+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

چیدمان مبلمان برای سال نو و عید نوروز

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

بی شک در صورتی که پروسه چیدمان مبلمان با پیروی از قواعد و اصول خاصی صورت پذیرد، می‌ تواند برای زیبایی فضای دکوراسیون داخلی منزلتان معجزه بیافریند. همه ما در ماه‌ های پایانی سال تلاش می‌ کنیم تا علاوه بر انجام یک نظافت کلی، نوع چیدمان را برای هر چه زیبا تر به نظر رسیدن فضا به کمک خرید وسایل نو و جابجایی وسایل دستخوش تغییر کنیم. بی شک یکی از وسایلی که نقش اساسی را در روند هر چه بهتر اجرا گشتن دکوراسیون داخلی ایفا می‌ نماید؛ مبلمان ها هستند که گاهی به سبب قرار گیری اشتباه سبب قهر کردن زیبایی و جذابیت با فضای منزل ما می‌ گردد. در این مبحث قرار است تا با نکات مهمی در حوزه چیدمان مبلمان برای سال نو و عید نوروز آشناییت یابیم تا  همراه با شروع بهار، حال و هوای نابی را میهمانی فضای منزلمان نماییم.

توجه به نقطه کانونی

در همان گام ابتدایی؛ سر اصل مطلب بروید و نقطه کانونی فضا را مشخص سازید. فراموش نکنید که چینش مبلمان با تکیه بر نقطه کانونی اتاق صورت می‌ پذیرد. این  نقطه کانونی منحصر به شی و یا هر المان خاصی نیست و می‌ تواند شومینه ، تلویزیون یا حتی یک ویو بیرون از خانه باشد. برای مثال مهم است که شما در زمان استفاده از مبلمان نظاره‌ گر چه چشم اندازی باشید، یا اینکه دید شما نسب به تلویزیون در چه شرایطی قرار گیرد.

اولویت بندی در چیدمان وسایل منزل

روند چیدمان را با قرار دادن بزرگترین قطعه مبلمان آغاز نمایید‌. البته که این تکه باید به طور دقیق در مقابل نقطه کانونی قرار گیرد. در ایام نوروز قرار است که با گفت و گو از میهمانانتان، امر پذیرایی را تکامل بخشید. به همین سبب در جهت تسهیل گفتگو میان افراد؛ صندلی هایی که روبروی هم قرار می‌گیرند، نباید صاحب فاصله بیش از ۲ و نیم متر باشند. اگر متراژ فضایی که در اختیار دارید محدود است از قرارگیری کلیه اجزاء مبلمانتان جلوی  دیوارها خودداری نمایید.

شیوه بکارگیری مبلمان در فضای منزل

این مسئله را برای خودتان حل کنید که تصمیم دارید از فضای این اتاق برای چه اموری بهره ببرید. تنها هدف از پذیرایی از میهمانان بوده یا قرار است که تنها محل خانه باشد که در آن برای استراحت، میهمانی، گفت و گو خانوادگی و .... مبلمان چیده شده است.

حفظ تقارن در چیدمان مبلمان

‌در این قسمت شما تصمیم‌ گیرنده هستید. اگر قرار است بعد از چیدمان فضا، تصویری رسمی را به نمایش بگذارید، بی شک تقارن ایده آل ترین حالت ممکن است. اما اگر هدف چیز دیگریست بدانید که چیدمان نامتقارن مبلمان به فضا حس و حال غیر رسمی بودن خواهد بخشید.

تنوع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

به هیچ وجه دو تکه بزرگ را در کنار هم قرار ندهید. به جهت چشم نواز به نظر رسیدن فضا از مبلمان‌ هایی با سایز های متفاوت و قرار گیری صحیح آن ها در کنار یکدیگر کمک بگیرید. در همان ابتدا برای حفظ تعادل و معین ساختن شرایط ادامه چیدمان؛ دو قطعه بزرگ را روبروی هم قرار دهید.

کنتراست در دکوراسیون منزل

می‌ توانید از ترکیب نمودن خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد تلاش کنید. در صورتی که مبلمانتان دارای قالب ال و سبک مدرن است، با خرید یک میز گرد تضاد زیبایی را به تصویر بکشید. یا زمانی که مبلمان‌ها صاحب قالب گرد و منحنی است به یک میز های زاویه دار بروید.

از چه کار هایی در حوزه چیدمان مبلمان باید پرهیز کرد؟

اغلب ما با تکیه بر این موضوع که فضای کافی در منزل را در اختیار نداریم؛ مبلمان ها را به‌ شکل ردیفی و با فاصله اندکی از هم به دیوار می چسبانیم. نیاز است بدانید که انجام چنین روندی، مانع از جلوه و زیبایی فضا می گردد چرا که نیاز است شما با نوع چینش مبلمان، اقدام به ایجاد یک فضای مجزا نمایید. زمانی که مبلمان با فاصله معینی از دیوار چیده می شود، دکوراسیون مدرنی در خانه ایجاد می سازد که پروسه رفت و آمد شما را سهولت خواهد بخشید.

در اغلب منازل ایرانی، تلویزیون در جایگاه نقطه کانونی در زمان چیدمان مبلمان قرار می گیرد که در اصول حاکم در طراحی دکوراسیون داخلی، یک ایده کاملا رد شده است‌. زمانی که مبلمان در اطراف تلویزیون چیده شود، یک فضای توام با صمیمیت به جهت گفتگوی اعضاء خانواده و میهمان ها ایجاد خواهد گشت که نهایت لذت را از آن ببرند.

در آخرین مورد می‌ توان به یک اشتباه معمول و برجسته اشاره داشته باشیم که عموما نسبت به آن بی توجه هستیم. استفاده از فرش کوچک در میان مبلمان است. بهترین تصمیم در این روند  فرش را به گونه ای برگزینید که ابعاد آن در زمان نشستن روی مبل پاس شما پوشش دهد. در نتیجه برای دارا بودن یک دکوراسیون زیبا و جذاب و البته متناسب با قوانین حاکم در دکوراسیون داخلی برای پوشش مبل‌ ها به هیچ وجه انگشت انتخاب خود را روی فرش‌های کوچک نگذارید.

سرویس خواب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری