+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع مبل کلاسیک جدید

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1402/10/07

انواع مبل کلاسیک جدید


مبلمان را می‌توان اصلی‌ترین المان دکوراسیون داخلی هر خانه معرفی کرد که باید آن‌ها را براساس چیدمان دیگر وسایل، سلیقه افراد، بودجه در دسترس و... انتخاب کرد. مبل کلاسیک ازجمله مبل‌هایی است که با بیشتر دکوراسیون‌ها هم‌خوانی دارد و از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است، اما به کدام نوع از مبل‌ها کلاسیک گفته می‌شود و این محصولات با چه دکوراسیون‌هایی بهترین هماهنگی را دارند؟ در این مقاله، به‌تمامی این سؤالات پاسخ می‌دهیم تا شما متوجه شوید که کدام نوع از مبل‌های کلاسیک برای خانه‌تان مناسب هستند.

مبل فرانسوی


 
مبل کلاسیک چیست؟


مبل‌های کلاسیک ازجمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع مبلمان در کشورمان ایران به‌شمار می‌آیند و در انواع مختلفی تولید می‌شوند. مبل‌های کلاسیک عموماً دارای اسکلتی چوبی با کنده‌کاری‌ها و منبت‌کاری‌های ساده هستند. به‌عبارت دیگر، مبل‌های کلاسیک از نظر ظاهری بین مبل‌های راحتی و سلطنتی قرار می‌گیرند.
این محصولات به‌اندازه انواع سلطنتی مبل مجلل و باشکوه نیستند، اما از زیبایی‌های بصری ظریف و شیکی بهره‌مند هستند. از طرف دیگر، این مبل‌ها همانند انواع راحتی مبل، تشک‌ها و نشیمنگاه‌های راحتی دارند و می‌توان از آن‌ها برای میزبانی از مهمان‌های رسمی نیز استفاده کرد.
مهم‌ترین ویژگی‌های مبل کلاسیک چیست؟
یکی از مهم‌ترین المان‌های مبل کلاسیک، کوسن‌ها یا بالشتک‌ها هستند. بسته به نوع طراحی مبل‌های کلاسیک، این محصولات دارای حداقل چهار کوسن بوده که عموماً در گوشه‌های مبل دونفره و سه‌نفره قرار می‌گیرند. انواع مدرن این محصولات از نوعی بالشتک جدید برخوردار هستند که اصطلاحاً به آن‌ها «کوسن کمری» گفته می‌شود. این کوسن‌ها برخلاف انواع قدیمی خود چهارگوش نیستند و عموماً به شکل استوانه یا مکعب‌مستطیل ساخته می‌شوند. کوسن‌های کمری روی تشکچه میانی مبل قرار می‌گیرند و بخش داخلی کمر افراد را پوشش می‌دهند.
منبت‌کاری‌های مبل کلاسیک به شکلی ساده انجام می‌شوند و در بیشتر مواقع از خطوط هلالی‌شکل برای تزیین بخش دسته اسکلت این مبل‌ها استفاده می‌شود. یکدیگر از جذاب‌ترین المان‌های بصری مبل‌های کلاسیک مدرن حال حاضر بازار، تکنیک سایه و تکنیک رنگ‌آمیزی بدنه است.
در تکنیک سایه، چوب اسکلت مبل به‌گونه‌ای تراش می‌خورد که بخش‌های جلویی اسکلت کاملاً صاف و صیقل‌خورده باشند؛ در عوض هرچقدر که به بخش‌های عمقی اسکلت حرکت می‌کنیم، چوب‌ها کمتر سمباده خورده‌اند و زبرتر می‌شوند. این اختلاف موجب پدیدار شدن ظاهری سایه‌مانند شده که به اسکلت مبل استایلی منحصربه‌فرد می‌بخشد. در تکنیک رنگ‌آمیزی، از رنگ‌های مختلف برای جلوه دادن به اسکلت مبل استفاده می‌شود. بسته به نوع طراحی بدنه، جنس و رنگ پارچه، رنگ‌آمیزی اسکلت نیز متفاوت است.
پارچه‌‌ مهم‌ترین المان ظاهری مبل به‌شمار می‌آید و بیشترین تأثیر را بر جلوه این محصولات می‌گذارد. از انواع پارچه مبل کلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مخمل
•    چرم
•    ترک
•    ریون
•    پارچه‌های طرح‌دار
به‌طورکلی می‌توان گفت محدودیت‌های زیادی درزمینه انتخاب پارچه برای مبل‌های کلاسیک وجود نداشته و می‌توان بسته به سلیقه افراد، بودجه در دسترس و ... نوع آن را انتخاب کرد.
انواع مبل‌ کلاسیک کدام‌اند؟
مبل‌های کلاسیک در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها در رنگ پارچه، نوع پارچه و طراحی اسکلت بدنه با یکدیگر متفاوت هستند. ازجمله مشهور‌ترین و رایج‌‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


مبل استیل
 

مبل آناهیتا


مبل‌های استیل را می‌توان یکی از مشهورترین انواع مبلمان در ایران دانست که اوج محبوبیت آن‌ها به دهه ۵۰ تا ۶۰ شمسی باز می‌گردد. این مبل‌ها در مقایسه با انواع مبل‌های کلاسیک حال حاضر از منبت‌کاری و جزئیات بیشتری برخوردارند و ویژگی‌هایی ازجمله موارد زیر دارند:
•    ارتفاع آن‌ها نسبت‌به انواع مبل‌های حدید بیشتر است.
•    بیشتر از پارچه‌های گل‌دار برای روکش‌ آن‌ها استفاده می‌شود.
•    اسکلت این نوع از مبل‌ها دارای خطوط هلالی‌شکل در قسمت دسته‌ها و بخش پایینی تشکچه‌ها است.
•    بیشتر انواع مبل استیل دارای تاج کوتاهی در قسمت میانی اسکلت تکیه‌گاه هستند.
•    استقامت بسیار بالایی دارند.
•    در حال حاضر، جزو دکوراسیون لوکس قدیمی و کلاسیک محسوب می‌شوند.
مبل کلاسیک استیل هنوز هم طرفداران زیادی دارد و در دکوراسیون بسیاری از بوتیک‌ هتل‌های آنتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مبل اتریشی


مبل‌های اتریشی را می‌توان یکی از نوستالژیک‌ترین انواع مبل‌های کلاسیک معرفی کرد. این مصنوعات چوبی با اسکلتی بسیار باریک و ساده شناخته شده و عموماً به رنگ قهوه‌ای تیره تولید می‌شوند. در انواع مدرن‌تر مبل اتریشی شاهد استفاده از رنگ‌هایی جذاب‌تر برای اسکلت آن‌ها مانند قرمز‌ آلبالویی هستیم که جلوه این سبک از مبل‌ها را دوچندان کرده است.
در انواع قدیمی‌تر مبل‌های اتریشی، از پارچه‌های بسیار ساده برای روکش تشکچه‌ها و تکیه‌گاه مبل استفاده می‌شد، اما در دو دهه اخیر، با اضافه کردن پارچه‌هایی طرح‌دار با نقوشی ساده، ممتد و ریز به مبل‌ کلاسیک اتریشی، به این مصنوعات چوبی ظاهری مدرن‌تر و آنتیک‌تر بخشیده‌اند. جنس اسکلت مبل‌های اتریشی از چوب راش یا ماهون بوده و بهتر است رنگ پارچه این مبل‌ها را متناسب با پرده‌های خانه خود انتخاب کنید.


مبل ایتالیایی
 

مبل ظریف


مبل‌های ایتالیایی از خاص‌ترین انواع مبل‌های کلاسیک به‌شمار می‌آیند و تقارن مهم‌ترین المان ظاهری آن‌ها است. عموماً کف این مبل‌ها از دو لایه تشکچه تشکیل شده‌ است و به همین دلیل است که این بخش در مقایسه با دیگر انواع مبلمان از ارتفاع بیشتری برخوردار است.
ایتالیایی‌ها علاقه خاصی به رنگ‌های مات و روشن داشته‌اند و از این رنگ‌ها به‌وفور در پارچه مبل‌هایشان استفاده کرده‌اند. یکی دیگر از مهم‌ترین المان‌های مبل کلاسیک ایتالیایی، طراحی کوسن‌های آن‌ها است. بالشتک‌های این مبل عموماً گرد هستند و در مرکز آن‌ها یک دکمه درشت تعبیه شده است. مبل‌های ایتالیایی از شیک‌ترین انواع مبل‌های بازار به‌شمار می‌آیند و در دکوراسیون‌های خاصی ازجمله سبک ویکتوریایی کاربرد فراوان دارند.


خرید مبل کلاسیک ارزان


بدون شک، با خرید مستقیم این محصولات از تولیدی مبل، هزینه‌های واسطه‌گری حذف می‌شوند و شما می‌توانید بهترین مصنوعات چوبی را با قیمتی کمتر از بازار تهیه کنید. ایران چوب در لیست معتبرترین تولیدی مبل کشور قرار داشته و شما می‌توانید قیمت انواع مبل کلاسیک را به‌صورت روزانه از سایت مجموعه استعلام بگیرید. همچنین امکان خرید مبل از سراسر کشور به‌صورت آنلاین فراهم بوده و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با بخش پشتیبانی سایت مجموعه ایران چوب ارتباط بگیرید.
کارشناسان ما تخصصی‌ترین مشاوره‌ها را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری