+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

دکوراسیون اتاق خواب

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/31

همانطور که می‌دانیم اتاق خواب یک مکانی برای استراحت است و به همین علت باید به دکوراسیون آن توجه ویژه‌ای شود تا برای انسان راحتی و آرامش در هنگام خواب و استراحت به ارمغان بیاورد. اتاق خواب ها جزء حریم خصوصی هر فرد در خانه به حساب آمده و بیشتر افراد برای خود اتاق خواب شخصی دارد که آن را به هر صورتی که دوست داشته باشند میتواند بچینند. دکوراسیون اتاق خواب در راحتی و داشتن فضایی آرام برای خواب و استراحت حرف اول را میزند. داشتن اتاق خواب شیک بزرگ با یک تخت راحت پا تختی، میز آرایش، صندلی، چراغ سقفی زیبا، چراغ خواب، یک مبل راحتی و یا کاناپه از خواسته های تمامی افراد با هر سن و جنسیتی می باشد. دکوراسیون اتاق خواب ها با توجه به سلایق افراد، میزان بودجه، دکوراسیون منزل و جنسیت افراد چیده میشود.

انواع دکوراسیون اتاق خواب

برای چیدن دکور اتاق خواب از انواع سبک ها به کار برده خواهد شد که در بعضی اوقات ممکن است که با توجه به میزان فضای مورد نظر مبل و کاناپه هم انتخاب شود و افرادی که دارای فضای بیشتری برای اتاق خواب هستند معمولا از یک ست مبل راحتی برای اتاق خود در نظر خواهند گرفت. ولی افرادی که اتاق خواب آنها دارای فضای کمتری است از یک مبل تک نفره یا یک کاناپه کوچک برای هنگام مطالعه در دکوراسیون اتاق خواب استفاده میکنند.

 دکوراسیون اتاق خواب به سبک سلطنتی:

 دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی، دکوراسیونی که در آن سقف و دیوارها دیوار ها دارای گچبری های بسیار زیبا و شلوغی است و معمولا از رنگ هایی مانند طلایی نقره ای آبی قرمز یا زرشکی در کنار رنگ های دیگر استفاده میکنند.و این ابزارها که در دیوار و سقف به کار برده شده اند دارای  برجستگی هستند و معمولاً چیدن تخت کمد و دیگر ابزار های چوبی هم دارای تاج و قاب میباشند. در برخی اوقات برای این سبک از اتاق خواب مبل سلطنتی تک نفره بزرگ در نظر گرفته میشود.

 

 دکوراسیون اتاق خواب مدرن و کلاسیک: 

سبک مدرن و کلاسیک تقریباً مانند هم بوده و هر دو طرفدار دیزاینی خلوت و ساده هستند و در این دکوراسیون شلوغی وجود ندارد و از یک تم رنگی ملایم به همراه رنگ های دیگر برای فضا استفاده میشود در این سبک فقط ابزارهای ضروری استفاده خواهد شد و چیزهای اضافی در خفا خواهد ماند. در برخی اوقات از یک کاناپه ساده در این سبک به کار برده میشود.

 دکوراسیون اتاق خواب سنتی:

در این سبک از رنگهای شادی مانند قرمز، آبی، یاسی، صورتی استفاده شده و پارچه های بکار رفته در ملافه پرده روبالشتی ها دارای طرح و رنگ هایی با تم قرمز خواهند بود از قالیچه های رنگی، گلیم، جاجیم هم برای پوشش کف به کار برده می شود.

 نقش پرده در دکوراسیون

در اتاق خواب هایی که دارای درب یا پنجره می باشند برای پوشش و تزیین آنها نیاز است که پرده نصب شود. انتخاب پرده برای اتاق خواب با توجه به نوع سبک چیدمان اتاق خواب پرده تهیه میشود. بیشتر افراد تمایل دارند که اتاق خواب آنها نور و پنجره داشته باشد، پس در زمان انتخاب پرده از یک پرده توری جهت نصب برای پنجره اتاق خواب استفاده می کنند. بعضی ها هم سبک سلطنتی را پسندیده و به همین دلیل از نوع یال سلطنتی برای نصب پرده انتخاب می کنند. برخی افراد هم پرده های کرکره ای را انتخاب خواهند کرد.

 انتخاب کردن  رنگ دیوار یا کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب

 رنگ دیوارها بسیار نقش مهمی در دکوراسیون یک فضای بسته را دارند اگر از رنگهای شاد استفاده شود قطعاً فضای اتاق خواب بزرگ تر است و رنگ‌های تیره فضایی دلگیر و تاریک را ایجاد می کند. کاغذ دیواری اتاق خواب هم در رنگها و طرح های متفاوتی وجود دارند. تم قهوه ای زرد طلایی سفید آبی سبز با گلهای برجسته دارای طرفداران زیادی است.

کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

کمد دیواری یکی از ابزار های که برای نظم دهی  دکوراسیون اتاق خواب استفاده می شود. وجود کمد دیواری در اتاق خواب سبب نظم دهی وسایل خواهد شد. ممکن است که بیشتر افراد در اتاق خواب خود فضای زیادی جهت قرار دادن تخت را نداشته باشند پس در اینجا بهترین گزینه این است که از تخت های تاشو برای اتاق خواب خود استفاده نمایند.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری