+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع مبل مناسب فضای کوچک

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/09/29

بهترین مبل مناسب فضای کوچک کدام است؟
همیشه یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های کوچک یا خانه‌هایی که اتاق نشیمن کوچکی دارند با آن روبه‌رو می‌شوید، انتخاب مبل مناسب خواهد بود. درحقیقت، این وسیله یکی از اصلی‌ترین عناصر دکوراسیون هر خانه‌ای محسوب شده که معمولاً بیشترین فضا را نیز اشغال می‌کند. از همین رو، اگر شما هم در این فکر هستید که چه مبلمانی برای فضا‌های کوچک تهیه کنید که ضمن آن‌که کاربردی و راحت باشد، فضایی شیک و دلنشین را نیز ایجاد کند، بهتر است در ادامه این متن همراه ما باشید، چراکه تصمیم داریم به موضوع اغلب گیج‌کننده انتخاب مبل‌های فضای کوچک بپردازیم و انواع مبل را برای این منظور معرفی کنیم. همچنین در انتها نکاتی را برای شما بیان می‌کنیم تا بهترین چیدمان را در خانه‌های آپارتمانی کوچک انجام دهید.

مبل راحتی


مبل راحتی، انتخابی بی‌نظیر برای خانه‌های کوچک


یکی از انواع مدل مبل که می‌توان برای فضا‌های کوچک در نظر گرفت، مبل راحتی است. البته پیش از انتخاب این نوع محصول باید به سبک دکوراسیون خانه توجه داشته باشید. این محصولات تنوع زیادی در بازار داشته و گزینه‌های زیادی نیز در پیش‌ِروی شما قرار دارد، اما فراموش نکنید که مبل‌های راحتی با تمامی سبک‌ها منطبق نیستند.
درحقیقت، این مدل مبل بیشتر با سبک‌های تلفیقی مدرن و کلاسیک همخوانی داشته و اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است، پیشنهاد می‌شود به مدل‌های دیگر که در ادامه متن معرفی می‌کنیم فکر کنید. به هر حال، درصورتی‌که مبل راحتی را انتخاب کردید، بهتر است ارتفاع کمی داشته باشد تا دکوراسیون فضای کوچک موردنظرتان شلوغ به‌نظر نرسد.


مبل ال، انتخابی ایده‌آل برای فضا‌های کوچک


بدون تردید یکی از انتخاب‌های عالی برای خانه‌های کوچک، مبل ال خواهد بود. این محصول به‌دلیل نوع چینش، تنوع بسیار بالایی داشته و در تمام دکوراسیون‌ها، از مدرن تا کلاسیک، می‌توان از آن استفاده کرد. نحوه چیدمان مبل ال باعث شده است تا فضای خالی در گوشه‌های اتاق ایجاد نشود. درواقع، با اشغال کمترین فضا از نشیمن، علاوه‌بر این‌که مرکز اتاق شما خالی می‌ماند، تعداد مبل بیشتری نیز می‌توانید در کنار هم قرار دهید.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است مبلی را برای فضا‌های کوچک انتخاب کنید که ارتفاع و عمق کمتری داشته باشد. از طرفی، اگر به سبک مدرن در طراحی دکوراسیون علاقه‌مند هستید، مبل‌های فلزی یا چرمی انتخابی ایده‌آل برای شما خواهند بود. همچنین استفاده از مبلمان چوبی علاوه‌بر این‌که حس گرم‌تر و دنج‌تر به محیط می‌بخشد، باعث شده است تا فضا ظاهری کلاسیک نیز به خود بگیرد.
 

مبل استیل فرانسوی


مبل استیل، انتخابی متفاوت برای خانه‌های کوچک

اگر از طرفداران سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی هستید و از طرفی فضای وسیعی برای چیدمان نیز در اختیار ندارید، می‌توانید به فکر استفاده از مبل استیل باشید. درحقیقت، این مدل مبل‌ها به‌طور معمول ابعاد و سایز کوچک‌تری نسبت‌به انواع مبل دارند که این موضوع به‌تنهایی باعث شده است تا انتخابی مناسب برای خانه‌های با متراژ کم باشند.
برای این‌که فضای کمتری اشغال شود، بهتر است مبل‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاع کمتری داشته باشند. درست است که ظاهر کلاسیک مبل استیل به منبت‌کاری و کنده‌کاری‌های آن بستگی دارد، اما اگر این موارد ظریف‌تر انجام شده باشد، ظاهری جمع‌وجورتر به اتاق خواهد داد. از طرفی، بهترین رنگ برای مبلمان استیل خانه‌های کوچک، رنگ‌های روشن‌تر است، چراکه شلوغی فضا را کمتر نشان می‌دهد. البته توجه به همخوانی رنگ مبل و کف‌پوش‌ها نیز به این کار بیشتر کمک می‌کند.


مبل کلاسیک، انتخابی مناسب برای فضا‌های کوچک


چنانچه در یک خانه سنتی با سبک قدیمی زندگی می‌کنید و فضای زیادی هم برای مبلمان ندارید، انتخاب شما می‌تواند از میان انواع مبل کلاسیک باشد. فقط این نکته را هم در نظر داشته باشید که در هنگام چیدمان، باید دسته‌های مبل را تا حد ممکن نزدیک یکدیگر قرار دهید.
از طرفی بهتر است از نیم‌ست مبل کلاسیک استفاده کرده تا فضای کمتری اشغال کنید. همچنین برای این مبل‌ها، کوسن‌های کوچک با هارمونی رنگی روشن بگذارید تا در بزرگ‌تر جلوه‌دادن محیط تأثیرگذارتر باشند.
کاناپه تک به‌همراه صندلی تک، ساده و مینیمال برای فضا‌های کوچک
به‌طورکلی، برای فضاهای کوچک، مدل مبدل راحتی گزینه ایده‌آلی به‌نظر می‌رسد. از طرفی، اگر در میان انتخاب‌های شما جایی برای مبل ال وجود ندارد، می‌توانید به کاناپه‌های تک همراه با یکی دو صندلی در کنار آن فکر کنید.
این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که این کاناپه‌های دونفره که در کنار دو صندلی دیگر قرار می‌گیرند، لاو ست نام دارند. درحقیقت، لاو ست‌ها بزرگ‌تر از مبل‌های تک‌نفره و کوچک‌تر از مبل‌های دونفره هستند و به‌عنوان بهترین مبل برای فضا‌های دنج محسوب می‌شوند. تنوع لاو ست‌ها در بازار بسیار زیاد است و این موضوع دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد.

مبل کلاسیک


 
نکات مهمی که برای انتخاب انواع مبل فضای کوچک باید بدانید


به‌طورکلی، بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه خود می‌توانید برای فضاهای کوچک، از میان مبلمان راحتی، ال، کلاسیک و استیل انتخاب کنید، اما برای این‌که ظاهری بزرگ‌تر و زیباتر به محیط موردنظرتان بدهید، پیشنهاد می‌شود نکات زیر را نیز رعایت کنید:
•    در ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که در خانه‌های کوچک، فضا‌های پرت و کنج را برای چیدمان مبل در نظر بگیرید.
•    در خانه‌های کوچک با ارتفاع سقف کوتاه، از مبل استیل و کلاسیک استفاده نکنید.
•    از عسلی‌های کوچک و میز‌های جلو مبلی ظریف و با ارتفاع کم برای فضا‌های کوچک استفاده شود.
•    برای استفاده بهینه‌تر، مبلمانی را انتخاب کنید که در قسمت نشیمن و دسته‌های خود باکس‌های مخفی داشته باشند.
درنهایت، بد نیست بدانید که مبلمان به سبک مینیمال به‌دلیل سادگی در طراحی و ساختار، از دیگر گزینه‌های مناسب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک محسوب می‌شوند.
گفتار پایانی
همان‌طورکه می‌دانید، انتخاب و چیدمان مبلمان در فضا‌های کوچک، یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی در خانه‌ها و آپارتمان‌های امروزی است. درواقع، مبل مناسب برای چنین فضا‌هایی باید به‌گونه‌ای باشد که باعث شلوغ شدن و کوچک نشان دادن محیط خانه نشود. اگر شما هم در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، این بدان معنا نیست که انتخاب‌های محدودی برای خرید مبلمان پیش‌روی‌تان قرار دارد، چراکه تنوع این محصولات به‌قدری زیاد است که بدون شک شما هم می‌توانید انتخابی شیک و ایده‌آل از میان انواع مبل راحتی، مبل ال، مبل کلاسیک و مبل استیل داشته باشید. نظر شما در این مورد چیست؟

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری