+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

دکوراسیون مینیمال

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/21

در این مقاله قصد داریم درباره دکوراسیون مینیمال صحبت کنیم و تمام نکات مربوط به این نوع دکوراسیون را برای شما بیان کنیم. امیدواریم که پس از مطالعه کامل این مقاله بتوانید برای طراحی و چیدمان مینیمال خانه خود اقدام کنید.

دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

واژه مینیمال یا مینی مال یک واژه لاتین است و در لغت به معنای حداقل است. مینیمالیست نیز به معنای استفاده و به کار گیری حداقل ها است.

مینیمالیست ها عاشق سادگی هستند و سعی دارند با حداقل ها فضایی زیبا ایجاد کنند. مینیمالیسم یک سبک هنری به شمار می‌رود.

پس مینیمالیسم یعنی ساده گرایی. این سبک یکی از معروف‌ترین و پرطرفدار‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی است که علاقه مندان زیادی دارد.

با توجه به تعریفی که از مینیمال بیان کردیم می‌توانیم دکوراسیون به سبک مینیمال را برای قسمت های مختلف ارزیابی کنیم.

سبک مینیمال در اتاق خواب

یکی از مهم‌ترین اصل ها در سبک مینیمالیست استفاده از رنگ های روشن مخصوصا رنگ سفید است. در این سبک دیوارها ساده و بدون پترن هستند، چرا که طرح های مختلف روی دیوار فضا را نامرتب و شلوغ نشان می‌دهد.

پنجره های بزرگ و وارد شدن نور و روشنایی طبیعی به داخل اتاق می‌تواند در طراحی مینیمال اتاق خواب نقش مهمی داشته باشد.

در اتاق هایی که به سبک مینیمال طراحی می‌شوند از لوستر استفاده نمی‌شود، بهتر است به جای لوستر از چراغ های تزئینی مدرن استفاده کنید.

تخت خواب در دکوراسیون اتاق بسیار تاثیر گذار است، هنگام خرید تخت خواب از مدل هایی که ساده‌تر طراحی شده اند و دارای خطوط صاف و شکسته هستند خریداری کنید، در انتخاب رو تختی نیز سعی کنید یک طرح ساده در رنگ ملایم تهیه کنید.

هرچه تعداد وسیله ها کمتر باشد زیباتر است و به سبک مینیمالیسم نزدیک‌تر می‌شود.

دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

اتاق کودک با دکوراسیون مینیمال

اتاق کودکان معمولا فضایی شلوغ است و پر است از اسباب بازی های مختلف و کودکان ذاتا اینگونه اتاق ها را بیشتر دوست دارند، سادگی و سبک مینیمال در اتاق کودک جالب به نظر نمی‌رسد و پیشنهاد می‌کنیم اتاق های کودکان خود را به سبک مینیمال طراحی نکنید. اما برخی از افراد از این سبک برای اتاق کودکان خود استفاده می‌کنند. با توجه به روحیه کودکانه آن ها پیشنهاد نمی‌کنیم از این سبک استفاده نمایید. این سبک را در سنین نوجوانی و جوانی آن ها می‌توانید به کار ببرید.

سرویس بهداشتی و حمام با طراحی مینیمال

با اضافه یا کم کردن برخی وسایل از حمام یا سرویس بهداشتی می‌توانید یک سبک مینیمال را در این فضا ها ایجاد کنید، استفاده از اینه های بزرگ قدی و پیشخوان های ساده ای که وسایل خیلی کمی روی آن چیده شده باشد، استفاده از نور سفید و مهتابی، تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی، استفاده از شیرآلات به رنگ سفید و غیره.

آشپزخانه با دکوراسیون مینیمال

تمام المان ها در یک آشپزخانه مینیمال ساده هستند، تمام وسیله های خود را داخل کابینت ها مخفی کنید، از رنگ های یکدست و خنثی استفاده کنید،

آشپزخانه های جزیره ای بسیار جالب و زیبا هستند، استفاده از اجاق یا سینک ها در مرکز آشپزخانه طراحی فضا را بسیار زیبا میکند.

دکوراسیون مینیمالیستی آشپزخانه

دکوراسیون مینیمالیستی در اتاق کار

اکثر افراد وقتی یک اتاق کار را تصور می‌کنند فضایی شلوغ و پر از وسیله را تصور می‌کنند، اما باید بدانید که با رعایت نکاتی ساده و ابتدایی می‌توانید به سادگی یک اتاق کار مینیمال و مرتب و خلوت داشته باشید.

تمامی لوازم اتاق را از دید خارج کنید، می‌توانید آن ها را داخل قفسه های دیواری یا کمدها قرار دهید، از میز های مدرن استفاده کنید و صندلی و میز خود را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید. اتاق را به چند قسمت تقسیم کنید و از هر بخش برای یک کار خاص استفاده کنید، مثلا کامپیوتر را در یک بخش قرار دهید و در بخش دیگر یک صندلی و کتابخانه وغیره.

جمع بندی

در این مقاله درباره دکوراسیون مینیمال صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که دکوراسیون مینیمال چیست؟ دانستیم که دکوراسیون مینیمال از حداقل ها استفاده می‌کند و در عین سادگی و زیبایی کارایی خود را از دست نمی‌دهد. درباره دکوراسیون مینیمال در فضاهایی مانند اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و غیره‌ صحبت کردیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری