+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

فرق مبل راحتی با کاناپه

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/26

فرق مبل راحتی با کاناپه چیست؟ آیا این پرسش ذهن شما را به خود مشغول کرده است؟هنوز برخی از افراد تفاوت میان مبل راحتی و کاناپه را نمی دانند و برای اینکه مبلمان خریداری کنند با این پرسش مواجه هستند که فرق مبل راحتی با کاناپه چیست؟

مبلمان انواع مختلفی دارند و در مدل های متنوع و با سبک های مختلف به بازار می آیند. مبلمان معمولا به شکل سرویس و ست باید تهیه شوند به گونه ای که هر سرویس مبلمان متشکل از یک  و یا دو کاناپه است و چند صندلی تک نفره دارد که مجموعا 7 الی 9 نفر می توانند برای نشستن از آنها استفاده کنند البته زمانی که مبلمان را به صورت سفارشی به کارگاه ها سفارش دهید، میتوانید به جای یک ست 7 تا 9 نفره، تعداد صندلی های بیشتری نیز در اختیار داشته باشید.

در ادامه در مجموعه ایران چوب به بررسی فرق مبل راحتی با کاناپه خواهیم پرداخت.

فرق مبل راحتی با کاناپه چیست؟

اصلی ترین تفاوتی که میان مبلمان راحتی و کاناپه قرار دارد، این است که مبلمان راحتی می توانند یک ست کامل هفت نفره، نه نفره و ... باشند در حالی که کاناپه یک مبل بزرگ است که طول زیادی دارد و از آن سه نفر میتوانند برای نشستن استفاده کنند.

به عبارت دیگر مبلمان راحتی به صورت تک نفره و یا چند نفره تولید می شود اما کاناپه به مبلی گفته می شود که برای استفاده دو نفر و یا سه نفر طراحی شده است. حتی برخی از انواع آنها به گونه ای است که برای استفاده 4 نفر نیز مناسب هستند.

یک مبل راحتی را میتوان برای فضاهای مختلف خانه چیدمان کرد اما در صورتی که بخواهید از کاناپه استفاده کنید، باید حتما بخشی از خانه را برای قرار دادن آن در نظر بگیرید که طول زیاد کاناپه قابل جای دادن در آن فضا باشد.

مبل راحتی هر چه قدر که راحت باشد و نشستن بر روی آن باعث آرامش و رفع خستگی شود، اما کاناپه هایی که از انواع راحتی باشند شرایط بهتری را فراهم می کنند زیرا کاناپه راحتی به دلیل طول زیادی که دارد به گونه ای است که میتوان بر روی آن دراز کشید و به تماشای فیلم پرداخت و یا مدت زمانی را بر روی آن استراحت کرد.

به همین دلیل معمولا کسانی که قصد دارند برای قسمت نشیمن خانه خود مبلمان تهیه کنند تا در شرایط راحت تری بتوانند به تماشای فیلم بپردازند، کاناپه را به این منظور تهیه می کنند.

مبل راحتی همان طور که از نام آن پیداست به صورت راحتی طراحی می شود و برای بخش های اختصاصی منزل مناسب است اما کاناپه ممکن است که به مبلمان استیل و کلاسیک تعلق داشته باشد که در این شرایط از میزان راحتی نشستن و یا خوابیدن بر روی آن کاسته می شود.

کسانی که قصد تهیه یک ست مبلمان کامل را نداشته باشند و بخواهند برای سه الی چهار نفر مبلمان تهیه کنند، باید آگاه باشند که در صورت تهیه کاناپه فضای اشغال شده در محیط آنها کاهش پیدا می کند در حالی که با تهیه سه الی چهار مبل راحتی میزان فضای بیشتری اشغال می شود زیرا مبل راحتی همانند کاناپه سر هم نیست و باید آنها را به صور جداگانه قرار داد.

در خصوص فرق مبل راحتی با کاناپه باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که استفاده از کاناپه برای فضاهای کوچک مناسب تر از مبل راحتی است. علاوه بر آن صمیمت افراد بر روی کاناپه بیشتر از مبل راحتی است و به همین دلیل معمولا برای فضاهای عمومی بهتر است که از مبل راحتی استفاده شود تا فاصله مناسب بین مردم رعایت شود و شئونات اسلامی به خطر نیفتد.

سخن پایانی:

فرق مبل راحتی با کاناپه را در ایران چوب که تولید کننده انواع مبلمان است بررسی کردیم.

چنانچه میخواهید مبل راحتی و یا کاناپه تهیه کنید، ابتدا این موارد را مورد نظر قرار دهید و سپس به خرید مبل راحتی و یا کاناپه بپردازید که خرید شما رضایت بخش باشد و به خوبی بتوانید از مبلمان تهیه شده بهره مند گردید.

مبل راحتی و کاناپه هر کدام در جایگاه خود مفید و مناسب هستند و به کار می آیند که با انتخاب مدل مبلمان میتوانید از هر دوی انها بهره مند شوید.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری