+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

چگونه فضای اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهیم؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/21

با توجه به اینکه بسیاری افراد امروزه در خانه‌های آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنند و اکثرا اتاق‌های کوچکی دارند غالب افراد به دنبال دکوراسیونی هستند که فضای اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهند. اگر شما هم در جستجوی این مطلب به این مقاله رسیده اید پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا نکاتی را به شما آموزش دهیم.

اگر می‌خواهید اتاق خواب شما بزرگتر آنچه که هست به نظر برسد باید چند نکته را بدانید و رعایت کنید. ما شما را با ترفند‌هایی آشنا خواهیم کرد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید اتاق خواب خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. اگر به تازگی اسباب کشی داشته اید یا اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب خود را عوض کنید ما به بهترین شکل به شما آموزش خواهیم داد تا بهترین طرح و دکوراسیون را اجرا کنید.

چگونه فضای اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهیم؟

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و سایر وسایل

یکی از مهمترین نکته‌هایی که تاثیر بسیار زیادی در طراحی اتاق خواب دارد انتخاب رنگ دیوار‌ها و وسایل موجود در اتاق است. طراحان داخلی اعتقاد دارند استفاده از رنگ‌های روشن برای دیوار‌ها، سقف و پنجره‌ها در بزرگتر دیده شدن اتاق تاثیر زیادی دارد. در انتخاب رنگ وسایل اتاق خواب مانند سرویس خواب، میز آرایش یا کمد‌ها نیز از رنگ‌های متنوع می‌توانید استفاده کنید.

هماهنگی بین رنگ‌ها

از دیگر نکات مهم هماهنگی بین رنگ‌ها است، ایجاد هماهنگی بین رنگ‌های استفاده شده در اتاق در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب تاثیر گذار است. مبلمان، تابلو‌ها و دیگر وسیله‌های اتاق باید در رنگ بندی باهم هماهنگ باشند تا چشمان بیننده را خیره کنند.

یکی از کارشناسان طراحی داخلی می‌گوید:"اگر اتاق خواب خود را به خوبی تزئین کرده باشیدوسیله‌های شما است که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند نه کوچک بودن اتاق."

استفاده از تخت پایه بلند برای ایجاد کردن فضای اضافی

اگر قصد دارید تخت خواب خود را عوض کنید، یک تخت پایه بلند خریداری کنید. می‌توانید از قسمت زیر تخت برای نگهداری وسیله‌ها یا لباس‌های اضافی خود استفاده کنید. با این کار وسایل اضافی اتاق را زیر تخت پنهان کرده اید و فضای اتاق باز‌تر می‌شود.

فضای اتاق خواب خود را بزرگتر کنیم؟

 استفاده از فرش کاملا تخت

استفاده از یک قالیچه در اتاق برای تزئین همیشه توسط افراد زیادی استقبال شده است، در فصل‌های سرد این قالیچه پاهای شما را هنگام راه رفتن گرم نگه می‌دارد و علاوه بر آن زیبایی زیادی دارد. در میان انواع قالیچه‌های موجود پیشنهاد می‌کنیم از قالیچه‌های تخت با رنگ ساده روشن یا موکت‌های مرغوب استفاده نمایید.

آثار هنری در اتاق خواب

به جای استفاده از تخت‌هایی با تاج‌های بلند از تابلو‌های تزئینی و آثار هنری مینیمال استفاده نمایید. با این روش ساده می‌توانید توجه‌ها را به تابلو‌ها و آثار هنری جلب کنید تا کوچکی فشا.

دیوارهای اتاق خواب را کاغذ دیواری کنید

حتی اگر اتاق شما کوچک است می‌توانید از کاغذ دیواری‌های جذاب برای تزئین اتاق استفاده نمایید. می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ملایم استفاده نمایید تا فضای اتاق را شلوغ‌تر نشان ندهند. اما همانطور که بالاتر گفتیم پیشنهاد ما این است به جای کاغذ دیواری از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

آینه در مقابل منبع نور

یک روش عالی برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق خواب این است که یک آینه بزرگ را در مقابل یک منبع نور قرار دهید. پیشنهاد می‌شود یک آینه قدی را روی دیوار و رو به روی پنجره بزنید یا از یک آینه ایستاده ای زیبا در مقابل پنجره استفاده کنید.

تخت‌‌ خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

بیشتر افراد عادت دارند تخت خواب را در مقابل یکی از دیوار‌ها قرار دهند و دو سمت آن را با میز آرایش و پاتختی‌ها تزئین کنند، این ایده ی خوبی نیست! ما پیشنهاد می‌کنیم تخت خواب را در گوشه ای از اتاق قرار دهید. در این صورت در سایر قسمت‌های اتاق فضای باز و آزاد بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

فضای اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهیم؟

جمع بندی

در این مقاله درباره این موضوع صحبت شد که چگونه فضای اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهیم. ما نکاتی را برای شما بیان کردیم که از جمله ی این نکات می‌توان به نکته ی به کار بردن رنگ‌های روشن برای دیوار‌ها و سقف اتاق، استفاده از تخت‌های پایه بلند و  اشاره کرد.




نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری