+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بهترین نوع پارچه برای روکش مبل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/28

بهترین نوع پارچه برای روکش مبل چیست؟ آیا میخواهید از بهترین نوع پارچه برای روکش مبل استفاده کنید؟ در ایران چوب با ما همراه باشید تا این مطالب را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که می دانید پارچه هایی که برای روکش مبل استفاده می شوند انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارا هستند. به عنوان مثال: برخی از پارچه های مبلی طرح دارند و برخی دیگر ساده، برخی از انها مات هستند و برخی دیگر براق و .....

بهترین نوع پارچه برای روکش مبل

انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان موضوع بسیار مهمی برای کسانی است که قصد تهیه مبلمان دارند که اگر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، با موارد مهم در این زمینه آشنا می شوید.

بهترین نوع پارچه برای روکش مبل چیست؟

در واقع بهترین نوع پارچه برای روکش مبلمان به گونه ای است که از شرایط مورد نظر برخوردار باشد و این شرایط از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

دوام و ماندگاری زیادی داشته باشد:

دوام و ماندگاری زیاد روکش مبل از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید. خصوصا با توجه به اینکه برای خرید مبلمان باید هزینه زیادی پرداخت شود، باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی از مبلمان خود استفاده کنید و به تعویض روکش آن نیاز نداشته باشید.

به عنوان مثال: روکش کتان مبلمان  و روکش های ویسکوز ریون از جمله روکش هایی است که از مقاومت خوبی برخوردار است و به سرعت دچار مشکل نمی شود و می توان از آن تا سال های زیاد استفاده کرد.

به راحتی بتوان آن را تمیز کرد:

تمیز کردن مبلمان بسیار مهم است که در هر خانه ای حداقل سالی یک مرتبه باید برای تمیز کردن مبلمان اقدام کرد. چنانچه لکه ای بر روی مبل ایجاد شود و پارچه آن به گونه ای نباشد که بتوان آن را تمیز کرد مشکلات زیادی به وجود می آید و ممکن است که مبل غیر قابل استفاده شود.

از جمله روکش هایی که تمیز کردن انها بسیار آسان است باید به مبلمان چرمی و مبلمان تولید شده با الیاف مصنوعی اکریلیک اشاره داشت.

به زیبایی مبلمان و دکوراسیون بیفزاید:

روکش مبل باید در زیبایی محیط و دکوراسیون موثر باشد و به زیبایی محیط بیفزاید یا با طراجی دکوراسیون و المان های دیگر به کار رفته در محیط همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

به عنوان مثال: اگر در طراحی دکوراسیون از سبک مینیمالیستی استفاده کرده باشید به کار بردن روکش های ساده  از نوع: کتان، جاسمین، مازراتی و ... برای چنین طراحی های دکوراسیونی مناسب در نظر گرفته می شوند.

متناسب با نوع مبلمان باشد:

مبلمان دارای انواع مختلف سلطنتی، کلاسیک و راحتی هستند که برای هر یک از انواع این مبلمان از پارچه های متفاوتی استفاده می شود که با نوع طراحی مبلمان هماهنگی داشته باشد.

ازاین جهت بهترین نوع پارچه برای روکش مبل را باید حتما و لزوما متناسب با نوع مبلمان تهیه کنید.

به عنوان مثال: از پارچه های کریستال و ساتن برای تولید روکش مبل سلطنتی و کلاسیک استفاده می شود و از پارچه های کتان، مخمل و جیر معمولا برای مبلمان راحتی استفاده می شود.

متناسب با نوع مبلمان باشد:

در حین نشستن بر روی مبل باعث ایجاد احساس ناخوشایند نشود:

پارچه مبل میتواند در راحتی افرادی که از مبل استفاده می کنند نیز موثر باشد زیرا برخی از انها به گونه ای هستند که به سرعت نخ کش می شوند و برای نشستن بر روی انها باید بسیار دقت کرد که پارچه نخ کش نشود. علاوه  بر آن برخی از پارچه های مبلی به شکلی هستند که با نشستن بر روی انها عرق می کنیم و دائما با تکان خوردن بر روی مبل سر و صدا ایجاد می شود.

به عنوان مثال: استفاده از پارچه های چرمی باعث بروز تمامی این مشکلات می شود و به همین دلیل معمولا از مبلمان چرمی برای منازل استفاده نمی شود و فقط در محیط های اداری آن را به کار می برند.

کلام پایانی:

بهترین نوع پارچه برای روکش مبل را پیش از آنکه به خرید مبل بپردازید، در نظر بگیرید و سپس مبلمان را خریداری کنید. در مجموعه ایران چوب می توانید انواع مختلف مبلمان را که با پارچه های مناسب طراحی شده اند، خریداری کنید و از انها برای سال ها استفاده نمایید.

 

 

 

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری