+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبلمان چوبی مدرن دوام داشته باشد؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

کوتاه‌ترین پاسخی که می‌توان به این سوال که مبلمان چوبی چقدر عمر می‌کند؟ این است که گر مبلمان چوبی از چوب و مواد مرغوب ساخته شده باشد، در صورت استفاده صحیح می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد.

نمونه‌های زیادی از چوب و مبلمان با طول عمر بیش از چندین قرن وجود دارد. برخی از نمونه‌های مبلمان چوبی در کاخ‌ها و ساختمان‌های سلطنتی پس از قرن‌ها استفاده، ظرافت و زیبایی منحصر به فرد خود را از دست نداده اند.

اما در زندگی روزمره ما، چقدر می‌توان انتظار داشت که مبلمان چوبی مدرن دوام داشته باشد؟ در اینجا به عواملی که بر عمر یک مبلمان چوبی تأثیر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم.

کیفیت مواد اولیه مبلمان چوبی

چوب مرغوبی که با روش‌های صنعتی مناسب خشک و فرآوری شده باشد و از رشد قارچ‌ها و حشرات در امان باشد در صورت نگهداری مناسب عمر طولانی دارد. رنگ باکیفیت، پوشش عالی برای افزایش طول عمر مبلمان است. لازم به ذکر است که در ساخت مبلمان چوبی علاوه بر چوب از مواد اولیه دیگری مانند پارچه، چرم (طبیعی یا مصنوعی) و یراق آلات (فلز، پلاستیک و ...) نیز استفاده می‌شود که کیفیت نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کیفیت ساخت

به شرط استفاده از مواد اولیه مرغوب، روش ساخت صحیح می‌تواند عمر چوب را افزایش دهد. مبلمان چوبی نوعی چوبینه ای است که در زندگی روزمره کاربرد دارد. به عنوان مثال، ما تقریباً یک سوم از زندگی خود را در رختخواب می‌گذرانیم. یا در بیشتر ساعات استراحت و معاشرت، این صندلی راحتی است که وزن ما را تحمل می‌کند. این وسایل باید به گونه ای ساخته شوند که ضمن تحمل وزن و ضربه‌های معمولی، در حین حرکت (مانند تغییر دکوراسیون) آسیبی نبینند.

 

در واقع، چوب ساخته شده در یک مغازه نجاری حرفه ای عمر طولانی تری دارد. زیرا با استفاده از مواد باکیفیت و بادوام، هر قطعه به شکلی دقیق و با کمک ابزار مناسب طراحی و ساخته می‌شود. این به مبلمان کمک می‌کند تا زیبایی خود را برای چندین دهه حفظ کند و در عین حال عملکرد خود را حفظ کند.

استفاده و نگهداری صحیح از مبلمان چوبی

یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش عمر چوب استفاده صحیح از آن است. شما باید در نظر داشته باشید که مبلمان برای حمل و استفاده از چه وزنی طراحی و ساخته شده است. در چنین مواقعی باید دستورالعمل‌ها و مشخصات سازنده مبلمان را رعایت کنید. یک مبل سه نفره نمی‌تواند وزن شش نفر را برای مدت طولانی تحمل کند. روکش مبل برای نشستن طراحی و ساخته شده است. یک صندلی چوبی وزن فردی را که روی چهار پای خود نشسته است تحمل می‌کند. هیچ صندلی باکیفیت و خوش ساختی از خم کردن دو پایه سالم باقی نمی‌ماند.

نگهداری کامل و دقیق نیز یکی از مهم‌ترین پارامترهای عمر چوب است. نزدیکی به رطوبت و قرار گرفتن مبلمان در معرض تغییرات زیاد آب و هوا، طول عمر آن را کوتاه می‌کند. نور مستقیم خورشید باعث تغییرات شدید و ناگهانی دمایی در بافت چوب می‌شود و به رنگ و پوشش چوب آسیب می‌رساند. بهترین راه برای نگهداری چوب برای مدت طولانی استفاده از آن در داخل خانه است. مبلمان برای فضاهای بیرونی باید در شرایط یکسان طراحی، ساخته و رنگ آمیزی شوند.

مدیریت رنگ نیز تاثیر بسزایی در طول عمر مبلمان چوبی دارد. رنگ علاوه بر جلوه و زیبایی که به ظاهر مبلمان می‌بخشد، در محافظت از چوب در برابر رطوبت، رشد قارچ‌ها و خوردن میکروب‌ها و حشرات تاثیر زیادی دارد.

کیفیت ساخت

در صورت استفاده از مواد اولیه مرغوب، روش تولید صحیح می‌تواند عمر چوب را افزایش دهد. مبلمان چوبی نوعی چوبینه است که در زندگی روزمره استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ما یک سوم زندگی خود را در رختخواب می‌گذرانیم. یا در بیشتر ساعات استراحت و دوستی، یک صندلی ساده است که وزن ما را تحمل می‌کند.

این وسایل باید طوری طراحی شوند که وزن و ضربه کلی را تحمل کنند و در حین حرکت (مثلاً تغییر منظره) آسیب نبینند. البته چوب ساخته شده در کارگاه نجاری حرفه ای عمر بسیار بیشتری دارد. زیرا علاوه بر استفاده از مواد با کیفیت و بادوام، هر قسمت با روش‌ها و ابزار درست و صحیح طراحی می‌شود. این به مبلمان کمک می‌کند تا زیبایی و عملکرد خود را برای چندین دهه حفظ کند.

 

سخن پایانی

اینکه بخواهیم دقیقاً به شما بگوییم که مبلمان چوبی چقدر عمر می‌کند؟ امکان پذیر نیست. اما در این مقاله توانستیم عوامل تاثیر گذار بر عمر مفید مبلمان را با هم بررسی کنیم و فاکتورهای مختلفی که فکر تعویض مبل را در سرمان می‌اندازند بسنجیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری