+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبلمان اداری

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

بیشتر ساعات روزانه در دفتر کار سپری می‌شود، محیطی که غالباً تنگ است و با توجه کمی به جزئیات مبله شده است. برای حصول نتایج رضایت بخش و مولد، علاوه بر توجه مشتری، طراحی صحیح فضا برای کارمند به گونه ای ضروری است که با توجه به نیازهای شرکت، تمایل وی به فعالیت را توسعه و افزایش دهد.  در انتخاب مبلمان اداری ، باید مطمئن شوید که آنها شخصیت مکان را تعریف می کنند، از خود شرکت، از یک تیم کارآمد و آماده صحبت می کنند. همچنین باید نیازهای کارکنان را در نظر گرفت و حس انعطاف پذیری و راحتی به آنها داد. هر چه یک محیط از سبک خاصی پیروی کند، خلاقیت و کارایی کارکنان آن بیشتر تحریک می شود. نکات موثر در انتخاب مبلمان اداری را بخوانید.

 

میز تحریر اداری

مطمئناً میز مهم ترین جزء هر دفتری است که بیشتر کارهای ما در آن انجام می شود. اولین توصیه ای که به شما می کنیم این است که آن را طوری قرار دهید که رو به دیوار باشد. در مورد ابعاد، ارتفاع باید 72 سانتی‌متر و عرض میز کار از 80 سانتی‌متر شروع می‌شود و برای مشاوره و پشتیبانی مستندات باید دارای قسمت‌های جانبی باشد. انتخاب متریال میز را نیز دست کم نگیرید. در واقع باید از مواد بازتابنده اجتناب کرد تا در حین کار مزاحمتی ایجاد نکند و در عوض چوب را انتخاب کرد تا زمانی که متخلخل نباشد، جنبه ای که عملیات نظافت را نیز تسهیل می کند.

 

صندلی اداری

یکی دیگر از اجزای اساسی که باید هوشمندانه انتخاب شود، صندلی اداری است. نشستن چند ساعته برای سلامت بدن ما ضروری است و نشستن نادرست می تواند اثرات منفی بر روی کمر، شانه ها و گردن داشته باشد. برای انتخاب یک صندلی اداری مناسب، مطلوب است که به ویژگی های خاصی مانند صندلی که باید چرخان باشد و تکیه گاه قابل تنظیم احترام بگذارید: به این ترتیب، شما امکان سفارشی کردن صندلی را با توجه به ارتفاع میز آن خواهید داشت.  همچنین بررسی کنید که صندلی دارای حروف اول UNI EN 1335 باشد که قانون فعلی به آن اشاره دارد؟ این علامت نشان‌دهنده  استاندارد صندلی های اداری است.  این قانون برخی از ویژگی های مربوط به ابعاد، مواد، الزامات ایمنی را که صندلی باید با آنها مطابقت داشته باشد، تعیین می کند.

 

قفسه های اداری

زمانی که فهمیدیم به کدام میز و صندلی مجهز شویم، باید به انتخاب قفسه هایی که دفتر ما را پر می کند، برویم. یک راه حل خوب این است که یک چیدمان عملی داشته باشید و قفسه ها و کمدهایی را انتخاب کنید که چرخ دارند و در صورت نیاز به راحتی جابه جا می شوند. در مورد مواد، چوب، فلز و پلاستیک همگی مناسب هستند. به اندازه‌هایی که باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که بتوانید همه کاغذهای شما را در خود جای دهید، که اغلب در پوشه‌هایی به اندازه ۲۸ ×۳۵ سانتی‌متر چیده شده‌اند، توجه کنید، بنابراین برای قفسه خود عمقی مناسب را در نظر بگیرید. بسیاری از قفسه‌های کتاب امکان تنظیم ارتفاع قفسه‌ها را فراهم می‌کنند.

 

روشنایی دفتر کار

برای جان بخشیدن به دفتر کار و تحریک تولید، نورپردازی بسیار مهم است و باید به خوبی فکر شود. برای خلاص شدن از انعکاس، تابش خیره کننده و تضادهای اغراق آمیز لازم است . ایده لامپ های خیلی روشن و سطوح بسیار بازتابنده را کنار بگذارید. از قرار دادن کامپیوتر خود در نزدیکی پنجره خودداری کنیدچراغ رومیزی که روی میز قرار می گیرد باید نوری پراکنده و مدولار متناسب با نیاز شما داشته باشد که چشمان شما را خیره و خسته نکند. ما چراغ‌های کم مصرف با رنگ‌های گرم را توصیه می‌کنیم و از رنگ‌های سرد، سفید یا آبی که برای چشم و توجه مضر هستند اجتناب کنید.

 

رنگ ها در مبلمان اداری

هیچ چیز مانع از آزمایش و جسارت حتی در دفتر کار با توجه به رنگ دیوارها نمی شود، اما همیشه توصیه می شود میزان ساعاتی را که در محل کار سپری می کنید، ارزیابی کنید. استفاده از رنگ‌های روشن یا قوی، هر چقدر هم که مد روز باشد، می‌تواند آزاردهنده باشد و توجه را از کار منحرف کند. از سوی دیگر، ثابت شده است که رنگ های ملایم در سایه های آبی یا پاستلی، تمرکز را بدون خسته کردن ذهن تحریک می کنند. تنها احتیاط باید این باشد که کل محیط را تک رنگ نکنید، زیرا در دراز مدت ممکن است خسته کننده شود، بنابراین، ایده آل این است که از عناصر مبلمان روشن تر مانند قرمز یا نارنجی جدا شوید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری