+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تاثیر رنگ پارچه برای انتخاب مبل راحتی

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/27

مبلمان همیشه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای بوده است. به ندرت می توان خانه ای بدون مبلمان پیدا کرد. این دستگاه به دلیل راحتی و زیبایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مبلمان دکوراسیون داخلی منزل شما را زیبا می کند و به خانه شما زیبایی می بخشد. اما همه لوازم بعد از مدتی از کار می افتند و مبلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، پس از مدتی، باید به فکر تعمیر آن باشید. یکی از مهم ترین قسمت های تعمیر مبلمان، انتخاب پارچه و رنگ آن است. در این مقاله تمام توصیه هایی که تاثیر رنگ پارچه برای انتخاب مبل راحتی باید بدانید را به شما می دهیم. تا انتها با ایران چوب همراه باشید.

وقتی مبلمان شما آسیب ببیند، راحتی و زیبایی خود را از دست می دهد. راحتی مبلمان را با برخی خدمات تعمیر می توان بازگرداند، اما زیبایی آن چطور؟ زیبایی مبلمان به بالای مبل بستگی دارد. در واقع می توان گفت بیش از 80 درصد زیبایی مبلمان به پارچه مبل و روکش آن بستگی دارد و به همین دلیل یکی از پرتقاضاترین خدمات تعمیر مبل تعویض روکش مبل است. مهم نیست که روی مبل شکسته باشد، مبل آسیب دیده باشد، از قبل فرسوده شده باشد و غیره. در هر صورت، تعویض روکش مبل یکی از اولین کارهایی است که باید انجام دهید.

برای تعویض روکش مبل ابتدا باید پارچه مبل خوبی را برای قرار دادن روی مبلمان خود انتخاب کنید. پارچه مبل مورد نظر برای خرید و رنگ آن تاثیر زیادی در زیبایی نهایی مبلمان دارد.

 

رنگ پارچه مبل را انتخاب کنید

 

تاثیر رنگ پارچه برای انتخاب مبل راحتی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. انتخاب پارچه مبل به نوع مبلمان، نوع پارچه و رنگ پارچه بستگی دارد. هر یک از آنها نیاز به توضیح خاص خود دارد. ابتدا باید با توجه به مبلمان و بودجه خود نوع پارچه مبل را که می خواهید بخرید انتخاب کنید. در این شغل باید به شرایط و شرایط محیطی و بودجه خود توجه کنید. به عنوان مثال برخی از پارچه های مبل نباید زیاد در معرض نور خورشید قرار گیرند و در صورت قرار گرفتن بیش از حد رنگ و رویه خود را از دست می دهند. برخی از پارچه های مبل برای خانه های تجاری و شیک ایده آل هستند.

اصول زیادی در انتخاب پارچه مبل وجود دارد که اگر بخواهیم در مورد آن بنویسیم باید در مقاله ای جداگانه به آن بپردازیم.

بعد از انتخاب نوع، نوبت به انتخاب رنگ پارچه مبل می رسد. نوع آن تاثیر زیادی در کیفیت پارچه و کمی در زیبایی پارچه دارد اما رنگ آن تاثیر زیادی در زیبایی مبلمان دارد. برای انتخاب یک رنگ خوب لازم نیست چندین فاکتور را در نظر بگیرید، بلکه باید به خانه و سلیقه خود مراجعه کنید تا ببینید کدام رنگ بیشتر به شما می آید.

 

اصول انتخاب رنگ پارچه مبل:

تک رنگ یا چند رنگ؟

تاثیر رنگ پارچه برای انتخاب مبل راحتی؛ برخی از پارچه های مبل چند رنگ هستند به این معنی که از چندین رنگ مختلف در آنها استفاده شده است. در انتخاب پارچه های چند رنگ باید به نوع رنگ های کنار هم و همچنین تضاد و هماهنگی بین آنها توجه کرد. مبلمان تک رنگ نیز بسیار محبوب هستند و فقط باید رنگ مناسب را پیدا کنید و تیرگی و روشنایی آن را در نظر بگیرید.

تعادل خانه را در نظر بگیرید

حتما به قسمت های دیگر خانه توجه کنید. از چه رنگ هایی استفاده می کنید، رنگ پارچه مبل خود را بر اساس رنگ های دیگر خانه خود انتخاب کنید. بهتر است از رنگ های متضاد استفاده نکنید و روی روشنی و تاریکی و کمتر و کمتر روی همرنگ لباس ها شرط بندی کنید. به عنوان مثال، همراه با مشکی، قهوه ای و کرم عالی به نظر می رسند. اما در کنار رنگ قرمز، رنگ آبی در اکثر خانه ها جواب نمی دهد.

 

رنگ پارچه مبل اتاق خواب را انتخاب کنید

از رنگ های ملایم در اتاق خواب استفاده کنید. استفاده از رنگ های بسیار روشن بدترین انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق خواب است. بهتر است رنگ را با تخت خود هماهنگ کنید و بهترین گزینه ها رنگ های خنثی و کم رنگ هستند. در ادامه مقاله تاثیر رنگ پارچه برای انتخاب مبل راحتی ما را تا آخر همراهی کنید.

 

رنگ قسمت بالای مبل اتاق کودک را انتخاب کنید

اگر می خواهید پارچه مبل را برای اتاق کودک انتخاب کنید، باید رنگی را انتخاب کنید که خیلی نامرتب نباشد. بهتر است از رنگ های سفید و روشن خودداری کنید. رنگ های مشکی، قهوه ای، خاکستری، سرمه ای گزینه های بسیار مناسبی هستند. پارچه های چرمی هم خوب هستند اما در برابر اشیاء تیز بسیار آسیب پذیر هستند و باید خیلی مراقب باشید.

 

رنگ پارچه روکش را برای سالن انتخاب کنید

برای اتاق نشیمن بهتر است از رنگ های ملایم و دلپذیر استفاده کنید. محیط فعلی نیازی به رنگ های شیک و رسمی و ... ندارد و استفاده از رنگ هایی که به شما آرامش می دهد می تواند گزینه مناسبی باشد. کرم، آجری، خاکستری، قهوه ای روشن و غیره خیلی خوب در اتاق جا می شود.

 

رنگ پارچه مبل را برای پذیرایی انتخاب کنید

برای انتخاب رنگ پذیرایی باید به رنگ پرده و فرش دقت کرد. استفاده از تکنیک کنتراست بهترین گزینه برای انتخاب رنگ پذیرایی است که می توانید از تضاد بین پرده و رنگ پارچه مبل استفاده کنید.



سخن نهایی 

در این مقاله تمام اصول و نکات ساده ای را که در تاثیر رنگ پارچه برای انتخاب مبل راحتی باید به آن ها توجه کنید را بیان کرده ایم. امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد.




نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری