+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تختخواب تاشو و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

امروزه دیگر خبری از آن خانه‌های سنتی با با متراژ بالا نیست و تعداد کثیری از جمعیت هر شهر در اپارتمان‌هایی با متراژ پایین زندگی می‌کنند. به همین سبب است که تمام تلاش خود را بر آن می‌دارند تا از فضای در دسترس، بهینه‌ترین استفاده ممکن را نمایند. به همین سبب است که جای‌دادن یا چیدمان وسایل ضروری در یک محیط کوچک، در یک حوزه تخصصی قرار می‌گیرد. نیاز است تا در طراحی چنین فضاهایی و با هدف رفع هر میزان از محدودیت، ترفندهای مخصوص به هر قسمت به کار گرفته شود همانند چیدمان اتاق خواب که اجرای تخت خواب تاشو، وضعیت مطلوب‌تری را فراهم می‌آورد.

 

 اجرای تخت‌ خواب تاشو در اتاق‌خواب چه مزیت‌هایی را می‌تواند بهمراه داشته باشد؟

  • برجسته‌ترین مزیتی که می‌توان در پروسه خرید تخت خواب تاشو از آن نام برد، بعد زمانی است که نیازی به تخت خواب ندارید و قادر هستید که از فضای خالی استفاده بهینه کنید.
  • جالب است که می‌توانید کاربری فضا را به واسطه تخت خواب تاشو تغییر بدهید و آن را از اتاق خواب به اتاق کار، اتاق بازی بچه‌ها یا هر کاربری دیگری مبدل سازید.
  • این نوع تخت‌خواب وابسته به آنکه دارای طراحی ساده و به دور از هر نوع پیچیدگی است از محبوبیت بسیاری در میان طرفداران سبک مینیمال برخوردار است.
  • عموما اجرای تخت‌خواب تاشو در محیط‌هایی صورت می‌پذیرد که افراد تمایل به جبران فضای ناکافی را دارا هستند. به همین سبب با متعلقات دیگری چون میز آرایش، دراور، قفسه و کمد در هم می‌آمیزد. در این صورت یک دکوراسیون کامل در اتاق خواب پیاده می‌شود.
  • اگر یکی از اتاق خواب‌های منزلتان را برای پذیرایی و استراحت میهمان در نظر گرفته‌‌اید، می‌توانید عمده چیدمان آن را به تخت تاشو بسپارید و در مواقعی که میزبان نیستید آن را جمع و از فضای خالی استفاده کنید.

 

آیا استفاده از تخت تاشو می‌تواند معایب زیان‌باری را به دنبال داشته باشد؟

  • متاسفانه برخی از تولیدکنندگان کار خود را به دور از صداقت انجام می‌دهند و روند ساخت تخت ‌خواب تاشو را به متریال ضعیف می‌سپارند، که از عمر آن می‌کاهد.
  • اگر جک‌های استفاده شده از نوع ضعیف باشند همیشه در تهدید شکستن و از کار افتادن قرار خواهند داشت.
  • مورد دیگر این است که امکان دارد کلاف فلزی تخت، فاقد کیفیت لازم باشد و نتواند بعد از گذشت مدتی وزن افرادی که از آن استفاده می‌کنند را تحمل کند.
  • دشواری در باز و بسته کردن دائمی تخت به ویژه برای افرادی که در کهولت سن به سر می‌برند.
  • مشقت در جابجایی به سبب بازگشایی تمامی اتصالات و قطعات و سرهم نمودن مجدد آن.

 

انواع تخت خواب تاشو

اگر وابسته به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار داشتید؛ منزل مورد علاقه خود را خریداری نموده‌اید اما اتاق‌های کوچک و کم‌جایش ذوق شما را کور کرده است، پیشنهادمان اجرای تخت‌خواب تاشو و مکمل‌های آن که در بالا از آن‌ها نام بردیم، می‌باشد. البته نیاز است بدانید که سرویس به سبب قرارگیری در دسته‌بندی‌های مختلف، دست شما را برای انتخاب بسیار بازخواهد گذاشت که عبارت هستند از:

تخت‌‌ تاشو جک‌‌دار:

 بدون تعارف عرض کنیم که در یک نظر سنجی از نتیجه کار تولید کننده مشخص شده است که تخت خواب‌های جک دار مناسب‌تر هستند و همینطور ظاهر مطلوب‌تری را به نمایش می‌گذارند.

 بدون جک:

نوع بدون جک به طور دقیق نقطه مقابل تخت جک‌دار است و نمی‌تواند آن‌طور که شاید و باید زیبایی چشم نوازی را به دکوراسیون خانه ببخشد.

فانتزی: 

در نوع دیگر می‌توانیم مدل فانتزی را معرف حضور شما گردیم که قابل سفارش در انواع و شکل‌های متعددی هستند. کودکان می‌توانند تخت تاشو را در غالب شخصیت کارتونی مورد علاقه خود سفارش دهند.

کلاسیک: 

اگر به دنبال راحتی بیشتر در ضمن استفاده از تخت‌خواب هستید و در انتظار تصویری زیبا و توام با سادگی هستید، می‌توانید نوع کلاسیک را برگزینید.

 

هزینه تولید تخت‌خواب‌های تاشو چگونه برآورد می‌گردد؟

آری! نمیتوان برای هر سبک، مدل و رنگ این نوع از تخت‌خواب‌ها هزینه واحدی را اعلام داشت. این روند با تکیه بر فاکتورهای متعددی صورت می‌پذیرد که از مهمترین آن‌ها جنس پروفیلی است که استفاده می‌گردد.  این پروفیل‌های فلزی به هر اندازه که دارای ضخامت باشند از کیفیت قابل توجهی نیز برخوردار می‌گردند. به همین سبب است که استفاده از پروفیل ضخیم بر روند افزایشی شدن قیمت تاثیرگذار است. مورد دوم نوع و جنسیت باکسی است که عموما ساخته شده از متریال  نئوپان و یا ام‌دی‌اف است که بازهم ام‌دی‌اف، به ویژه در نوع خارجی از قیمت بالاتری برخوردار می‌شود. آخرین فاکتور  تأثیرگذار در قیمت تخت، اندازه آن می‌باشد که ممکن است با المان‌های دیگری چون میز آرایش، میز تحریر، کمد وقفسه توام گردد.

ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری