+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران جوان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

برای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران لازم است بدانیم بچه‌ها به سرعت رشد می کنند و بزرگ می‌شوند و در این مسیر علائق و سلائق متفاوتی را تجربه می کنند. و در این میان پسران عجله بیشتری برای رسیدن به دنیای بزرگسالی به خرج می‌دهند.

پس این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید چون در این شرایط اقتصادی تقریبا تا چند سال احتمالا توانایی لازم را برای دوباره دکوراسیون کردن اتاق نخواهید داشت؛ پس به جا و اقتصادی است که وسایل اتاق و طرح و رنگی را که برای اتاق خواب او انتخاب می‌کنید تنها به یک رده سنی خاص متعلق نباشد.

مثلا بیشتر پسران در سن نوجوانی علاقه دارند رنگ تیم مورد نظر را در ورزش مورد علاقه خود انتخاب کنند. گاهی اوقات برای انتخاب وسایل و رنگ اتاق و چیدمان وسایل و دکور بین فرزندان و والدین اختلاف نظر وجود دارد پس یک دکوراسیون هوشمندانه به گونه ای است که هم طرح و رنگ اتاق و هم سبک دکوراسیون مورد پسند والدین و فرزند باشد و در مدت کوتاهی توجه هر دو را جلب کند.

 

چه طیف رنگی برای اتاق خواب پسران جوان انتخاب شود ؟

توجه به این نکته مهم است که رنگ های شاد و لطیف و سرزنده فقط مخصوص دنیای دختران نیست. امروزه این مسئله بسیار مهم است که به سلیقه شخصی هر فرد متناسب با روحیات او جدا از اینکه جنسیت او چیست اهمیت داده شود.

 پس اگر فرزند پسر شما به رنگ هایی چون نارنجی کرم سبزآبی یا صورتی علاقه مند است بدون هیچ خجالتی این مسئله را بپذیرید و به انتخاب رنگ و سلیقه او اهمیت بدهید.

اما در صورت کلی برای دکوراسیون اتاق پسرانه توصیه می شود از رنگ های اسپرت استفاده شود چرا که این رنگ ها با گذشت زمان و تغییر سن نیاز کمتری به مداخله و تعویض دارند رنگ هایی چون آبی سبز مشکی و بژ و طوسی روشن و طیف های رنگی درجه بندی شده در این رده از این نمونه رنگ ها هستند.

 

روانشناسی رنگ ها برای اتاق خواب پسران

رنگ سفید از جمله رنگ های مناسب برای اتاق پسران است و در کنار سفید برای جذابیت و هیجان فضا می توانید از رنگ های متضاد و یا مکمل یا رنگ های هم طیف این رنگ زیبا برای دکوراسیون داخلی اتاق ایده بگیرید. همچنین رنگ‌های روشن به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کنند و باعث آرامش بیشتر فرزندتان در مدت زمان حضور در اتاقش می‌شوند.

بهتر است در سنین نوجوانی رنگ‌های گرم کمتر در اتاق خواب پسرانه استفاده شوند چون در این سن پسرها اکثرا انرژی زیادی دارند و رنگ های گرم به بچه‌ها انرژی بیشتری می‌دهند و باعث می‌شود بچه ها با تحرک زیاد خود شما را کلافه کنند.

طیف رنگ آبی روشن، طلایی مات و کم رنگ، زیتونی، خاکستری و سبز در کنار رنگ‌های گرم ترکیب  رنگی مناسبی به منظور استفاده در اتاق خواب پسرانه هستند.

رنگ آبی تیره و کمی مایل به سورمه‌ای، خاکستری تیره، سبز و مشکی از رنگ‌های زیبا و مورد پسند اکثر پسرهای جوان هستند چرا که در این سن اتاق خواب برای پسران محیطی حکم محیطی خصوصی و دنج را دارد و این طیف رنگی القا کننده بیشتر برای این حس است.

رنگ آبی مناسب ترین گزینه برای رنگ اتاق پسرانه بزرگسال است این رنگ استرس را کاهش داده و به صلح و آرامش بیشتر ذهن کمک می‌کند.

می توانید از رنگ آبی و زرد در کنار سبز هم استفاده کرد. رنگ سبز از آن دسته رنگ هایی است که طیف بسیار گسترده ای را دارا است و می توان از آن به صورت ترکیبی و یا تکی استفاده کرد. در مورد رنگ سبز لازم است بدانید که این رنگ تداعی کننده رشد و آرامش می باشد

پایان

توجه کنید هر رنگی را که برای اتاق خواب پسرانه انتخاب می کنید بر روی انتخاب رنگ و طرح کمد و قفسه بندی های لازم برای دکوراسیون اتاق خواب تاثیرگذار است. و با توجه به نکاتی که  گفته شد سعی کنید برای اتاق خواب رنگی مناسب سن او انتخاب کنید چرا که تناسب در این زمینه موجب علاقه بیشتر فرزندتان به اتاقش می‌شود و از بودن در محیط اتاق لذت بیشتری می‌برد و احساس امنیت می کند.

 

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری