+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

سرویس خواب ارزان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/11/09

سرویس خواب یکی از اجزای مهم لوازم هر خانه‌ای محسوب می‌شود؛ از یک سو، بخشی از طراحی و دکوراسیون داخلی خانه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر، محلی امن برای استراحت و دست‌یابی به آرامش پس از یک روز کاری است. سرویس‌های خواب از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند و جنس مواد سازنده آن‌ها متفاوت است که تمامی این موارد می‌تواند بر قیمت نهایی این سرویس تاثیرگذار باشد. اگر به‌دنبال خرید سرویس خوابی ارزان و در عین حال باکیفیت هستید، تا انتهای مقاله پیش‌رو با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات خرید این محصول را بررسی کنیم.

سرویس خواب از چه اجزایی تشکیل شده‌است؟

معمولا، سرویس‌های خواب از تخت خواب، میز آرایش، آینه، کمد، پاتختی، صندلی میز آرایش، پاف نشیمن و کفی تخت خواب تشکیل شده‌اند. این موارد اجزای یک سرویس خواب کامل هستند؛ اما هیچ ضرورتی برای تهیه تمام این وسایل نیست و با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید بعضی از آن‌ها را حذف کنید. توصیه می‌شود برای خرید سرویس خوابی ارزان، قطعاتی کمتر اما باکیفیت را خریداری کنید.

انواع مدل‌های سرویس خواب

سرویس‌های خواب از نظر طراحی، مدل‌های مختلفی دارند و برای سلیقه‌های گوناگونی طراحی شده‌اند. یکی از موارد مهمی که برای خرید سرویس خوابی ارزان باید در نظر بگیرید، طرح انتخابی است. بعضی از مدل‌های این محصول به‌دلیل طراحی‌های خاص خود، از قیمت بالاتری برخوردارند. دکوراسیون خانه هم نکته دیگری است که برای انتخاب مدل مناسب باید به آن توجه داشت. باید مدلی را انتخاب کنید که با سایر اجزای خانه مطابقت داشته باشد. مدل‌های مختلف سرویس خواب عبارت‌اند از:

  • سرویس‌های خواب سلطنتی؛

  • سرویس‌های خواب فلزی؛

  • سرویس‌های خواب اسپرت؛

  • سرویس‌های خواب کلاسیک.

یکی از تفاوت‌های مهم میان این سرویس‌ها، مواد سازنده‌ی آن‌ها است. بعضی از این محصولات تمام‌چوب و بعضی دیگر ترکیبی از چوب و فلز هستند. رنگ، طراحی‌هایی مانند منبت‌کاری و همچنین برش‌های بدنه قطعات مختلف نیز سایر تفاوت‌هایی است که در انواع سرویس‌های خواب می‌بینیم.

به یاد داشته باشید که هرکدام از این جزئیات، بر روی قیمت محصول نهایی تاثیرگذارند. اگرچه سرویس‌های سلطنتی عموما قیمت بالاتری دارند، اما سرویس‌های اسپرت و حتی فلزی هم با توجه به طراحی خود می‌توانند قیمت‌هایی مشابه با مدل سلطنتی داشته باشند.

جنس مواد سازنده سرویس خواب

چوب یکی از رایج‌ترین متریالی است که برای ساخت انواع مختلف سرویس خواب استفاده می‌شود و قیمت بیشتری هم دارد. به‌طورکلی، مواد سازنده‌ انواع سرویس‌های خواب را می‌توان در گروه‌های زیر دسته‌بندی کرد:

  • چوب

  • ام‌دی‌اف

  • فلز

  • ورق ملامینه

سرویس خواب چوبی

سرویس‌های خواب چوبی باکیفیت و مرغوب معمولا از جنس چوب راش یا گردو هستند. چوب‌هایی که مقاومت بسیار خوبی در مقابل تغییرات آب‌وهوایی، گرما و رطوبت دارند. لایه بیرونی این سرویس را با رنگی از جنس پلی‌استر می‌پوشانند که نمای جذابی را خلق می‌کند. بر روی سرویس‌های چوبی مدل سلطنتی، منبت‌کاری هم انجام می‌شود که هم طرح‌های زیباتری را ایجاد می‌کند و هم قیمت بالاتری دارد. در تولید سرویس‌های کلاسیک، اسپرت و بعضی از مدل‌های سرویس‌های فلزی هم از چوب استفاده می‌شود. سرویس‌های فلزی که چوب هم در ساخت آن‌ها استفاده شده‌است ترکیب با چوب هستند.

سرویس خواب ام‌دی‌اف

ورقه‌های ام‌دی‌اف (MDF) یکی از باکیفیت‌ترین متریالی است که در ساخت بسیاری از محصولات چوبی استفاده می‌شود و قیمت بالایی هم دارد. موادی با طول عمر بالا و مقاوم در برابر رطوبت و گرما که تنوع رنگ بسیار زیادی دارند و برای سلیقه‌های گوناگون مناسب هستند. سرویس‌های خواب ام‌دی‌اف با توجه به طراحی شیک و مدرن خود، جلوه زیبایی به دکوراسیون خانه می‌بخشند. به این نکته توجه کنید که ورقه‌های ام‌دی‌اف موجود در بازار، کیفیت‌های مختلفی دارند و نمی‌توان تمامی آن‌ها را باکیفیت دانست.

سرویس خواب فلزی

سرویس‌های خواب فلزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سرویس خوابی ارزان است. تخت خواب، میز آرایش و سایر قطعات این سرویس از فلزاتی همچون آهن، استیل و یا ترکیبی از فلز و چوب ساخته شده‌اند. وزن هرکدام از بخش‌های این محصول در مقایسه با ام‌دی‌اف و چوب پایین‌تر است. از نظر طراحی ظاهری نیز جذابیت و ظرافتی که در سرویس‌های چوبی دیده می‌شود را نمی‌توانید در این سرویس‌ها ببینید.

سرویس خواب ملامینه

ملامینه نوعی چوب است که در مقایسه با ام‌دی‌اف، کیفیت پایین‌تر و درنتیجه قیمت ‌کمتری هم دارد. بافت این ورقه‌ها را ترکیب خرده‌های چوب آغشته به چسب چوب تشکیل می‌دهد. برای بهبود مقاومت در برابر محیط، خراشیدگی و همچنین زیبایی بیشتر، روی این ورقه‌ها را با روکش رنگ‌شده‌ای به‌صورت پرس‌شده می‌پوشانند. ملامینه به‌دلیل داشتن بافت متشکل از خرده چوب، نوعی چوب نئوپان نیز نامیده می‌شود؛ اما در مقایسه با نئوپان از کیفیت بالاتری برخوردار است.

کفی تخت خواب چیست؟

کفی تخت خواب یکی از اجزای اصلی در ساختار تخت خواب است که در دو نوع جک‌دار و بدون جک تولید شده‌است. کفی تخت معمولا جنسی فلزی دارد و درون قاب تخت قرار می‌گیرد. وجود جک تخت باعث ایجاد فضایی در زیر تخت خواب برای نگه‌داری وسایل می‌شود. در مقابل، کفی‌های بدون جک ساختار ساده‌تر و قیمت پایین‌تری هم دارند؛ بنابراین، وجود جک سرویس خواب نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول است که باید بررسی شود.

سخن پایانی

سرویس خواب یکی از بخش‌های مهم اسباب‌واثاثیه خانه‌ها است. اجزای این محصول را قطعات مختلفی مانند تخت خواب، میز آرایش، صندلی میز آرایش، پاتختی و کفی تخت خواب تشکیل می‌دهد که در مدل‌های گوناگونی مانند سلطنتی، کلاسیک و اسپرت طراحی شده‌اند. نوع مواد به‌کاررفته در ساختار سرویس‌های خواب، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که پیش از خرید باید به آن توجه داشت. معمولا محصولات خواب تولیدشده از چوب، طول عمر، ماندگاری و زیبایی بیشتری دارند که به‌همین علت از قیمت بالاتری هم برخوردارند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری