+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بررسی مزایا و معایب مبل چرم

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/02/30

در روش زندگی جدید مبل ها تبدیل به بخش مهم و جدانشدنی خانه‌های امروزی شده‌اند که دارای تنوع بسیار زیادی هستند مبلمان ساخته شده از جنس چرم یکی از انواع کاربردی مبلمان در دکوراسیون منازل است به همین دلیل آشنایی با مزایا و معایب مبل چرم قبل از خرید باعث اطمینان بیشتر شما نسب به خرید می‌شود.

آشنایی با مبل چرم

با وجود محبوب تر بودن مبلمان پارچه‌ای مبل های چرم نیز دارای طرح های مختلف و متفاوتی است که شما را نسبت به خرید و استفاده از آن ها تشویق می کنند به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب مبل چرم خواهیم پرداخت.

مبلمان چرم دسته ای از مبل است که رویه آن از جنس چرم و دارای ظاهری رسمی است که باعث شده علاوه بر منازل در ادارات هم مورد استفاده قرار گیرند.
مبل های چرم با ظاهر رسمی که دارند به دکوراسیون چهره‌ای شیک، اصیل و زیبا می بخشند با وجود تمام این ها باز هم به اندازه مبل پارچه‌ای طرفدار ندارند برای فهمیدن علت آن درادامه این مقاله به مزایا و معایب مبل چرم اشاره می کنیم.

مزایای مبل چرم

مبلمان چرم دارای مزایای خاص خود هستند که باعث می شود برخی افراد آن ها را به مبل های پارچه ای ترجیح دهند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تمیزکاری آسان

مبل هایی که از جنس چرم ساخته شده باشند بسیار محکم و ضخیم هستند که این ویژگی باعث می شود به سادگی خراب نشوند و آسیب نبینند.
به دلیل خاصیت نفوذناپذیری بالای چرم مبل های چرمی لک نمی شوند و درصورتی که کثیف شوند به آسانی تمیز می شوند و نیاز به شستشوی خاصی ندارند.

طول عمر بالا

درصورتی که چرم به کار گرفته شده در فرایند تولید مبل چرم طبیعی، مرغوب و باکیفیت باشد باید از این نظر کاملا خیالتان راحت باشد که تا مدت زمان زیادی نو و سالم باقی خواهد ماند و دچار خرابی و آسیب نمی شود.
عمر مبل هایی که با چرم مصنوعی تولید می شوند از مبل های ساخته شده با چرم طبیعی کوتاه تر است و نسبت آن ها آسیب پذیرند اما باز هم با وجود پایداری و مقاومت بالای چرم ها طول عمر مبل های چرمی نسبت به مبلمان پارچه ای بسیار بیشتر است.

عدم جذب مو

با وجود مقاومت و نفوذ ناپذیری بالای مبلمان چرمی احتمال نفوذ مو در این دسته از مبل ها بسیار کم است.

عدم جذب بو

به طور کل اجناس چرمی نسبت به اجناس پارچه ای بوی کمتری را به خود جذب می کنند و یا اصلا بویی به خود جذب نمی کنند.
برای مثال مبلمان پارچه ای به راحتی بوی ادکلنی که استفاده می کنید را به خود جذب می کند اما مبلمان چرمی اینطور نیست.

شیک بودن

مبلمان چرمی ظاهر خاص و شیکی دارند و این ویژگی را به فضا نیز منتقل می کنند در نتیجه اگر به دنبال ایجاد فضایی شیک و رسمی هستید مبل چرمی انتخاب مناسبی است.

معایب مبل چرم

در ادامه فرایند بررسی مزایا و معایب مبل چرم معایبی که موجب می شود افراد از خرید مبلمان چرمی خود داری کنند را بیان می کنیم.

قیمت بالا

برای همه واضح و روشن است که چرم از پارچه بسیار گران قیمت تر است در نتیجه این امر کاملا منطقی است که مبل های چرمی نسبت به پارچه ای گران تر باشند و این خود دلیلی بر ترجیح مبل پارچه ای توسط خریداران است.

عدم هماهنگی با محیط های شلوغ

فنری که در مبلمان چرمی استفاده می شود نسبت به فنری که در مبل های پارچه ای به کار گرفته می شود ضعیف تر است در نتیجه در مهمانی های شلوغ که ممکن است بچه ها روی مبل بالا و پایین بپرند یا مواردی شبیه این مبل های چرمی آسیب پذیر خواهند بود.

راحتی کمتر

مبل های چرمی بیشتر ظاهری شیک و رسمی دارند برای همین بیشتر مبل های راحتی که تولید می شوند از جنس پارچه هستند.
مبل های چرم احساس راحتی زیادی برای افراد ایجاد نمی کنند.

تنوع کمتر

چرم ها دارای رنگ های محدودی هستند که باعث می شود طراحی و رنگ بندی آن ها نسبت به مبل های پارچه بسیار کمتر باشد. به همین دلیل شاید نتوانید مبل چرمی متناسب با دکوراسیون مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با مزایا و معایب مبل چرم بحث کردیم که با بررسی این موارد شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا از آن ها استفاده خواهید کرد یا نه.
اگر هنوز برای خرید مبل چرم تردید دارید مشاوران سایت ایران چوب در این زمینه شما را به خوبی یاری خواهند کرد و با بررسی های دقیق مزایا و معایب مبل چرم را برای شما شرح خواهند داد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری