+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بازارهای مبل ایران

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/09/30

در این مطلب قصد داریم در مورد معرفی بازارهای مبل ایران صحبت کنیم. همیشه نیاز داریم برای خرید وسایل و لوازم منزلمان به صنف مربوط به همان ابزار یا وسیله در جای خاصی شهر مراجعه کنیم تا قدرت انتخاب بیشتری داشته باشیم و بتوانیم از بین مدل های بی شمار در بین قیمت های متنوع، مدل مدنظر خود را با بهترین کیفیت و بودجه بخریم. یکی از این وسایل در منزل مبلمان است که از اهمیت زیادی در دکوراسیون منزل برخوردار است.

معرفی بازارهای مبل موجود

بازار مبل یافت آباد

یکی از بزرگترین و متنوع ترین این بازارها در تهران بازار مبل یافت آباد است. یافت آباد چندین پاساژ بزرگ را در دل بازار مبل خود دارد که از جمله آنها می توان به پاساژ کاسپین و پاساژ مبل شماره 1 و 2 و 3 و ... و پاساژ لوکس خلیج فارس اشاره کرد.

 تمامی این پاساژها دارای خدمات رفاهی مناسب برای خریدارانی هستند که از جای جای کشور به آنجا برای خرید مبل مراجعه می کنند مثل پارکینگ اختصاصی، کافی شاپ، رستوران، و سرویس بهداشتی که علاوه بر اینکه می توانند در آنجا تنوع بالایی از مبلمان را مشاهده کنند بتوانند از این امکانات نیز بهره ببرند.

نکته قابل توجه در این بازار این است که اکثر محصولات به کمک واسطه ها به فروش می رسند و تولیدکنندگان محصولات دکوراسیون داخلی حضور بسیار کم رنگی دارند، که این مسئله موجب بالا بودن قیمت ها در این زمینه می شود.

بازار مبل در چهاردانگه

از محاسن این بازار می توان به قیمت های مناسب آن اشاره کرد که موجب شده توسط مردم با استقبال زیادی رو به رو شود. این بازار در قسمت جنوب شهر تهران در محله ای به نام چهاردانگه قرار گرفته است که بسیار نزدیک به دو محله مرتضی گرد و علی آباد است که محل تولید و فروش صنایع چوبی هستند.

اگر چه در این بازار قیمت ها مناسب تر هستند ولی این بازار هم معایب خود را دارد و گاهی در بین محصولات به محصولات بی کیفیتی که توسط سودجودیان این صنف تولید می شوند مواجه می شوید. اکثرا محصولات موجود در این بازار گارانتی مربوط به شرکت ها را دارا نیستند، و شما باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج بدهید.

نکته دیگر اینکه در این بازار، مغازه ها به صورت متمرکز در یک جا قرار نگرفته اند و در جاهای مختلف محل به صورت پراکنده واقع شده اند و گاهی برای پیدا کردن مدل مورد نظر خود باید کوچه ها و خیابان های بسیاری را طی کنید تا به محل مورد نظر برسید.

بازار مبل دلاوران

این بازار در سمت شرق تهران و در خیابان دلاوران واقع شده است. در آنجا نمایشگاه های مبل راحتی و مبلمان به اصطلاح رایج استیل واقع شده است. تنوع زیادی از محصولات و برندهای آشنا را در این نمایشگاه ها می توانید مشاهده کنید. خریداران جزیی و صادرکنندگان مبل با مراجعه به این بازار می توانند از تنوع محصولات آنجا بهره ببرند.

بازار مبل جاجرود

این بازار در فاصله 20 کیومتر از شهر تهران واقع شده است. در این بازار علاوه بر محصولات توید شده سوله های صنعتی که محصولات در آنجا تولید می شوند نیز قرار گرفته است و محصولات خود را از طریق نمایشگاه های دایر شده در آنجا با درصدی سود که توسط فروشندگان محصولات از خریداران گرفته می شود، به فروش می رسانند و به همین دلیل قیمت محصولات در این بازار نیز معمولا بالاتر است ولی از لحاظ کیفیت محصولات تولیدی این بازار در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

بازار مبل ملایر

این بازار به فاصله دورتر از پایتخت و در شهر ملایر واقع شده است. ملایر شهری است که به عنوان منبت کاری و مبل در ایران در چندین سال گذشته مشهور شده است و در آن تنوع زیادی برای خریداران و صادرکنندگان مبل در بازارهای مبل ایران وجود دارد. این بازار در بخش تولید مبلمان به اصطلاح استیل معروف است و همچنین در زمینه مبلمان کلاسیک و مبل های سلطنتی و مبلمان مصری، چون این نوع از مبل ها منبت کاری های زیبا احتیاج دارند و هنرمندان ملایری در این زمینه مشهور هستند.

در پایان امیدواریم با معرفی این بازارها در ایران برای خریداران، کمک شایانی در امر دکوراسیون داخلی منزل و مبلمان کرده باشیم. 

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری