+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بهترین قیمت مبل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/03

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در زمان خرید مبل برای خریداران اهمیت بسیار زیادی دارد، قیمت این محصول است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت مدل‌های راحتی، کلاسیک، استیل و غیره تاثیرگذار هستند. برای خرید این محصولات با بهترین قیمت، باید تمام جوانب تاثیرگذار روی قیمت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و سپس بر‌اساس نیاز و بودجه خود مناسب‌ترین مبلمان را برای منزل‌تان خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم درباره عوامل تاثیرگذار روی قیمت انواع مبل صحبت کنیم.

چه عواملی قیمت مبل را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند؟

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت این محصول شامل موارد زیر است:

نوع مبل

مبل‌های موجود در بازار ازنظر شکل ظاهری در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند. این محصولات علاوه بر تفاوت ظاهری، از نظر قیمت نیز با هم متفاوت هستند. در واقع، ویژگی‌های هر یک از مدل‌های مختلف این محصولات در تعیین ارزش مادی آن‌ها نقش مهمی دارند.

یکی از مدل‌هایی که نسبت به محصولات دیگر قیمت مناسب‌تری دارد، مبل راحتی است. این محصول از پرفروش‌ترین محصولات بازار مبلمان است و ا‌ز‌نظر چیدمان در مدل‌های مکانیزم، مدولار، نیم‌گرد، ال و هفت نفر تولید می‌شود. خریداران با‌توجه‌به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود، یکی از این چیدمان‌ها را انتخاب می‌کنند. دلیل مناسب بودن قیمت مبل راحتی این است که در تولید آن بیشتر از پارچه استفاده می‌شود‌. از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به سادگی آن اشاره کرد.

مبل کلاسیک نیز نوع دیگری از این محصول است که نسبت به مدل‌های راحتی قیمت بالاتری دارد. بدنه مدل‌های کلاسیک از جنس چوب ساخته شده است و با استفاده از باکیفیت‌ترین چوب‌ها ساخته می‌شود. این محصولات برای خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک مناسب هستند.

مبل استیل یا سلطنتی نسبت به مبل کلاسیک و راحتی، ابعاد بزرگتری دارند و با استفاده از چوب‌های منبت‌کاری شده تولید می‌شوند. برای خانه‌های بزرگ و مجلل بیشتر از مدل‌های استیل هخامنشی، فرهی، فرانسوی، کتیبه‌ای و استیل کلاسیک استفاده می‌شود. قیمت مبل استیل نسبت به تمام مدل‌ها گران‌تر است.

برند تولیدکننده

عامل دیگری که تاثیر بسیار زیادی روی قیمت مبل دارد، برند تولیدکننده این محصول است‌. هر چقدر که برند یک محصول معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر باشد، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. دلیل گران‌ بودن محصولات برند معروف این است که کیفیت آن‌ها تضمین شده‌است و مشتریان قبلی از خرید خود رضایت کامل دارند.

برندهای معتبر و معروف همواره سعی می‌کنند که برای افزایش اعتبار خود و جذب مشتریان بیشتر، محصولاتشان را با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید کنند. در‌واقع با این کار، کیفیت محصولات خود را نزد مشتریان به اثبات می‌رسانند.

میزان کیفیت ساخت مبلمان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت انواع مختلف مبل، میزان کیفیت ساخت این محصولات است. هر چقدر که کیفیت ساخت یک محصول بالاتر باشد و در تولیدش از بهترین متریال‌ استفاده شده باشد، طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از همان اول قیمت بالاتری برای خرید مبل باکیفیت پرداخت کنند تا مجبور نباشند که به‌دلیل خرید محصول بی‌کیفیت برای تعمیر یا تعویض آن هزینه کنند.

مدل‌هایی که در تولید آن‌ها از چوب گردو و چوب‌های منبت‌کاری شده استفاده کرده‌اند، همواره گران‌تر از مدل‌های دیگر هستند؛ اما با انتخاب مدل‌هایی که با چوب‌های ساده طراحی و تولید شده‌اند، می‌توانید یک محصول باکیفیت و در عین حال ساده را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.

جنس پارچه

جنس پارچه‌ای که در تولید مبل به کار می‌رود، یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت این محصولات است. پارچه‌های مخمل، نوبوک، چرم، ساتن، کتان و شانل رایج‌ترین پارچه‌هایی هستند که در صنعت تولید مبلمان کاربرد دارند. در برخی از برندها برای تولید سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن، استیل، راحتی و ...، ترکیبی از پارچه‌های نامبرده استفاده می‌شود.

درست است که انتخاب جنس پارچه به سلیقه مشتری بستگی دارد؛ اما از نظر تولیدکنندگان مناسب‌ترین و بهترین جنس پارچه برای تولید مدل‌های مختلف مبلمان، پارچه مخمل است. پارچه‌های خوب و باکیفیت معمولا رنگ باکیفیت‌تری دارند و از‌لحاظ وزنی سنگین‌تر هستند. دلیل سنگین بودن وزن پارچه‌های باکیفیت تراکم بالای آن‌هاست.

جنس چوب

گاهی اوقات ممکن است دو مدل مبل را که از لحاظ شکل ظاهری کاملا شبیه به یکدیگر هستند، قیمت کنید و متوجه شوید که قیمت یکی از آن‌ها گران‌تر است. تفاوت قیمت دو محصول مشابه، به جنس چوب به‌کاررفته در تولید آن‌ها بستگی دارد. چوب‌هایی که در تولید این محصولات به کار می‌روند، به دو گروه شامل چوب‌ طبیعی و چوب صنعتی تقسیم می‌شوند.

از پرکاربردترین چوب‌های طبیعی که برای تولید مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به چوب گردو، چوب راش و چوب روسی اشاره کرد. این چوب‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و طرفداران زیادی دارند. چوب‌های صنعتی با استفاده از ضایعات چوب‌های طبیعی تولید می‌شوند و بافت همگنی دارند. قیمت مبل‌هایی که با استفاده از چوب‌های صنعتی تولید شده‌اند، نسبت به مدل‌هایی که با چوب طبیعی ساخته می‌شوند‌، ارزان‌تر است.

نحوه تولید

نحوه تولید مبل نیز یکی دیگر از عواملی است که در تعیین قیمت آن تاثیر به‌سزایی دارد. این محصولات به دو شکل دستی و ماشینی تولید می‌شوند. در تولید دستی، سازندگان انرژی و وقت بیشتری را صرف ساختن مبل و منبت‌کاری چوب بدنه آن می‌کنند؛ اما در تولید صنعتی تمام مراحل ساخت با استفاده از دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ای مانند دستگاه لبه‌چسبان و دستگاه CNC انجام می‌شود. به همین دلیل مراحل ساخت با سرعت بالاتری پیش می‌رود. مبلمانی که به شکل دستی تولید می‌شوند، معمولا با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

خرید اینترنتی مبل با استفاده از فیلتر قیمت

در این مطلب، سعی کردیم تمام عواملی را که بر قیمت مبلمان تاثیرگذار هستند معرفی کنیم.‌ برای اینکه محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید، می‌توانید به جای خرید حضوری از خرید اینترنتی کمک بگیرید. یکی از مزایای مهم خرید اینترنتی این است که مشتری می‌تواند بر‌اساس نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارد، محصول موردنظرش را با بهترین قیمت خریداری کنید.

برای این کار، ابتدا باید در بخش فیلتر بر‌اساس قیمت، محدوده مناسب قیمت را مشخص کنید؛ سپس، در بخش فیلتر بر‌اساس طراحی، از بین گزینه کلاسیک و مدرن گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید و در مرحله آخر، از بین گزینه‌های بخش فیلتر بر‌اساس مواد اولیه شامل چوب، ام‌دی‌اف، ملامینه و سایر روی گزینه مناسب تیک بزنید. در نهایت، با کلیک روی فیلتر نتایج، مبل‌هایی متناسب با بودجه و نیاز خود را مشاهده و مناسب‌ترین محصول را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری