+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مهمترین نکات شستشوی مبل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

مبل بدون شک در مرکز محیط خانه قرار دارد. جایی است که بعد از یک روز کاری طولانی در آن استراحت می کنیم، از خواندن یک کتاب خوب لذت می بریم و چرا که نه، جایی که روی ان چرت هم می زنیم! از آنجایی که این یکی از بخش های خانه است که بیشتر افراد خانواده روی آن می نشینند، باید مرتب از آن مراقبت کنیم و بسته به جنس، با استفاده از محصولات و ابزارهای مختلف آن را تمیز کنیم . پس بیایید بفهمیم که چگونه مبل را بسته به پارچه، چرم یا چرم مصنوعی تمیز و شستشو  کنیم. ما در اینجا مهمترین نکات تمیز کردن و شستشوی مبل را بیان می کنیم. 


نحوه شستشوی مبل چرمی

اغلب مبل چرم‌ از نوع طبیعی و مصنوعی  نگرانی هایی را در مورد نحوه تمیز کردن آن ایجاد می کند، اما اگر ابزار مناسبی در اختیار داشته باشیم، بدون مشکل خاصی کار بزرگی انجام خواهیم داد. واضح است که قبل از استفاده از هر راه حلی، همیشه ایده آل این است که در مورد مناسب ترین درمان برای مبل که در اختیار داریم جویا شویم و آن را در گوشه ای مخفی آزمایش کنیم تا واکنش را بررسی کنیم.

با توجه به اینکه محصولات خاصی در بازار وجود دارد ، می توانیم از راهکارهای خانگی نیز استفاده کنیم . اگر این گزینه را انتخاب کنید، پس از حذف گرد و غبار می توانید:

مخلوطی از آب و صابون  تهیه کنید که به دلیل لطافت آن شناخته شده است.پارچه نرمی را به آن آغشته کنید و روی مبل بگذارید و از مالش خودداری کنید تاروی پوشش اثر نگذارید.

سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب آن را آبکشی کنید، کاملا خشک کنید. اصلا از مواد تهاجمی برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید.

 

نحوه شستشوی مبل پارچه ای

 

مبل پارچه ای به روشی کمی متفاوت از آنچه که اخیراً دیده شده نیاز دارد، همانطور که متوجه خواهید شد، صابون همیشه قهرمان داستان است.

واضح است که اگر یک مدل با  روکش جدا شونده باشد بسیار عالی است، زیرا کافی است پوشش را بردارید و آن را در ماشین لباسشویی طبق برنامه نشان داده شده روی برچسب بشویید (معمولاً برای جلوگیری از جمع شدن آن باید از دمای پایین استفاده کنید).

همانطور که می دانیم، با این حال، روکش بسیاری از مبل ها را نمی توان جدا کرد، بنابراین لازم است روشی متفاوت اما نه پیچیده را دنبال کنید. بیایید چند تکنیک ممکن را ببینیم.


مبل پارچه ای را با آب و صابون بشویید

اولین قدم همیشه بررسی روش شستشوی صحیح روی برچسب است : در برخی موارد، برای مثال، فقط درمان خشک امکان پذیر است. اگر مبل اجازه استفاده از آب را می دهد، می توانید مخلوطی از آب گرم و صابون را انتخاب کنید . پس از پاک کردن گرد و غبار با جاروبرقی، کافیست با دستمال مرطوب شده با این محلول  پاک کنید، سپس با یک دستمال مرطوب و تمیز بشویید و بگذارید خشک شود.

سطح را با مخلوط سرکه ضد عفونی کنید

از طرف دیگر، ممکن است برای ضدعفونی کردن مبل پارچه ای از محلول های مبتنی بر سرکه استفاده کنید .

ابتدا می توانید مخلوطی متشکل از 1 لیوان سرکه و نیم لیتر آب تهیه کنید .


در این مرحله فقط باید سطح مبل را با عبور از یک پارچه نرم مرطوب شده با این محلول ضد عفونی کنید .

استفاده از بخارشو

یکی دیگر از گزینه های ممکن، استفاده از بخارشوی است که به شما امکان می دهد میکروب ها و کثیفی ها را به طور موثر از بین ببرید، همیشه مطمئن شوید که مبل قادر به مقاومت در برابر این درمان است و با آینده نگری آن را بیش از حد خیس نکنید تا از رسیدن آب به لایه ها جلوگیری کنید.

 

نحوه شستشوی مبل آلکانترا

 آلکانترا نام تجاری یک ماده نساجی است که از میکروالیاف ساخته شده است، با ظاهری مشابه با جیر، که در مبلمان، لباس و فضای داخلی خودرو استفاده می شود. آیا مبل آلکانترا دارید و نمی دانید چگونه آن را تمیز کنید؟ نگران نباشید زیرا، حتی در این مورد، این روش سریع و آسان است.

برای نگهداری روزانه ، به سادگی سطح را با یک پارچه خشک یا جاروبرقی پاک کنید. با این حال، برای پاکسازی عمیق‌تر، می‌توانید از یک محصول خاص یا یک پارچه نخی سفید مرطوب استفاده کنید (بهتر است از پارچه‌های رنگی خودداری کنید زیرا می‌توانند اثری از خود به جای بگذارند)، مراقب باشید بیش از حد خیس نشود. همچنین در این حالت، اگر روکش قابل جدا شدن باشد، عموماً می توان آن را در ماشین لباسشویی قرار داد و طبق دستورالعمل روی برچسب آن را شستشو داد (معمولاً در دمای 30 درجه، استفاده از مواد شوینده ملایم و اجتناب از چرخه چرخش توصیه می شود. ). سپس در هوای آزاد خشک می شود.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری