+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تزئین میز جلو مبلی

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

در این مطلب قصد داریم ببینیم برای تزئین میز جلو مبلی از چه اکسسوری هایی می توانیم استفاده کنیم و فضای نشیمن و پذیرایی را جذاب تر و دلنشین تر کنیم و مواردی را بیان کنیم تا بتوانید از آنها برای تزئین میز ایده بگیرید، با ما همراه باشید.

سبک طراحی برای تزئین میز جلو مبلی

نکته اول در رابطه با این انتخاب، این است که در نظر بگیرید از هر سبکی که برای دکوراسیون اتاق یا پذیرایی استفاده کرده اید می توانید از همان سبک ایده گرفته و میز جلوی مبل را دکور کنید.

برای این کار بهتر است از یک اکسسوری خاص و جذاب برای نقطه اصلی دید بر روی میز استفاده کنید و آن را در مرکز توجه یا به عبارتی در نقطه کانونی میز و دید بیننده قرار بدهید.

مثلا می توانید از یک گلدان جذاب با رنگ یا طرح خاص که از رنگ های مکمل یا متضاد با رنگ های اصلی مبلمان یا دکوراسیون اصلی منزل بهره بگیرید و هارمونی و هماهنگی با سبک طراحی را مدنظر قرار دهید.

بهتر است از شلوغی و استفاده از اکسسوری زیاد خودداری کنید، تا فضای کافی برای استفاده از میز فراهم باشد زیرا در هر صورت نباید فراموش کنید که کاربرد اصلی میز جلو مبلی برای استفاده و راحتی افراد نشسته بر روی مبل است.

 

توجه به تناسب بین تزئینات روی میز با ابعاد میز

نکته بعدی که باید رعایت کنید این مسئله است که به تناسب بین اندازه میز جلو مبلی و اکسسوری چیده شده روی میز اهمیت بدهید و سعی کنید بین آنها تناسب وجود داشته باشد مثلا از قرار دادن یک گلدان خیلی بزرگ روی یک میز کوچک خودداری کنید و یا از اکسسوری های خیلی کوچک بر روی میز خیلی بزرگ استفاده نکنید که به قدری کوچک باشند که روی میز به چشم نیایند. توجه به این موضوع به زیباتر شدن و اصولی شدن تزیینات روی میز کمک می کند.

ارتفاع اشیاء که روی میز قرار می دهید هم باید با ارتفاع میز و مبلمان متناسب باشد و جلو دید بیننده را مسدود نکند و بلکه ارتفاع آن به حدی باشد که طرف بتواند راحت فضای جلو خود و یا فردی که مقابل خود نشسته را ببیند و همینطور بتواند اگر تلویزیون جلو مبلمان قرار گرفته است به راحتی تصویر را مشاهده کند .

تاثیر شکل میز بر روی تزیین میز

شکل اصلی میز بر روی شکل اکسسوری هایی که انتخاب می کنید و محل قرار گرفتن آن تاثیرگذار است .

میز مستطیل شکل

مثلا اگر میزی دارید که به شکل مستطیل است بهتر است تزئینات روی آن به دو بخش تقسیم شوند و در دو طرف میز قرار بگیرند یا بر اساس سبک و سلیقه خودتان آنها را کلا در یک طرف میز قرار دهید و یا کلا در مرکز میز قرار بدهید. در میزهای بزرگ مستطیل شکل بهتر است یک دکور اصلی در وسط میز و مابقی اکسسوری در طرفین میز قرار بگیرند.

میز مربعی شکل

برای تزئین این میز می توانیبد میز را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و اکسسوری ها را در این چهار بخش قرار بدهید و یا اگر میز شما کوچک است بهتر این است که تزئینات در وسط این میز قرار بگیرند.

میز جلو مبلی دایره شکل

اگر میز دایره ای بزرگی دارید می توانید اکسسوری را در حالت مثلثی چیده و در وسط میز قرار بدهید ولی اگر میز گرد شما کوچک است بهتر است تزئینات در یک قسمت از میز و باهم و در کنار هم قرار بگیرند تا جلوه بهتری بدهند.

زاویه دید در تزیین میز جلو مبلمان

نکته بعدی این است که از هر اکسسوری که برای تزئین استفاده می کنید سعی کنید از جهات مختلف دید داشته باشد و در تمامی زوایا دیده شود مثلا قرار دادن قاب عکس بر روی میز جلو مبلی که تنها از یک سمت دیده می شود و از سمت دیگر تنها پشت قاب دیده می شود، خودداری کنید.

توجه به جنس میز و نوع آن

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید اگر میز دو طبقه است باید به تزئین زیر میز هم اهمیت بدهید و سعی کنید مرتب و منظم چیده شود به خصوص اگر رویه میز از جنس شیشه ای است حتما به دکور آن توجه داشته باشید چرا که بر روی چیدمان اصلی میز تاثیرگذار است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری