایده آل ترین مکان را برای خود درست کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری