+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

اصول کاربردی ست کردن فرش با مبلمان

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/21

در طراحی دکوراسیون داخلی وقتی نوبت به ست کردن فرش و مبل می‌رسد با گزینه های زیادی رو به رو خواهیم شد. ممکن است این مرحله برای شما گیج کننده باشد و نتوانید تصمیم درستی بگیرید. اگر کمی در این باره مطالعه کرده باشید و با اصول هماهنگ کردن مبلمان و فرش و طراحی دکوراسیون داخلی آشنا باشید می‌توانید یک یک طراحی زیبا را پیاده کنید.

ست کردن مبل و فرش یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی است، به همین دلیل در انتخاب این دو باید دقت زیادی داشته باشید. ما در این مقاله درباره "اصول کاربردی ست کردن فرش با مبلمان" صحبت خواهیم کرد. همراه با باشید تا نکات مهمی را برای شما بیان کنیم.

اصول کاربردی ست کردن فرش با مبلمان

اصول و نکات ست کردن فرش ها با مبلمان

هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید

یکی از کارهای ساده ای که می‌توانید در جهت ست کردن فرش با مبلمان انجام دهید این است که فرش و مبل ها را به یک رنگ خریداری کنید تا ظاهری آراسته و یک دست داشته باشند. برای مثال اگر فرش شما به رنگ کرمی است رنگ مبل های خود را نیز با کمی تفاوت تقریبا در رنگ کرم خریداری کنید.

 

دو رنگ مختلف به کار ببرید

اگر فرش های شما دارای دو رنگ یا بیشتر هستند دست شما برای انتخاب رنگ مبل باز است و شما می‌توانید یکی از رنگ های به کار رفته شده در فرش خود را برای مبل انتخاب کنید. از این نظر فرش های چند رنگ نسبت به فرش های یک رنگ ساده برتری دارند.

اگر مبل های خود را تهیه کرده اید و اکنون فقط خرید فرش است به نکات زیر توجه نمایید:

  • اگر مبل های شما ساده است از فرش و موکت با طرح شلوغ استفاده کنید.
  • اگر مبل های شما دارای طرح شلوغ هستند از فرش و موکت با طرح ساده استفاده کنید.
  • مبلمان و فرش ها را باید در یک سبک باشند، اگر مبلمان کلاسیک دارید از فرش هایی با طرح کلاسیک استفاده کنید و برای مبلمان مدرن فرش های مدرن بخرید.
  • طرح فرش های خود را با طرح و رنگ پاف وسط مبل متضاد تهیه کنید.

نحوه ی ست کردن فرش و مبل

فرش و مبل ها اساس و پایه یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب را تشکیل می‌دهند، اگر استایل اتاق نشیمن شما مدرن باشد یا سنتی هر کدام احساسات و نگاه شما به فضا را بیان می‌کنند، با انتخاب فرش زیبا و متناسب با مبلمان اتاق نشیمن یا سرویس خواب و اکسسوری های اتاق خواب می‌توانید یک دکوراسیون زیبا را برای خانه خود داشته باشید.

اصول کاربردی ست کردن فرش با مبل

موقعیت مبلمان نسبت به فرش

پس از آنکه جنس، رنگ و طرح فرشتان را متناسب با اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر لوازم منزلتان تهیه کردید نوبت می‌رسد به موقعیت قرار دادن آن ها، ما در ادامه چند نکته را برای شما بیان می‌کنیم.

مبلمان به طور کامل روی فرش

برای مرتب نشان دادن و یکدست شدن دکوراسیون می‌توانید مبل ها را به صورت کامل روی فرش قرار دهید، فرش ها باید از هر سمت مبل ها حدود بیست سانتی متر پهن‌تر باشند. اگر برای خرید فرش بزرگ بودجه کافی دارید بهتر است یک فرش با سایز مناسب و بزرگ بخرید.

پایه های جلو مبلمان روی فرش

روش دیگر این است که فقط پایه های جلویی مبل روی فرش ها باشد، در این روش می‌توانید به جای خرید یک فرش بزرگ یک فرش کوچک‌تر یا متوسط خریداری کنید.

فقط میز روی فرش قرار گیرد

فرش گرد مناسب اتاق های کوچک و باریک است، اگر قصد دارید فرش را در جلوی مبل ها قرار دهید یک فرش در اندازه مناسب باید بخرید، فرش باید بزرگتر از میز وسط باشد و خیلی هم بزرگ نباشد.

ست کردن فرش با مبلمان

جمع بندی

در این مقاله درباره اصول کاربردی ست کردن فرش با مبلمان صحبت کردیم، گفتیم که یکی از کارهای ساده ای که می‌توانید در جهت ست کردن فرش با مبلمان انجام دهید این است که فرش و مبل ها را به یک رنگ خریداری کنید تا ظاهری آراسته و یک دست داشته باشند. همچنین درباره موقعیت مناسب برای قرار گیری فرش و مبل در کنار هم صحبت کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم چند نکته مفید را به شما منتقل کرده باشیم.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری