+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

اجزای مبل سلطنتی کلاسیک

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/08/15

خب وقتشه کمی در مورد بخش های مختلف تشکیل دهنده یک مبل سلطنتی کلاسیک و تاثیر اون در انتخاب و خرید و البته چیدمان در منزل شما صحبت نماییم. قبل ها هم در مقاله مهم ترین ملاک خرید مبل سلطنتی کلاسیک به این بخش و تاثیر مستقیم اون بر روی زیبایی دکوراسیون محل قرار گیری اشاره داشتیم.

امروز و در این مطلب میخواهیم یک اشاره کلی به اجزای مختلف یک مبل سلطنتی کلاسیک و نکات بسیار مهم در هنگام خرید این این مدل مبل داشته باشیم. به طور کلی این سبک از طراحی مبلمان دارای بخش هایی به شرح زیر است.

کاناپه سه نفره

مبل تک نفره

میز جلو مبل

میز عسلی

صندلی ناهار خوری

میز غذا خوری

شزلون

لاوست

تمامی اجزای ذکر شده در بالا در کنار یکدیگر می توانند تشکیل یک مبل سلطنتی کلاسیک بدهند. حالا اینکه هر کدام از این اجزا دارای چه ویژگی های ظاهری و ساختاری است و در هنگام چیدمان و انتخاب باید به چه مواردی توجه ویژه داشت از جمله مهم ترین مسائلی است که در این مطلب به اونها خواهیم پرداخت.

مبل سلطنتی کلاسیک

کاناپه سه نفره

بزرگترین مبل از اجزای تشکیل دهنده این سبک از مبلمان رو میشه کاناپه سه نفره در نظر گرفت. طراحی و ابعاد این کاناپه با توجه به مدل ظاهری میتواند کاملا متفاوت باشد. به طور مثال یکی از بزرگترین کاناپه های تولید شده در زمینه مبل سلطنتی کلاسیک رو میشه مبل خرچنگی دانست. به حدی ابعاد این کاناپه مبلمان بزرگ هست که بسیاری از مواقع برای گذراندن از بخش های راه پله و ورودی درب یک ساختمان به ناچار کاناپه کاملا از هم باز میشه و داخل منزل مونتاژ میشود.یا اگر بخواهیم در مورد یکی از ظریف ترین کاناپه های استیل موجود در بازار صحبت نماییم شاید بهترین گزینه مبل استیل فرانسوی باشد. این مدل با توجه به اصالت بسیار بالا و طول عمر بالای طراحی اون برای منازل و محیط های با سطح کیفیتی بالا ساخته شده است. ابعاد این کاناپه مبل سلطنتی کلاسیک به نحوی هست که بسیاری از مواقع حتی با آسانسور هم میشه برای بالابری این مبل بهره برد. نکته حائز اهمیت در انتخاب و خرید این کاناپه ابعاد و ظاهر اون هست که طبیعتا باید با محیطی که در اون قرار میگیره تناسب داشته باشد. پس توصیه میکنیم به صرف زیبا بودن هر کدام از مدل های سریعا اقدام به خرید این کاناپه مبل استیل در سطح بازار نکرده و تمامی شرایط رو در نظر بگیرید.

مبل تک نفره

این مبلمان با توجه به ظرافت و البته میزان منبت و هنر دست به کار رفته بر روی اون حتی به صورت تک هم میتونه در محیط های مختلف منزل و یا حتی محیط کار مورد استفاده قرار بگیرد. امروزه گروه های مختلف دکوراسیون برای بهره گیری فانتزی از مبل سلطنتی کلاسیک در بخش های مختلف این رویه رو در نظر گرفتند. اما جدا از این مبحث مبل تک نفره یکی از پر تعداد ترین اجزا در سبک مبلمان مذکور است. عموما مبل های سبک سلطنتی کلاسیک دارای چهار یا شش مبل تک نفره هستند. لذا یکی از موارد مهم در چیدمان این مدل از محصولات توجه ویژه به این مبلمان می باشد. توصیه میکنیم اگر در نظر دارید تا تعداد نشیمن مبلمان استیل خودتون رو بیشتر کنید به جای افزایش کاناپه های سه نفره مستقیما سراغ نمونه تک نفره اون برید. مگر اینکه طراحی فضای پذیرایی منزل شما به نحوی باشه که به اجبار از حالت تقارن بهره گیری کنید.

مبل سلطنتی کلاسیک

میز جلو مبل

بخش سوم از اجزای یک مبل سلطنتی کلاسیک که البته در چیدمان در داخل منزل هم بسیار تاثیر گذار هست همان میز مبلی یا همان جلو مبل است. ابعاد و ظاهر یک میز جلو مبل چه در زمینه ست کردن با اجزای مختلف یک مبل سلطنتی کلاسیک یا به اصطلاح استیل میتونه بر روی دکوراسیون محل قرارگیری و البته انتخاب شما کاملا تاثیر گذار باشد. به طور مثال میز های جلو مبل در این نمونه از طراحی بیشتر در ابعاد مربع و مستطیل تحت تولید هست. البته باید در نظر داشت که با توجه به طراحی کلی این مدل مبلمان میتونه ساختار اون ها به چند ظلعی و یا بیضی تغییر حالت دهد.لذا توصیه میکنیم قبل از اینکه میز جلو جداگانه خرید داشته باشید و یا حتی تعداد میز ها رو تغییر بدید در وهله اول به دکوراسیون محل قرار گیری این مدل میز ها توجه داشته باشید.

میز عسلی

این مدل میز با توجه به ابعاد نسبتا کم اون و البته وزن سبک در بسیاری از نمونه کار های دکوراسیون داخل مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی مهم در هنگام انتخاب و خرید این بخش از مبل سلطنتی کلاسیک توجه به ابعاد آن است. حتما تا بحال متوجه شدین که بیشترین بخشی که در هنگام پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار می گیرد همان میز عسلی است. لذا ابعاد و وزن و همچنین ظاهر این محصول حتما باید در هنگام خرید این مبلمان مورد توجه باشد. نکته ی دوم متعلقات این میز است. مواردی مانند شیشه که به خودی خود هم می تواند خطرناک باشد و هم زیبایی این محصول را دوچندان سازد.

صندلی ناهار خوری

یکی از مهم ترین بخش های از اجزای تشکیل دهنده انواع مدل مبل را می توان صندلی های میزبان و یا همان ناهار خوری دانست. این سبک از تولیدات با توجه به ظرافت در طراحی و ابعاد کم و وزن مناسب تاثیر به سزایی در دکوراسیون محل قرار گیری خودشون دارند. به طور مثال حتما دیده اید که از این صندلی در کنار مبلمان در هنگامی که تعداد مهمان ها از نشیمن محصول بیشتر هست مورد استفاده قرار می گیرد. همین امر باعث شده تا بسیاری از مبل استیل های موجود در سطح بازار به صورت 9 نفره تعبیه و تولید شوند. حتما باید توجه داشت که طراحی ظاهری و ارگونومی صندلی ناهار خوری با مابقی اجزای مبل در هماهنگی کامل باشد.

مبل سلطنتی کلاسیک

میز غذاخوری

از جمله زیبایی های مبلمان مدل سلطنتی کلاسیک را میتوان ست بودن تمام میز های جلو مبل و عسلی و البته غذا خوری دانست. به طور معمول طراحی میز غذا خوری مبل سلطنتی کلاسیک نمونه حجیم شده میز جلو مبل است. به نحوی که تمامی منبت ها و ابزار های به کار رفته بر روی بدنه این میز کاملا تابع مابقی اجزای این مبل استیل است. اما نکته ی حائز اهمیت در هنگام خرید میز ناهار خوری فضای مورد اشغال توسط آن می باشد. به طور معمول میز های در ابعاد 4 ، 6 ، 8 ، 10 و 12 نفره تولید می شود. همین موضع باعث شده تا دست شما در چیدمان محیط پذیرایی باز باشد. طول میز های ناهار خوری به طور معمول از 90 سانتی متر شروع شده و تا 280 سانتی متر ادامه پیدا میکند. ایران چوب عموما در نظر می گیرد تا ابعاد یک میز ناهار خوری را با توجه به فضای مورد اشغال در محیط منزل خریدار تنظیم نماید.

شزلون و لاوست

این دو مبل از مصنوعات چوبی را میتوان از جمله خلاقیت ها در زمینه مبلمان دانست که البته دارای سابقه تولید چند صد ساله هستند.شاید بهترین توضیح برای این نوع از مصنوعات چوبی بررسی کامل آنها در وبسایت ایران چوب باشد.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری