+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع کمد لباس

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/21

یکی از قسمت‌های‌ اصلی اتاق خواب کمد‌ها ‌می‌باشند، در گذشته کمد‌ها تنوع زیادی، اما امروزه کمد‌ها در طرح‌ها و شکل‌ها و جنس‌های متنوع در بازار موجود هستند و افراد با سلایق مختلف‌ می‌توانند آنچه را که متناسب با دکوراسیون داخلی، بودجه و سلیقه آن‌هاست تهیه کنند. ما در این مقاله قصد داریم انواع کمد را معرفی کنیم تا شما بتوانید در خرید کمد راحت تر تصمیم گیری کنید.

انواع کمد

کمد لباسی ریلی

یکی از محبوب ترین کمد‌ها در بازار نوع ریلی آن‌هاست، زیرا با توجه به اینکه فضای خانه‌ها امروزه کوچکتر شده و اکثرا در خانه‌های آپارتمانی و اتاق‌های کوچک زندگی‌ می‌کنیم، با استفاده از کمد‌های ریلی دیگر نگران باز و بسته شدن در کمد در فضای کوچک اتاق نیستیم.

درب‌های ریلی به راحتی به صورت موازی باز و بسته‌ می‌شوند و فضای جلوی خود را هنگام باز و بسته کردن اشغال نمی‌کنند.

انتخاب جنس و ابزار و یراق در کمد‌های ریلی اهمیت زیادی دارد، به خاطر کم کردن هزینه برخی از افراد از ریل‌های بی کیفیت استفاده ‌می‌کنند، که پیشنهاد ‌می‌کنیم در هنگام تهیه و یا ساخت کمد‌های ریلی به این نکات توجه کنید.

کمدهای کشویی

کمدهای کشویی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار هستند که به صورت کشو‌هایی که روی ریل‌های محکم تعبیه شده اند موجود هستند. برای چیدن لباس‌هایتان به صورت تا شده و مرتب‌ می‌توانید از کمد‌های کشویی استفاده کنید.

کمد دیواری کلاسیک

کمد‌های دیواری کلاسیک نوعی از کمدها هستند که برای قرار دادن رختخواب، جا دادن وسیله‌های بزرگ منزل ، آویزان کردن لباس‌ها یا قرار دادن چمدان‌ها مناسب هستند.

اتاق‌های کمدی

در برخی از خانه‌های لوکس افراد در انتهای اتاق یک اتاق کمدی ایجاد‌ می‌کنند، این اتاقک‌ها دارای آینه‌های قدی بزرگ هستند و تعداد زیادی قفسه و کشو در سرتاسر اتاقک وجود دارد. برخی از افراد حتی از انواع میز آرایش و صندلی هم در این اتاقک‌ها استفاده ‌می‌کنند. در صورتی که بودجه و فضای کافی داشته باشید ایده ی بسیار خوبی است.

کمد های اتاق خواب

کمد دیواری مدرن به سبک KITCHEN

این نوع از کمدها همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است یا در نزدیک آشپزخانه قرار دارند و یا درون آشپزخانه. کمد‌های KITCHEN در مدل‌های درب دار به صورت باز و بسته شو و یا ریلی موجود هستند. درون این کمدها می‌توانید شیشه‌های ادویه‌ها یا چاشنی‌ها یا ... را قرار دهید. همچنین وسایل نظافت و شستشو را نیز می‌توانید در این کمد‌ها قرار دهید.

کمد دیواری مدرن به سبک LINEN

این کمد‌ها به صورت قفسه‌ها و طبقه‌هایی هستند که برای نگهداری رخت خواب و بالشت مناسب هستند. کمد‌های LINEN در اتاق خواب قرار می‌گیرند، اگر قصد دارید در این کمد‌ها لباس بگذارید باید لباس‌ها را تا کنید و در قفسه‌ها و طبقات بچینید. این نوع کمد‌ها نیز می‌توانند به صورت  درب دار یا ریلی باشند.

کمد دیواری مدرن به سبک UTILITY

این مدل از کمد‌ها قفسه ای هستند و برای نگهداری همه نوع از وسیله ای مناسب هستند، از وسایل نظافت گرفته تا سایر وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کمد‌ها در گوشه ای از خانه قرار می‌گیرند.

کمد دیواری‌های مدرن به سبک WARDROBES

این مدل از کمد‌ها داخل دیوار یا خارج از آن می‌توانند قرار بگیرند و ترکیبی از قفسه‌ها و آویز‌های لباس هستند.

 در انتخاب کمد دیواری‌ها به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر در قسمت‌های مختلف خانه از کمدهای دیواری استفاده کنید شلوغی‌ها و به هم ریختگی‌های خانه شما تا حد زیادی از بین می‌رود.
  • عمده تفاوت کمد‌ها در نوع باز و بسته شدن در آن‌هاست، برخی رو به جلو باز و بسته می‌شوند و برخی ریلی هستند.
  • با توجه به متراژ خانه باید نوع درب و اندازه ی کمد‌ها را انتخاب کنید.
  • در هر قسمتی از خانه می‌توانید یک کمد قرار دهید تا شلوغی‌های آن بخش از بین برورد.

کمد لباس

جمع بندی

در این مقاله درباره انواع کمد صحبت کردیم و سعی کردیم انواع کمد‌ها را با ویژگی‌های آن‌ها بیان کنیم تا بتوانید با توجه به میزان بودجه و متراژ خانه خود کمد مناسب خود را انتخاب کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری