+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبلمان فلزی و انواع ترکیب آن

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/01/20

در سال های اخیر اکثر طراحان داخلی و طراحان دکوراسیون سعی داشته اند مبلمانی را طراحی کنند که با بیشتر دکوراسیون ها و سلیقه های مختلف سازگار باشد. بسیاری از ایرانی ها در منازل خود از مبلمان استیل و چوبی اسفاده می کنند و خریذ مبل فلزی انتخاب آخر آن ها باشد. ما در این مقاله قصد داریم درباره مبلمان فلزی و انواع ترکیب آن صحبت کنیم و شما را با این دسته از مبل های زیبا و کاربردی بیشتر آشنا کنیم.

امروزه طراحان صنعتی مبل های فلزی را در مدل ها و انواع مختلف طراحی کرده اند و تولید کنندگان این محصولات زیبا و بی نظیر را به مشتریان خاص پسند عرضه می کنند.

در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا درباره انواع مبلمان فلزی با شما صحبت کنیم.

ترکیب مبل فلزی با چوب

عوامل متعددی در پدید آمدن یک دکوراسیون داخلی شیک و زیبا تاثیر گذار هستند، کافی است کمی سلیقه به خرج دهید یا از متخصصان این حوزه که همان طراحان داخلی یا دکوراسیون می باشد کمک بگیرید. ترکیب مبل فلزی با چوب یکی از زیباترین ترکیب ها می باشد. چول یک عنصر گرم و قلز یک عنصر سرد است، ترکیب این دو عنصر باهم بسیار زیبا و چشمنواز می شود.

مبل های چوبی و فلزی در انواع و اقسام و مدل های گوناگونی در بازار موجود می باشند و دارای تنوع بسیاری می باشند. یکی از نکاتی که در هنگام خرید مبل چوب و فلز باید دقت کنید این است که رنگ فلز و چوب باهم هماهنگ باشد.

اگر رنگ فلز و چوب استفاده شده در ساخت مبل مناسب هم نباشد ترکیب ناهماهنگ و زشتی به وجود می آید.

مبل فلزی همراه با پارچه ها و انواع چرم

ترکیب فلز، پارچه و چرم های زیبا در ساخت مبلمان فلزی امروزه بسیار گسترش یافته و طراحان صنعتی طرح های مختلفی از این مبل ها را متناسب با انواع سلیقه ها طراحی نموده اند.

پارچه هایی که در تولید این نوع مبلمان به کار می رود معمولا از جنس مخمل، پوست یا چرم می باشد . به دلیل سرد بودن ماهیت فلز در بیشتر مواقع از پارچه هایی برای ساخت این مبلمان استفاده می شود که گرم هستند. چرا که نتیجه ی ترکیب سرد و گرم در ساخت این گونه مبلمان کاری زیبا و فوق العاده خواهد بود.

مبل فلزی مات

اگر در خانه خود مبلمان فلزی قدیمی دارید، به طور حتم رنگ آن ها مات و کدر شده، پیشنهاد میکنیم به جای دور انداختن این مبل ها آن ها را برای تعمیر به یک مبل ساز حرفه ای واگذار نمایید، چراکه می توان دوباره از آن ها استفاده نمود.

مبل فلزی با ترکیب سنگ و شیشه

مبلمانی که از ترکیب فلز، سنگ و شیشه ساخته می شوند بیشتر سلیقه افرادی هستند که سبک مینیمال را می پسندند. استفاده از مبل هایی که از این ترکیب زیبا ساخته می شوند به خانه های شما زیبایی را در قالب سبکی مدرن و خاص هدیه می کند.

 

مبلمان فلزی برای تراس و محیط های بیرونی

برخی از افراد در خانه های ویلایی و دارای حیاط و تراس بزرگ ساکن هستند، بسیاری از آن ها علاقه دارند که از مبلمان فلزی برای تراس و محیط های بیرونی منزلشان استفاده نمایند، خوردن یک صبحانه در حیاط و نشستن بر روی مبلمان فلزی زیبا برای هرکسی دلپذیر است.

این سبک از مبلمان که برای حیاط و تراس قابل استفاده هستند در طرح های مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید با توجه به اندازه حیاط و تراس و سلیقه خود یکی از انواع آن ها را خریداری نمایید.

اگر قصد دارید برای فضاهای بارانی و مرطوب از مبلمان فلزی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم سراغ مدل هایی بروید که فقط از جنس فلز ساخته شده باشند و در مقابل آب و باران خراب نشوند.

جمع بندی

در این مقاله درباره مبلمان فلزی و انواع ترکیب آن صحبت کردیم. درباره مبل های فلزی مناسب برای حیاط و تراس مطالبی را بیان نمودیم. همچنین آموختیم که فلز یک عنصر سرد است و ترکیب کردن آن با عناصر گرمی مثل چوب و چرم ترکیب زیبایی را به وجود می آورد. بهتر است گاهی از کلیشه ها دوری کنیم و به جای آنکه همیشه از مبل های پارچه ای و چوبی استفاده کنیم یک بار نیز مبلمان فلزی را امتحان کنیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری