+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

نگهداری وسایل چوبی منزل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

اکثر کالاهایی چیدمان شده در منزل همه ما و حتی محل کار چه در قالب ضروری و چه قالب تزئینی از چوب ساخته می‌شوند‌. ضروری است که به این مسئله آگاهی داشته باشید که حتی مرغوب‌ترین انواع چوب‌ها در صورتی که بدرستی مورد مراقبت قرار نگیرند از طول عمرشان کاسته و در بعد زمانی کوتاه‌تری نیازمند تعمیر خواهند گشت. در این مطلب قرار است تا به موضوع صاحب اهمیت شرایط نگهداری وسایل چوبی منزل بپردازیم تا شما ضمن حفظ زیبایی و ظاهر ابتدایی وسایلتان مانع از هدر رفت هزینتان گردید.

نگهداری از وسایل چوبی منزل _ گردگیری به موقع

آیا میدانید اسرار ما از گردگیری به موقع علاوه بر زیبایی و نظافت منزل؛ مانع از رشد حشره ماده است كه عاشق جاهای کوچک و آلوده هستند. این حشرات در وسایل چوبی در محل اتصال یافتن چوب‌ها به یکدیگر، تخم‌ گذاری کرده و تخم خود را برای رشد به محل‌های  پر ازگرد و خاك می‌سپارند. همه تمرکزتان را روی درزهای چوبی مبلمان‌‌ها و وسایل بزرگ دکوراسیون نگذارید چراکه محصولات دیگری نیز؛ چون قاب عكس، دراور، كمد و ... مستعد این شرایط نگران کننده هستند.

نگهداری از وسایل چوبی منزل _ تمیز كردن تزئینات عاج روی چوب

نطافت تزئین‌های عاج ایجاد شده روی چوب را برای خود خیلی بزرگ نکنید کافی است تا از اندکی آب و یك شوینده ضعیف کمک بگیرید و به واسطه گوش پاک کن آغشته شده به این محلول؛ با حوصله زیاد برای تمیز كاری عاج دست بکار شوید. البته در پایان به واسطه یک پارچه کتان اثری از هیچ رطوبتی را باقی نگذارید. یکی از ترفندها در عاج‌هایی که با طیف روشن که به شدت زرد و تیره شده‌اند، تهیه خمیری از گچ و پراكسید هیدروژن است که به واسطه یک کاردک محل را پوشش و بعد از گذشت کمتر از ۱۰ دقیقه پاک خواهد شد. اگر به نتیجه نرسیدید در مرحله دوم زمان ماندگاری خمیر را افزایش دهید. مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد.

نگهداری از وسایل چوبی منزل _ سم پاشی حشرات موزی 

فصل بهار و شروع فصل تابستان، اوج فعالیت حشرات موذی و زمان تخم ریزیشان است. اما به خود نگرانی راه ندهید چراکه با تمیز نگه داشتن همیشگی وسایل چوبی این شرایط به راحتی قابل کنترل است. اما در صورتی که در این حوزه سهلنگاری به خرج داده و زمان کافی برای افزایش آن‌ها را در اختیارشان قرار دادید، باید از یک نیروی كمكی یا همان كارشناسی سمپاشی کمک بگیرید. در صورت انجام مطمئن باشید که شر آن‌ها برای همیشه کم شده است.

نگهداری از وسایل چوبی منزل _ گرما دشمن چوب

در فصل زمستان همه ما تنها دغدغه‌مان گرم کردن فضای خانه به واسطه شوفاژ بخاری‌ها است. در حالیکه نزدیکی بیش از اندازه آن‌ها به وسایل چوبی و ایجاد هوای خشک، می‌تواند زیان زننده باشد. اگر برای مدیریت این شرایط به موقع دست بکار نشوید؛ بعد از مدتی متوجه تصویری شبیه به كندوی زنبور عسل روی چوب‌ها خواهید بود و به مرور زمان غیرقابل استفاده خواهند گشت.

نگهداری از وسایل چوبی منزل _ ترمیم وسایل چوبی

اگر در زمان مناسب و زمانی که وسایل چوبی نیاز به رسیدگی به جا و رعایت استاندارد‌ها از سوی شما دارد؛ دست به کار نشوید؛ شرایط ایده‌آلی را را برای هجوم حشرات ایجاد خواهید ساخت. نیازمندی های ترمیمی وسایل چوبی در گزینه‌های مختلفی قرار می‌گیرند که وابسته به احتیاج به کار گرفته شود. اما اجازه دهید به زمانی اشاره داشته باشیم که به یکباره غافلگیر گردید، و گمان ببرید که کار از کار گذشته است. اما به هیچ وجه خودتان را نبازید. می‌توانید با یک حرکت ساده یك ماده ترمیم چوب خریداری نموده و به واسطه آن قسمت که دچار آسیب گشته را بازسازی نمایید. اما فراموش نکنید که نیاز است دستور کار را به دقت مطالعه کنید.

 نگهداری از وسایل چوبی منزل _ لكه‌گیری كنید

بی‌شک که مایعات از اصلی ‌ترین و بزرگترین تهدیدات وسایل چوبی به حساب می‌آیند. ولی باز به این حالت توجه کافی به خرج نداده و با قرار دادن لیوان یا پارچ آب و ایجاد رطوبت از سوی آن یا گلدان بدون زیر گلدانی در قفسه‌های چوبی و ... خودمان را به دردسر می‌اندازیم. در صورتی که چوب‌‌های روكش‌دار دچار لکه شوند، باید در پس نابودی سریع آن برآیید. در غیر این صورت رفع آن، ناممکن‌ خواهد گشت. برای برداشتن لكه،  باید در ابتدا مقداری روغن ساج را برای دقایقی روی آن قرار دهید. و بعد از چند دقیقه پاک کنید و جلا بزنید. در صورتی که این روند به شکست انجامید؛ ترکیبی از روغن بزرك و تربانتین تهیه و به کمک یک تكه پنبه روی قسمت مدنظر ظرف ۷ تا ۸ ساعت قرار دهید. در پایان نیاز است به آسیب نامطلوب تابش نور مستقیم خورشید اشاره داشته باشیم که، از طریق فیلتر به واسطه پرده‌های زخیم تر امکان مدیریت دارد. حال که اطلاعات جامعی در باب نگهداری از وسایل چوبی منزل در دست دارید، می‌توانید با تکیه بر چند روش ساده زیبایی و هزینه‌ای که صرف نموده‌اید را حفظ کنید.

سرویس خواب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری