+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مقایسه آینه و کنسول با ویترین

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

شاید به سبب افزایش جمعیت شهر نشیتی یا کاهش توان خرید عموم مردم است که اغلب ساختمان‌ها دارای متراژ پایین هستند. به همین سبب است که اجرای سبک و چیدمان داخلی آن تخصص بیش از پیشی را می‌طلبد. در چنین محیط‌هایی تمام تلاش اعضا بر آن است تا با حفظ فضای موجود، از تمام المان‌‌ها و کالا‌ها استفاده کنند. یکی از وسایلی که عموما در دکوراسیون بیشتر خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، آینه کنسول یا ویترین است. گروهی از افراد در روند انتخاب یکی از این دو مورد دچار تردید می‌شوند به همین سبب مایلند  آینه کنسول و ویترین را مورد قیاس قرار دهند تا ابهاماتشان به هنگام خرید کاملا رفع گردد و در نتیجه یک انتخاب صحیح داشته باشند.

آینه و کنسول چیست؟

در واقع کنسول نوعی میز است که بدنه داخلی آن چند  کشو تعبیه گشته است و روی آن را یک آینه زینت داده است. این کالاها به دو شکل پایه دار و دیواری طراحی و تولید می‌گردد و با چیدمان پذیرایی در هم می‌آمیزد. به همین سبب نیاز است تا با سبک اجرایی هماهنگی کافی داشته باشد. شاید ندانید که استفاده از آینه‌کنسول‌ها در فضاهای محدود و با متراژ پایین نیز بسیار کاربردی است زیرا علاوه‌بر زیبایی بخشی به محیط، با ایجاد شرایطی به جهت چیدمان ظروف و اشیای دیگر فضا سازی می‌کند.

 

ویترین چیست؟

و اما ویترین‌ها کمدهایی هستند که هم برای نگهداری و ‌و هم نمایش برخی ظروف استفاده می‌شود. شما می‌توانید ابعاد ویترین را بنا بر فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید البته مدل‌های جدیدتر داری ارتفاع کوتاه‌تر و پهنای کمتری هستند. هر یک از این ویترین‌ها متشکل از طبقات و بخش‌هایی به جهت نگهداری از ظرف هستند که عموما به ظروف فاخر، زینتی و قیمتی‌تر خلاصه می‌گردند.

آینه کنسول و ویترین چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

اگر وسایل مورد استفاده در منزل را مورد تقسیم‌بندی قرار دهیم این وسایل در دسته المان های مخصوص دکوراسیون حال و پذیرایی قرار می‌گیرند و اساسا هر دو آن‌ها ظروف خاصی را به نمایش و نگهداری می‌کنند.  اما تفاوت اصلی حاکم میان آن‌ها نوع به نمایش گذاشتن محتویات داخلی است.

به طور کلی ویترین عموما در قالب یک فضا و مکان برای نمایش ظروف است، در حالی که آینه کنسول به سبب دارا بودن کمد و همینطور طبقات غیر شفاف قادر نیست همانند یک ویترین ظروف را به نمایش دهد و به طور معمول به عنوان مکانی به جهت نگهداری تعداد متعدد و بیشتری از ظروف کاربرد دارد. در طراحی‌هایی که در حوزه صورت می‌پذیرد عموما ویترین ها کوتاه‌تر و البته باریک‌تر از بوفه‌ها ساخته می‌شوند و شانس حضورشان در آپارتمان های کوچک را نیز چندین برابر می‌نماید. به همین سبب امکان جای دهی ظروف بیشتر را از ما سلب خواهد نمود. با تکیه بر این اوصاف ویترین فقط در قالب یک ویترین، کارآیی خود را حفظ می‌کند اما میز کنسول‌ها از وسایل کاربردی محسوب می‌‌گردند که به طور دائم قابلیت استفاده دارند. ولی نمی‌توانید توقع به نمایش گذاشتن خارق العاده‌ای از ظروف زیبا و لوکس را داشته باشید. حال تصمیم با شماست که بنا بر انتظاراتی که دارا هستید یکی از این المان‌ها را انتخاب نمایید. به نمایش گذاشتن بعضی از ظروف یا اشیا خاص برایتان اهمیت دارد یا جای‌دادن وسایل بیشتر اما محروم از نمای محدودتر؟

 

آیا می‌توان آینه کنسول و ویترین را باهم خریداری و استفاده نمود؟

پیش از هر تصمیم و اقدامی نیاز است تا طراحی دکوراسیون منزل مورد بازنگری قرار گیرد. گروهی از اشخاص که تنها در پی برپایی یک فضای ساده و توام با آرامش هستند، اصولا پاسخشان نه است. اما افرادی که تمایل به تصویر کشیدن یک طراحی مدرن در منزلی با متراژ بالا را دارا هستند، ممانعتی در خرید هر دوی آن‌ها نخواهند داشت. تنها نیاز تا در پروسه اجرای دکوراتیو منزل، هر دو آن‌ها در جای مناسب خود قرار گیرند. اما نیاز است شما بدانید که رعایت اصل سادگی و توجه نمودن به هارمونی و استفاده از طیف رنگ مناسب در اجرای سبک مدرن بسیار اهمیت دارد و مانع از هر میزان شلوغی و در هم ریختگی خانه می‌گردد. این شرایط در سبک کلاسیک روند متضادی را پشت‌سر می‌گذارد زیرا تلاش بر آن است تا هر فضای خالی در دکوراسیون پر شود. بنابراین خریداری نمودن میز کنسول و ویترین در این سبک علاوه بر آنکه مانعی ندارد، موجب زیبا و لوکس‌تر به نظر رسیدن آن می‌گردد. 

 

بهترین بعد مکانی که می‌توان در منزل برای چیدمان آینه و کنسول در نظر گرفت، کجاست؟

 اولین موردی که سبب نوع و مکان قرارگیری آینه و کنسول می‌شود ابعاد و شکل آن است. یکی از مناسب ترین مکان‌ها برای قرار دادن آیینه کنسول قسمت ورودی خانه است. تصور کنید که ورودی منزل شما با قراگیری یک آینه‌ی بزرگ و کنسول زیبا و همینطور وسایل تزئین شده آزین گردد تا چشم هر بیننده‌ای را به هنگام ورود مبهوت خود سازد.

ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری