+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بهتر است میز ناهارخوری چوبی بخریم یا MDF؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

البته‌که همه ما تمایل داریم با شرایط اقتصادی نابسامان حال حاضر تمامی ابعاد متعدد زندگیمان را مدیریت نماییم که از جمله آن‌ها می‌توان به به تصویر کشیدن چیدمانی زیبا و همه‌پسند در منزل خود اشاره داشته باشیم. خواسته غیرمعقولی نیست که در کنار هزینه و زمانی که اختصاص می‌دهیم، صاحب یک محصول باکیفیت و در عین حال زیبا به روز شویم‌. یکی از متداول‌ترین وسایلی که در منزل همه ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزناهارخوری است. عموما متریالی که ما در میان دوراهی یا شرایط توام با ابهام در هنگام خرید قرار می‌دهد، نوع چوبی و یا ام‌دی‌اف آن است. طبق آماری که از بررسی‌ها در دست است، اکثر میزهای ناهارخوری موجود در بازار از جنس MDF یا HDF  است به این گونه که مرکزیت میز از چوب مصنوعی و روکش بیرونی و زوارها به واسطه چوب پوشانده می‌شود. بنا بر این اوصاف، مشتری با یک نگاه با یک میز تمام چوب مواجه می‌گردد. در ادامه شما علاوه بر آنکه برای یک تشخیص بی‌ نقص در هنگام خرید آماده می‌شوید، پاسخ سوال میز ناهارخوری چوبی بخرم یا MDF را درخواهید یافت.

 

تفاوت ظاهری میزغذاخوری چوبی با ام‌دی‌اف؟

موردی که در باب ساخت میزهای چوبی دارای قابلیت ذکر می‌باشد، این است در باب ساخت میزهای چوبی به سبب وجود بافت‌های ناهمگون چوب طبیعی، امکان ایجاد صفحه‌ای با وزن متناسب که بتوان در مرکزیت آن ثیقل و شکل یکپارچه‌ای را ایجاد ساخت را، به تصویر کشید. به همین سبب برای ایجاد این سطح همگون انواع نئوپان، MDF و… جانشین چوب می‌کنند. نقصی که می‌توان برای این مدل بر‌شمرد آن است که با وزن قابل توجه‌تری نسبت به میز ناهارخوری چوبی همراه است. البته این شرایط انحصاری نبوده و بنا به درخواست مشتری، برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید میز ناهار‌خوری تمام چوب اما در آماری محدودی می‌نمایند. ولی باید هزینه تقریبا دوبرابری را پرداخت کنند. در نتیجه اینکه شما میزنهارخوری چوبی یا ام‌دی‌اف را انتخاب نمایید فقط و فقط  به سلیقه شخصی، سبک چیدمان منزل و از همه مهمتر میزان بودجه در دسترستان وابسته است.

چه زمانی خرید میز غذا خوری چوبی توصیه می‌گردد؟

اگر وابسته به شرایط مالی و یا باورهای شخصی، تمایلی به تعویض زودهنگام وسایل منزل خود ندارید و خواستار حفظ کیفیت آن تا مدت مدیدی هستید؛ توصیه داریم که میز غذاخوری با متریال بلوط، گردو و یا افرا را انتخاب نمایید. چراکه مقاومت مضاعف‌تری نسبت به MDF دارا است. همانطور که گفتیم باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما یک محصول با ضمانت کیفیت اثبات شده را خریداری خواهید نمود. البته رنگ یا روکش چوبی که انتخاب می‌کنید هم در جایگاه دو فاکتور اصلی قرار می‌گیرند. هر یک از ما دارای سلیقه متفاوتی در انتخاب طیف رنگی هستیم و ممکن است به سبب تبعیت از مد روز  رنگ‌های جیغ را انتخاب کنیم ولی نباید از یاد برد که طیف‌های خنثی انتخاب مطلوب‌تری برای میز ناهار خوری هستند و حتی با گذشت بعد زمانی زیادی برای شما تکراری نخواهند گشت.

 

میز غذا خوری ام دی اف یا چوبی ؟

اگر میز ناهار خوری از کالاهای پر استفاده منزلتان محسوب می‌گردد، یا در هنگام پذیرایی از میهمان‌ها و در زمان سرو غذا از آن کمک می‌گیرید؛ مجبور خواهید گشت تا دائما آن را تمیز کنید که انتخاب نوع چوبی شرایط را برای شما آسانتر خواهد نمود.

علاوه‌بر آنکه تمیزی و برق انداختن آن به سرعت صورت می‌پذیرد، کمترین خط و یا خراشیدگی به راحتی نمایان نمی‌شود. این در حالی است که برای تمیز نمودن میزهای MDF باید وسواس مضاعف‌تری به خرج داده شود و کمترین زدگی به سرعت تصویر تخریبی از آن را به نمایش می‌گذارد.

اگر راغب به خرید میزهای ناهارخوری MDF هستید ولی توصیفات ما از آسیب‌پذیری و نمایان ساختن آن، شما را به شبهه انداخته است، پیشنهاد می‌‌شود از میزهای ناهارخوری MDF با روکش وکیوم استفاده کنید. این روکش‌ها سابقا فقط برای MDF مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر برای نمونه های چوبی نیز در قالب مطلوبی پاسخگو است. البته نمی‌توان نسبت  به میز ناهارخوری ام‌دی‌‌اف نیز کم لطفی به خرج داد و باید به مقاومت بالای آن در برابر رطوبت نسبت به نوع چوبی اشاره کرد.

 

سخن پایانی

بعد از مورد قیاس قرار میز‌ناهار خوری ام‌دی‌اف و چوبی، باید نوع دکوراسیون پیاده شده در فضا را نیز مدنظر قرار دهید چراکه، کافی است تنها یک کالای نادرست به این چیدمان وارد گردد تا تمام فضای آن را به شکل جدی مورد تهدید قرار دهد. بدین‌ترتیب اگر منزل شما تم سنتی، لوکس یا کلاسیک دارد، بهترین انتخاب  میز ناهارخوری چوبی است، اما اگر در چیدمان سبک مینیمالیستی حاکم است، قرارگیری میزهای MDF جذابیت بیشتری را به تصویر می‌کشد. در هر دو حالت و در هنگام خرید ۳ فاکتور اصلی را به جدیت مورد توجه قرار دهید:

  • دوام و کارایی
  • رنگ
  • شکل، ابعاد و سبک

ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری